سئو

ارزش طراحی کارت ویزیت نقشه برداری

طراحی کارت ویزیت نقشه برداری ؛ مقدمه

در دنیای جالب و در عین حال عجیبی زندگی می کنیم برای هر کاری نیاز به ثبت دقیق آمار، اطلاعات و پیش فرض هاست ما در زمینه های عمران، پزشکی، غذا و دارو، مهندسی نرم افزار و … نیاز به صدها نوع داده و ثبت آنها داریم بدون اطلاعات دقیق یک کار مهندسی هیچگاه ساخته نمی شود!!

یکی از اموری که به ما در یافتن داده های دقیق و حساب شده کمک می کند علم نقشه برداری است! نقشه برداری کاربرد های فراوانی دارد و کاری به شدت تخصصی است که اگر بخواهیم یکی از کاربرد های شهری آن را نام ببریم جهت اجرای طرح های جامع، تفصیلی و هادی روستا ها و شهر هاست!

در این مقاله قصد نداریم از خود نقشه برداری و این شغل با ارزش حرف بزنیم بلکه قصد ما بحث درمورد طراحی کارت ویزیت نقشه برداری است که یکی از بهترین راه های بازاریابی در هر مکانی است!! یا کارت های تجاری در بیشتر کسب و کار های ایرانی رواج دارد (برخلاف لوگو که فقط بخشی از کسب و کارهای ایرانی آن را جدی می گیرند) و وظیفه اش رساندن اطلاعات تماس شما به مشتریان است که البته اگر طراحی کارت ویزیت نقشه به خوبی طراحی شود چیزی بیش از یک اشتراک دهنده اطلاعات کسب و کار است!! در ادامه این مقاله از نکاتی پیرامون طراحی کارت ویزیت نقشه برداری پرده بر می داریم.

آیا به طراحی کارت ویزیت نقشه برداری نیاز دارم؟

اگر بصورت خلاصه یک جواب بخواهید باید گفت که این بستگی به کسب و کارتان دارد آیا دوست دارید مردم سریعتر شما را پیدا کنند!؟ آیا دوست دارید افراد مشتاق بتوانند بیشتر با شما آشنا شوند؟ آیا دوست دارید هر کسی بتواند به سادگی شما را به دیگری معرفی کند!؟ و … اگر جواب چنین سوالاتی مثبت است پس شما حتما به طراحی کارت ویزیت نقشه برداری نیاز دارید هم برای تعامل بیشتر با مردم، هم برای اطلاع رسانی برخی امور به مردم و هم برای اینکه قدمی در راه برندسازی برداشته باشید (اگر کسب و کاری هستید که به ارزش برند خود توجه زیادی ندارید پس باید این هشدار را به شما بدهیم که هیچگاه رشد بزرگی برای کسب و کارتان در کار نیست!!)

زمانی که در جلسات اداری هستید و یا به جلسه در یک اتحادیه دعوت شده اید و یا قرار است به یک رویداد مربوط به نقشه برداری و ساختمان سازی بروید بسیار فرصت خوبی است تا کارت ویزیت خود را به علاقه مندان، هم صنفان یا افرادی که پتانسیل این را دارند که مشتریان آینده شما باشند، بدهید اصلا زیبا نیست که درمورد کسب و کار خود چندین دقیقه حرف بزنید یا شماره تلفن خود را روی یک برگه کاغذ پاره شده به کسی بدهید!!

مطالعه مقاله می تواند برای شما مفید باشد

معمولا در این جلسات شما قادر هستید که کسب و کار خود را مشهور تر کنید و جایگاه بهتری برای آن در ذهن مردم و افراد دولتی بسازید پس یک کارت ویزیت خوب طراحی شده تمام چیزی است که می تواند به دادتان برسد!! (حتی می توانید لینک یک صفحه وبسایت را روی کارت ویزیت قرار دهید که افتخارات و پروژه های بزرگ کسب و کار شما در آنجا معرفی شده اند!).

هزینه طراحی کارت ویزیت نقشه برداری چقدر است؟!

کاملا بستگی به سلیقه شما و دوام کارت ویزیت دارد به طور کلی چاپخانه ها قیمت 130 هزارتومان تا چند میلیون را به شما می دهند!! (در ازای هر 1000 عدد کارت ویزیت) که اگر بخواهید کارت ویزیت مقوایی دو رو، زیبا با طراحی عادی داشته باشید نزدیک 150 هزارتومان برای 1000 عدد باید کنار بگذارید که در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی هزینه بسیار پایینی است!! (حتی از تراکت هزینه کمتری برای چاپ کارت ویزیت نیاز است)

اما ممکن است شما بخواهید یک طراح گرافیک خبره برای شما طراحی کارت ویزیت را بر عهده بگیرد که در این صورت به علاوه هزینه ای که برای چاپ می کنید نسبت به طول زمانی که کارت ویزیت شما آماده می شود طراح نیز از شما هزینه دریافت می کند (شرکت های بسیار خوبی هستند که در ازای مبلغ کمی طراحی کارت ویزیت نقشه کشی را بر عهده می گیرند توصیه ما این است که از این شرکت ها کمک بگیرید و نگذارید طراحی کارت ویزیت شما موردی عادی تلقی شود یعنی طراحی کارت ویزیت نقشه برداری را به عهده خود چاپخانه نگذارید!).

از دیگر عوامل تاثیر گذار روی قیمت چاپ کارت ویزیت تعیین جنس آن است شاید برایتان جالب باشد که حتی کارت ویزیت خوردنی (ساخته شده از شکلات و شیرینی) و چوبی نیز داریم!! کارت ویزیت در کشور معمولا در این جنس ها ارائه می شود: کتان، مقوایی، پی وی سی، چرم، کارت ویزیت با روکش لمینت، کارت ویزیت با روکش سلفون و … که هر کدام قیمت متفاوت دارد مثلا چاپ 1000 عدد کارت ویزیت با جنس پی وی سی نزدیک به 800 هزار تومان قیمت دارد. کارت ملی، دانشجویی یا کارت های بانکی معمولا از جنس پی وی سی هستند که اگر به آنها دقت کنید دوام بیشتری نسبت به کارت های مقوایی دارند!!

آیا طراحی کارت ویزیت نقشه برداری قوانین خاصی دارد؟!

به صورت عمومی یک سری موارد وجود دارد که بهتر است در طراحی کارت ویزیت نقشه برداری نیز رعایت شوند تا کارت ویزیت با طراحی استاندارد داشته باشید! یکی از این موارد این است که سعی کنید برای نشان دادن احترام به مشتری کارت ویزیت شما جنس خوبی داشته باشد و دو رو باشد طراحی کارت ویزیت یک رو زیاد مناسب کسب و کار های معتبر نیست!! مخصوصا که خدمات نقشه برداری تخصصی هستند و باید ثابت کنید تیم حرفه ای پشت این قضیه است! نکته دیگر اینکه حتما لازم نیست که کارت ویزیت شما مستطیل باشد!! یا در اندازه کوچک باشد (اگر در جیب جای بگیرد بهتر است!!) شما می توانید در ساخت کارت ویزیت خلاقیت به خرج دهید (ایده های جذاب از طراحی کارت ویزیت را در گوگل مشاهده کنید).

طراحی قسمت جلویی کارت ویزیت نقشه برداری بهتر است که چگونه باشد؟

معمولا یک قسمت از کارت ویزیت را قسمت جلویی (front) و قسمت دیگر را قسمت پشتی (back) کارت می گوییم! در قسمت جلویی کارت معمولا لوگو یا نماد کسب و کار قرار می گیرد (که مثل تمامی مقالات اصول طراحی کارت ویزیت در اینجا نیز توصیه می شود که حتما را جدی بگیرید و روی قسمت جلویی کارت ویزیت تان یک لوگوی زیبا و مرتبط بگذارید) همچنین شعار شما، نام کسب و کار شما، رنگی که در بیشتر تبلیغات شما قرار می گیرد (اصطلاحا به آن رنگ برند می گوییم) نیز در قسمت جلویی کارت ویزیت قرار می گیرند!

طراحی قسمت پشتی کارت ویزیت نقشه برداری بهتر است که چگونه باشد؟

در این قسمت باید اطلاعات تماس کسب و کار نقشه برداری شما قرار گیرد. معمولا کسب و کار های سنتی اطراف ما فقط بخش پشتی کارت ویزیت را چاپ می کنند یعنی کارت ویزیت های آنها یک رو است و فقط شامل اطلاعات تماس شان می شود!! که همانطور که پیشتر گفتیم اینکار شما را از برندسازی عقب می اندازد و اینکار را انجام ندهید!!

این اطلاعات تماس اختیاری است اما بهتر است که شامل برخی اطلاعات تماس مناسب، متعارف و معتبر باشد تا مخاطبین از شما ناامید نشوند این اطلاعات تماس معمولا شامل: آدرس محل کسب و کار نقشه برداری شما، شماره تلفن محیط کسب و کار تان (بهتر است که باشد ولی اگر هم محیط کسب و کار شما تلفن ندارد چیز مهمی نیست!! چرا که اکثر مشتریان شما برای قرار داد و پرس و جو از شرایط دوست دارند حضوری با شما صحبت کنند یا برخی عکس، نقشه و اطلاعات را به شما نشان دهند!)، وبسایت، وبلاگ یا کانال تلگرامی (اگر یک کسب و کار محلی هستید نیازی به وبسایت ندارید اما بهتر است به سادگی یک وبلاگ یا کانال تلگرامی بسازید جهت ارائه برخی اطلاعات یا نمونه کار به مخاطبین مشتاق!!)، آدرس ایمیل اختصاصی (اعتبار شرکت شما را بالاتر می برد اما زیاد هم مهم نیست چون مردم دیگر علاقه چندانی به ارسال ایمیل ندارند!)، آدرس پیج شبکه های اجتماعی جهت تعامل بیشتر با مخاطبین تان!

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید