سئو

استراتژی سئو برای شرکت‌ هایی بزرگ؛ نقاطی برای تمرکز (قسمت اول)

انجام سئو برای شرکت‌ها و تجارت‌های بزرگ، با چالش‌های متعددی همراه است. شاید حل همه این چالش‌ها، برای یک سئوکار حرفه‌ای در یک گام و با یک رویکرد ثابت، ممکن نباشد. بسیار مهم است که تیم سئو در شکل دادن به استراتژی خود، برخی نقاط مهم و اساسی را بیش از سایرین مورد توجه قرار داده و با اتکای به آن یک استراتژی قوی را ایجاد کند.

اما برای شکل دادن به یک استراتژی مستحکم و کارآمد در تعامل با شرکت‌های بزرگ، چه نقاطی را باید مورد تمرکز قرار داد؟ در چند نکته متوجه این موضوع خواهید شد. در بخش اول این یادداشت با دو نکته از مجموعه نکات موجود همراهتان هستیم. برای مطالعه ادامه این نکات، می‌توانید در قسمت بعدی این یادداشت با ما همراه باشید.

1) تصمیم‌گیری کنید؛ تمرکز روی سئوی تکنیکال یا تولید محتوا

هرچند اساساً یک تولید محتوای هوشمندانه، باید با خطوط و اصول کلی سئو هم‌راستا باشد اما از اساس تمرکز بر و سئوی تکنیکال دو مقوله جدا بوده و نقاط اتکای متفاوتی دارند. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها مدت زمان‌های طولانی را برای تکمیل سئوی تکنیکال و سامان‌دهی این جنبه صرف می‌کنند، باید گاهاً در این مورد تجدیدنظر جدی کنیم.

در حالی که سئوی تکنیکال نیز حیاتی تلقی می‌شود، ایجاد دستاورد در آن چندان ساده نیست؛ حتی در وارد کردن چیزی به‌سادگی یک پرونده () نیز ممکن است موقعیت چالش‌برانگیز شود!

اگر توان بالایی در اعمال تغییرات و دسترسی به اهداف سئوی تکنیکال آنچنان موفق نیستید، بهتر است روی نقاطی تمرکز کنید که می‌توانید بیشترین تأثیرگذاری را ایجاد کنید. پس در صورتی که ضعفی در توانایی گروه خود برای جنبه تکنیکال کار حس می‌کنید، بهتر است به سراغ بهبود کیفی و حجمی تولید محتوا بروید.

در مقابل اما ممکن است سایت شما بر روی سامانه مدیریت محتوای ساده مانند وردپرس یا دروپال اجرا شده باشد؛

جایی که ایجاد تغییرات تکنیکال اصلاً سخت، پیچیده و وقت‌گیر نیست. بدیهی است که در چنین شرایطی کفه ترازو به سمت سئوی تکنیکال بیش از تولید محتوا، سنگینی می‌کند. پس بسته به منابع موجود و وضعیت باید در این مورد تصمیم منطقی بگیرید.

2) معیارهایی برای اثبات ادعاها داشته باشید

در حالی که این نکته بیشتر برای تیم‌های سئویی که به شکل پیمانکاری و برای شرکت ثالث کار می‌کنند اهمیت دارد، باید تأکید کنیم که حتی برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که را به شکل پیمانکاری انجام نداده و در اصطلاح خودبنیاد هستند نیز اهمیت بالایی دارد. در کنار تمرکز بر موضوعات مختلف، همیشه باید راه‌ها و معیارهایی برای اثبات تغییر داشته باشید.

به بیانی دیگر باید شواهد و مستنداتی برای تغییرات ایجادشده گردآوری کنید. در ازای هر تغییر ایجاد شده، باید سوابق پیش از ایجاد تغییر و پس از ایجاد تغییر، با رویکردهایی کوتاه و بلندمدت حفظ و ثبت شوند. این به شما کمک می‌کند، بهترین و مؤثرترین ابزار در ارزیابی پیشرفت پروژه‌ها را در اختیار داشته باشید؛ گزارشگری(Reporting)! گزارشگری در چنین پروسه‌هایی حیاتی است.

به شما نشان می‌دهد اثرات هر تغییر چه بوده و تا چه حد تصمیمات شما در دنیای سئو، به نتایج ملموس منتهی شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم در این مورد از ابزارهای معتبری مانند حتماً کمک بگیرید. شما باید به طرز عینی و مشخصی دستاوردهای خود در این حیطه را دسته‌بندی و جدا کنید.

در دنیای تولید محتوا، مدیریت سایت و این قسم رقابت‌ها، گاهاً یک رخداد حاصل برهم‌نهی ده‌ها اتفاق و عامل همزمان است.:

با این وجود سردرگمی دائماً در کمین شما بوده و باید با معیارها، مستندات و ثبت دقیق سوابق از آن رهایی پیدا کنید. به طور مثال ممکن است یک سایت در حالی که حس می‌کنید برای تغییری که شما انجام داده‌اید، به مدت 3 هفته با افزایش چشمگیر ترافیک روبرو شود اما به طور ناگهانی ترافیک افت کند.

با وجود سنجش دقیق معیارها و ثبت تک‌تک سوابق و تغییرات می‌توانید متوجه شوید که آیا از اساس حس شما درست بوده؟ یا اصلاً عامل یا تصمیم دیگری باعث ضعف ترافیک شده است.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید