سئو

استوری لینکدین و ۶ ترفند استفاده از آن در استراتژی مارکتینگ

افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی با کاهش حوصله مخاطبان شما رابطه مستقیم دارد. فقط کافیست طول پیش درآمد موزیک هایی که بیست سال پیش گوش می دادید را با طول یک موزیک ویدیوی امروزی مقایسه کنید و خواهید فهمید هرچه سرعت پردازش مغز شما بالا می رود، حوصله کمتری برای به درازا کشیدن انواع محتوا به خرج می دهید. این اصل رسانه های محترمی مثل لینکدین را هم وادار کرده است که استوری های بیست ثانیه ای را در دل خود جا بدهند. برای اطلاع از کارکرد استوری لینکدین و چگونگی استفاده از آن در دیجیتال مارکتینگ تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید و بخوانید:

  • استوری لینکدین چیست؟
  • چطور استوری لینکدین منتشر کنیم؟
  • ترفندهای استفاده از استوری لینکدین در دیجیتال مارکتینگ

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: ۱۶ روش کاملا موثر برای افزایش کامنت در اینستاگرام!

استوری لینکدین چیست؟

لینکدین هم مثل بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر یکی دو سالی است که قابلیت افزودن استوری در فید را اضافه کرده است. کاربرد استوری لینکدین هم مانند اسنپ چت و اینستاگرام، افزودن محتوایی تصویری یا ویدیویی است که ۲۴ ساعت روی صفحه می ماند و بیشتر بازدید می شود. این محتوا پس از انتشار در یک حباب بالای صفحه در دستگاه های موبایلی دیده می شود. نسبت ابعاد مناسب محتوا برای آن 9:16 است.

چطور استوری لینکدین منتشر کنیم؟

برای انتشار استوری مراحل ساده زیر را طی کنید:

1. برنامه LinkedIn را باز کنید.

(اگر بار اولی است که این صفحه را باز می کنید باید به لینکدین اجازه دسترسی به تصاویر، دوربین و میکروفون را بدهید. )

3. با نگه داشتن دکمه خاکستری فیلم ضبط کنید یا عکس بگیرید. یا برای بارگذاری عکس یا فیلم از گالری عکس خود ، روی نماد تصویر ضربه بزنید.

4. با ضربه زدن روی نمادهای T و دایره در گوشه بالا سمت راست، متن، یا تگ آیدی های حاضر در لینکدین را اضافه کنید.

(آیدی افراد را با استفاده از @ اضافه کنید)

5. برای انتشار روی Share ضربه بزنید.

این استوری برای ۲۴ ساعت در صفحه شما باقی می ماند. برای ذخیره آن می توانید روی آیکون سه نقطه ضربه زده و گزینه Save را انتخاب کنید.

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

ایده ها و ترفندهای بازاریابی از طریق استوری لینکدین

۱. در باغ سبز را باز کنید

یکی از اهداف تولید محتوا آشنایی با برند و روند انجام کار در آن است. یکی از بهترین ایده ها برای استوری های لینکدین این است که به مخاطبان خود نشان دهید که پشت پرده فعالیت های برند شما چه اتفاقاتی می افتد. از آن جایی که می توانید هر تعداد استوری که بخواهید در لینکدین منتشر کنید، تصویر برداری از پشت صحنه می تواند به راحتی ارتباط کاربران با برند را برایتان مستحکم تر کند.

از نشان دادن واقعیت به کاربران نترسید. حتی اگر فاجعه ای در محل کارتان رخ داده است تهیه مستند از آن و روش حل مساله علاوه بر این که باعث می شود کاربران با افراد واقعی آشنا شوند و بدانند کار شما با چه چالش هایی مواجه است و بنابراین بتوانند بیشتر با شما احساس صمیمت کنند مزیت دیگری هم دارد. آن ها می توانند از حرفه ای بودن شما در برخورد با مشکلات اطمینان حاصل کنند.

اگر کاربران شما بدانند چیزی برای پنهان کردن ندارید و از طرفی آن قدر در کار خود حرفه ای هستید که مشکلات را با راه حل های هوشمندانه برطرف می کنید بیشتر به شما اعتماد می کنند.

۳. تعامل با استوری لینکدین را افزایش دهید

اگر قرار باشد کاربران تعهد و ارتباطی با شما برقرار کنند، استوری لینکدین می تواند مراحل نامزدی آن تعهد را طی کنند. تجربه نشان داده است که حدود ۲۵ درصد از کاربران پس از دیدن استوری لینکدین با کشیدن آن به مراحل بعدی رفته و سرنخ های خرید را دنبال می کنند.

بنابراین استوری یکی از سکوهای پرتاب قوی شماست و بایستی از آن به درستی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این سکو حتی اگر به طور مستقیم منجر به خرید نشود باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود.

لینکدین به عنوان پلتفرم کاملا کاری به شما فرصت می دهد با مخاطبان اصلی و واقعی خود مشارکت و تعامل برقرار کنید. احتمال مشتری شدن مخاطبان شما در این شبکه اجتماعی از سایرین بسیار بالاتر است. بنابراین با به خرج دادن هوشمندی کافی سرنخ های خود را از روشی جذاب و غیرتحمیلی در استوری های خود قرار دهید.

به طور مثال اگر در زمینه سئو فعالیت می کنید و برخی افراد از روی پروفایل شما را دنبال کرده اند کافی است در استوری خود به بزرگترین و مبهم ترین مسائل در این زمینه مثل زمان سئو شدن یک وبسایت پاسخ دهید و با قرار دادن لینک آن ها را به مطالعه و سپس پر کردن فرم ارتباط دعوت کنید.

۴. میزبان پرسش و پاسخ ها شوید

مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی گرچه با کلیت کار شما آشنایی دارند و به آن علاقه مند بوده اند که شما را انتخاب کرده اند اما پر از پرسش هایی هستند که پاسخ آن ها در دست شماست. این پرسش ها را از طریق کامنت های سایر شبکه های اجتماعی و همچنین ابزارهای مربوطه می توانید پیدا کنید. یکی از بهترین موضوعات برای جلب توجه و اعتماد مخاطبان پاسخ دادن به این پرسش هاست.

اگر محصولات فیزیکی تولید می کنید که کاربران تفاوت کیفیت و قیمت آن ها برای کاربران و مخاطبان شما چندان واضح نیست یک رشته استوری به بررسی عینی و عملی آن ها اختصاص بدهید. اگر در حوزه آموزش کار می کنید و عموم مخاطبان شما درباره یک مساله گیج کننده سوال دارند یک بار آن را به طور کامل بررسی کنید و ابهامات را بردارید.

یکی از بهترین روش ها برای پاسخگویی به سوالات افراد برگزاری مصاحبه با رقبای غیر مستقیم خودتان است. به این ترتیب یک مساله را از چند دیدگاه مختلف بررسی کرده و حرفه ای بودن خودتان را به نمایش می گذارید.

۵. یک وجه تمایز آشکار به مخاطبان نشان بدهید

از آن جایی که لینکدین فضای رسمی تری از سایر شبکه های اجتماعی دارد، ممکن است مخاطبان شما درباره موضوعات موردعلاقه شان با محتواهایی مواجه شوند که علی رقم تنوع موضوع با یکنواختی درگیر است. شما بایستی در این فضا نیز وجه تمایز خود با سایرین را به خوبی آشکار کنید.

رقبای حرفه ایتان هم مثل شما موضوعات جذاب و به روز و مورد علاقه کاربران را پیدا کرده اند. پس اگر نتیجه ای را می خواهید که آن ها هنوز رقم نزده اند بایستی تغییری ایجاد کنید که آن ها ایجاد نکرده اند. خوشبختانه خلاقیت هیچ محدودیتی ندارد. این تمایز می تواند در نوع و قالب استوری باشد. می تواند در روش پاسخگویی به مساله باشد. اگر رقبای شما جلوی دوربین پشت به دیوار می نشینند و سوالات را پاسخ می دهند. شما توی دل مساله بروید و سوالات را در فضای مربوط به آن پاسخ بدهید.

اگر نمی دانید این تمایز را چطور باید بسازید پیشنهاد می کنیم درباره تفکر طراحی کمی مطالعه کنید.

۶. از هیچ طرف بام نیفتید!

شما در لینکدین اجازه دارید صد استوری در روز منتشر کنید که طول هر استوری بیست ثانیه است. این دست شما را برای انتخاب محتوا باز می گذارد. اما حواستان باشد که استوری های زیاد به خصوص اگر تم مشابهی داشته باشند می تواند احتمال اسپم بودن شما را بالا ببرد و باعث شود هرچه رشته اید پنبه شود.

حتی اگر اسپم تلقی نشوید، تعداد بالا و تنوع کم استوری می تواند مخاطبانی که به قسمت های دیگر صفحه شما در لینکدین علاقه دارند را هم کلافه کند و عطایتان را به لقایتان ببخشند و بروند.

بنابراین یک استراتژی جذاب تهیه کنید که فعال بودن و زنده بودن صفحه را تنظیم کنید و اصل «لاتسرفوا» را هم درنظر بگیرید!

جمع بندی

ادامه مقاله در سایت منبع