عمومی

انتخاب صحیح کلمات کلیدی سئو = کاهش هزینه تولید محتوا

کلمات کلیدی در سئو چیست؟

بدون کلمات کلیدی هیچ محتوایی وجود ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید سوار قطار بازاریابی محتوایی شوید باید به کلمات کلیدی خیلی خوب فکر کنید.استفاده از کلمات کلیدی در متن بسیار مهم است اما استفاده بیش از حد از می‌تواند منجر به روان و قابل فهم نبودن محتوا شود. ازاین کلمات به عنوان راهنما استفاده کنید به شکلی که موتورهای جستجوگر و مخاطبان شما متوجه شوند درباره چه چیزی قرار است صحبت شود و تمرکز خود را برروی کلمه کلیدی کانونی در سئو بگذارید.

تعریف کلمات کلیدی کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران شما در موتورهای جستجویی مثل گوگل جستجو می کنند. پیش از آن که برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید، باید بدانید که مخاطبان شما برای پیدا کردن خدمات و محصولات شما، چگونه در گوگل سرچ می کنند و میزان جستجو و میزان رقابت سئو در هر یک از کلیدواژه ها، چقدر است.

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)

کلمات کلیدی صدای مخاطبان شما را منعکس می‌کند و توضیحات مناسبی به مخاطبان شما ارائه می‌دهد اما برای استفاده مناسب از آنها نیاز است تحقیقات مؤثری راجع به کلمات کلیدی انجام دهید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا محتوای شما در اینترنت بهتر دیده شود. کاربران بهتر، شما را بتوانند پیدا کنند و موتورهای جستجوگر دوستی نزدیک‌تری با سایت شما داشته باشند. تحقیق کلمات کلیدی به ما کمک می‌کند که فرصت‌ها را اولویت‌بندی کنیم و بتوانیم به نتایج بالای گوگل دست پیدا کنیم.بدون کلمات کلیدی محتوای بهینه‌ای وجود ندارد. به عنوان مثال کلمات کلیدی همیشه سبز است که قرار است محتوای شما را همیشه زنده نگه دارد.

تعریف کلمات کلیدی همیشه سبز کلمات کلیدی همیشه سبز کلماتی هستند که در طول زمان برای سایت شما همیشه ترافیک بالایی به همراه خواهند داشت.

البته این بستگی به اهداف کسب و کار شما دارد که بخواهید از کلمات همیشه سبز استفاده کنید یا از کلماتی استفاده کنید که در زمان خاص هدف‌گیری می‌شوند. اما اگر فروش برای شما اهمیت دارد باید بر روی ترافیک و سئو هوشمند تمرکز کنید و محتوای خود را با این روش بهینه کنید و خیال خود برای ماه‌ها و حتی سال‌های آینده راحت کنید.

بازاریابی محتوایی غنی از کلمات کلیدی مانند ایجاد توضیحات محصول مناسب، سؤالات متداول، مقالات و … با توضیحات مرتبط، بخشی جدایی ناپذیر در اکثر برنامه‌های بازاریابی موتورهای جستجو است. هر شرکتی به دنبال این است که از رتبه جستجوی بالایی برخوردار باشد و از رسانه‌های اجتماعی استفاده کند تا به رتبه بندی بهتری در کلمات کلیدی محبوب خود دست پیدا کند.

تحقیق کلمات کلیدی و کاهش هزینه بازاریابی محتوایی

نظارت و بهینه سازی کلمات کلیدی یک منطقه اصلی تمرکز استراتژیک برای رشد و رقابت است. کلمات کلیدی بنیان محتوا را درست می‌کند و پنجره ای برای کشف قصد و نیاز مشتری هستند. استراتژی مناسب می‌تواند ترافیک مناسب‌تری را به سمت سایت، کمپین و … هدایت کند. به دست آوردن کلمات کلیدی مقرون به صرفه کاری است که همه صاحبان مشاغل به آن علاقه دارند و با مدیریت صحیح تحقیق کلمات کلیدی می‌توان این کار را انجام داد.

تحقیقات کلمات کلیدی به شما می‌گوید که مشتری‌های شما در جستجوی چه چیزهایی هستند و به شما فرصت می‌دهد شکاف‌های محتوایی خود را بهتر بشناسید. اینکار پایه و اساس هرگونه تبلیغاتی است به این دلایل تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی بسیار مهم است و باعث می‌شود شما بدون اینکه هزینه زیادی انجام دهید به برند شرکت خود کمک کنید و با هزینه کمتر در بازاریابی محتوایی قدرت برند خود را افزایش دهید.

بررسی تحقیق کلمات کلیدی و نقش آن در کاهش بازاریابی محتوایی

تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید

تجزیه و تحلیل رقبا و استفاده از اطلاعات آنها به نفع شماست. با بررسی دقیق کلمات کلیدی رقبا می‌توانید متوجه شوید که بر روی چه چیزهایی باید متمرکز شوید و بر روی چه چیزهایی نباید متمرکز شوید. این تجزیه و تحلیل به شما کمک می‌کند که پول‌های خود را دور نریزید و به دنبال محتواهای مناسبی بروید که فرصت رشد در اختیار شما می‌دهد. شما با این کار خیلی بهتر می‌توانید آگاه شوید که در چه بخشی از محتوا و روش‌های بازاریابی محتوایی سرمایه‌گذاری کنید.

ارزیابی دقیق‌تر از بودجه بازاریابی محتوایی خود داشته باشید

با تحقیق کلمات کلیدی بودجه بازاریابی محتوایی خود را ارزیابی کرده و هزینه های هر کلیک، نرخ کلیک، کل ترافیک و … را می‌توانید به دست بیاورید و بودجه خود را در ادامه راه هدفمندتر و به ‌صرفه ‌تر صرف کنید. زمان طولانی برای گذراندن گزارش های تحقیق کلمات کلیدی در کوتاه مدت و طولانی مدت ارزش خود را نشان می‌دهد. شما دانشی به دست می‌آورید که بسیار ارزشمند است و به شما در درک مقرون به صرفه ترین کلمات کلیدی برای نیازهای شما کمک می کند. شما با یک نگاه به گزارش‌هایتان می توانید متوجه شوید چه چیزی کار می کند، چه چیزی کار نمی‌کند و بیشترین پول را در کجا باید هزینه کنید.

ارزان‌­تر به مخاطب هدف برسید

برای رسیدن به مخاطب هدف خود بسیار مهم است که در جایی که باید حضور داشته باشید و بر روی کلماتی که مخاطب هدف جستجو می‌کند تمرکز کنید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند دید بهتری از مخاطبان هدف خود داشته باشید و بودجه خود را در جایی که باید هزینه کنید. با این کار ضمن اینکه تلاش‌های شما را بسیار بهینه می‌کند و هزینه‌های بازاریابی محتوایی شما را کاهش می‌دهد، به طرز موثری به طیف وسیعی از نیازهای مشتری پاسخ می‌دهد.

برندسازی را اصولی‌تر و بهینه‌تر انجام می‌دهید

صرف نظر از جایی که محتوای شما ظاهر می‌شود و در برندسازی شما تاثیر می‌گذارد با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید با هزینه کمتر و برخی اوقات استفاده از رسانه ارزان‌تر بازاریابی محتوایی و استراتژی محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید. تحقیق کلمات کلیدی، داشتن دستورالعمل های خاص برند و ادغام آن با نیازها و برنامه های بازاریابی محتوایی به برندسازی اصولی شما بسیار کمک می‌کند.

نیازی به صرف هزینه برای کلمات کلیدی ضعیف نیست

از آنجا که هر کلیک برای کسب و کار شما قابل اندازه گیری است، هیچ بهانه ای برای هدر دادن پول‌های خود برای کلمات کلیدی ضعیفی که منجر به نتیجه نمی‌شوند، وجود ندارد. کلمات کلیدی کم هزینه که بازگشت سرمایه‌ای به همراه ندارد، زمان گذاشتن برای آن به هیچ وجه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. این بحث به نرخ تبدیل مربوط می‌شود. کلمات کلیدی پردرآمد ممکن است پیامدهای مثبت بسیار کمی به همراه داشته باشد، در حالی که کلمات کلیدی با درآمد کمتر ممکن است ارزش بیشتری در نرخ تبدیل داشته باشد. علاوه بر این کلمات کلیدی منفی که کارایی خاصی ندارند را می توانید به عنوان مثال در کمپین‌های خود تنظیم کنید که در جستجوی شما اعمال نشود.

تبلیغات بهتر و مقرون به صرفه تری داشته باشید

زمانی که بازار خاص برای تبلیغات خود انتخاب می‌کنید مهم است که در مورد تعیین کلمات کلیدی بازار هم اطلاع داشته باشید. در حالی که کلمات کلیدی سازگاری مناسبی با بازار هدف شما نداشته باشد نه تنها احتمال دارد هزینه بازاریابی زیادی را از دست داده باشید بلکه ممکن است کل بودجه خود را در این زمینه هدر داده باشید. با تحقیق و قرار دادن کلمات کلیدی اصلاح شده در تبلیغ شما می‌توانید تبلیغات موثرتری با هزینه کمتر شکل دهید.

هدر دادن پول را متوقف کنید

شما با تحقیق کلمات کلیدی ممکن است دریابید پول شما در چه مکان‌ها و کلماتی هدر می‌رود و هیچ بازگشت سرمایه‌ای برای شما اتفاق نمی‌افتد. تحقیق کلمات کلیدی تغییراتی برای شما می‌تواند رقم بزند که در هزینه‌های کلی موثر باشد. زمان‌هایی که کلمات کلیدی برای شما کارایی نداشتند را می‌توانید به خوبی مشاهده کنید و روندها را بهتر می‌شناسید و متوجه می‌شوید که کلمات کلیدی خاص را در طول تعطیلات با کدام روند تاثیر بهتری خواهد گذاشت.

کلمات کلیدی موثر را پیدا می‌کنید

با تحقیق کلمات کلیدی از اهداف بالقوه کلمات کلیدی آگاه می‌شوید و می‌توانید به تناسب شرایط و اهداف از آنها استفاده کنید. زمانی که شما با کلمات کلیدی سر (Head keywords) آگاه باشید و بدانید چه حجم رقابت و جستجویی برای آن وجود دارد و آن را با کلمات کلیدی طولانی (Long-tail keywords) مقایسه کنید می‌توانید در شرایط مناسب و هزینه به صرفه تر از آنها استفاده کنید. اینکه بدانید کلمات کلیدی اطلاعاتی (Informational) کجا بهتر است استفاده کنید و کجا شرایط بهتری برای کاربرد کلمات کلیدی معاملاتی (Transactional) برقرار است.

هدف کلی شما این است که بازدید کنندگان مختلف را با استفاده از انواع کلمات کلیدی هدف قرار دهید تا اقداماتی سودده توسط آنها انجام شود. با در اختیار داشتن لیستی از اهداف بالقوه کلمات کلیدی می‌توانید بهترین فرصت ها برای خود به وجود بیاورید.

اوج کلمات کلیدی را بهتر بشناسید

در یک هفته یا در یک ماه روزهایی است که کلمات کلیدی به دلایل خاصی اثربخشی بهتری دارند. در 24 ساعت شبانه‌روز در برخی زمان‌ها کلمات کلیدی ما بهتر کار می‌کنند و این نمونه‌ها با تحقیقات کلمات کلیدی مشخص می‌شود. بهتر است تبلیغات، کمپین‌ها و بازاریابی محتوایی خود را با در نظر گرفتن نقطه‌های اوج کلمات کلیدی انجام دهید. همچنین به کمک تحقیق کلمات کلیدی کسب و کارهای منطقه‌ای می‌توانند از نظر جغرافیایی، کاربران محلی و کاربران تلفن همراه را به طور خاص هدف قرار دهند تا فردی که در جستجوی یکی از کلمات کلیدی آنها است، راحت‌تر به کسب و کار هدایت شود.

نتیجه گیری

کلمات کلیدی یکی از بزرگ ترین ابزارهایی است که در اختیار بازاریاب محتوا قرار دارد و بسیار مهم است که کلمات کلیدی بازاریابی محتوایی شما با اهداف کسب و کار شما همسو باشد و بهینه سازی این کلمات کلیدی پیامدهایی را برای کسب و کار شما در پی خواهد داشت که بیشترین تأثیر را دارد. تحقیق کلمات کلیدی یک قدم اصلی برای رسیدن به اهداف کسب و کار و جذب مخاطبان بالقوه است. با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی می توانید محتوایی ایجاد کنید که به نیازهای خاص مشتریان پاسخ دهد.