سئو

ارزش کلمات کلیدی را بهتر درک کنیم!

این روزها همه در خصوص کلمات کلیدی صحبت می کنند. متخصصان دیجیتال مارکتینگ، تیم های بازاریابی، تولید کنندگان محتوا، بازاریابان اینترنتی، اینفلوئنسرهای دنیای دیجیتال و یوتیوبرها بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون استفاده صحیح و اصولی از کلمه های کلیدی هستند. اما کلمه کلیدی چیست و چگونه می توان از آن به عنوان پله ای برای ترقی استفاده کرد؟

کلمات کلیدی چیست؟

این روزها، همه ما می توانیم جواب بسیاری از پرسش های خود را در اینترنت پیدا کنیم. اگر به دنبال تعمیر موتور ماشین خود باشید، دوست داشته باشید در خصوص شیوه پرورش ارکیده در خانه اطلاعات کسب کنید، به دنبال یک رستوران مکزیکی باشید و یا در خصوص روابط خود با فرزند نوجوانتان دچار چالش شده باشید، اینترنت می تواند به عنوان یک منبع مهم به شما کمک کند.

محتواهای درون موتورهای جستجو

برای این کار، یک عبارت که به پرسش درون ذهن شما نزدیک تر است را در موتورهای جستجو، مانند گوگل یا یاهو، سرچ می کنید و از برایتان گردآوری می کنند، استفاده می کنید. پل ارتباطی میان شما و رستوران مورد علاقه یا مشاور ارتباطی تان، همان عبارتی است که در موتور جستجو وارد کردید. این عبارت یک کلمه کلیدی است.

محتواهای مرتبط در اینترنت

کلمات کلیدی می توانند شما را به سمت محتواهای مرتبط در اینترنت هدایت کنند. کلمه کلیدی در واقع هسته اصلی یک محتوا است و بلاگر ها یا تولید کنندگان محتوا باید بتوانند را به گونه ای نگارش کنند که بر روی موضوع اصلی متمرکز باشد و کلمات کلیدی مرتبط به درستی در آن استفاده شده باشند. بدین ترتیب، فاصله میان بازدید کنندگان وب سایت یا مشتریان احتمالی یک کسب و کار با وب سایت و مقاله، تنها به اندازه یک کلمه کلیدی خواهد بود.

به عنوان مثال، تصور کنید که یک کسب و کار اینترنتی در حوزه نظافت منزل را اداره می کنید. به احتمال زیاد مشتریان شما عباراتی از این قبیل را در موتورهای جستجو وارد می کنند:

  • نظافت سریع منزل

  • بهترین شرکت نظافتی منزل

  • استخدام نیرو برای نظافت منزل

  • شرکت نظافتی منزل

تمامی این عبارات، در واقع کلمات کلیدی هستند که می توانند مشتریان بالقوه را به سمت وب سایت شما هدایت کنند. برای تعیین بهترین کلمه کلیدی، شما باید با ویژگی های جامعه مخاطب خود آشنا شوید. مشتریان بالقوه شما چه عبارت هایی را بیشتر جستجو می کنند؟

تولید محتوا

کسب و کار شما با چه عباراتی در فضای اینترنت شناخته می شود؟ رقیبان شما از چه عبارت هایی برای تولید محتوا استفاده می کنند؟ با اندکی جستجو و تحقیق می توانید اطلاعات زیادی را در خصوص پرسش های فوق کسب کنید. کلمات کلیدی کسب و کار خود را رتبه بندی کنید و برای آن ها به شکل منظمی تولید محتوا داشته باشید. سعی کنید محتواهای تولید شده برای خوانندگان و بازدید کنندگان وب سایتتان، ارزش آفرین باشند. مخاطبان شما به دنبال اطلاعاتی هستند که بتواند سطح کیفی زندگی آن ها را بهبود ببخشد.

استفاده از کلمات کلیدی چه فایده ای برای کسب و کار من دارد؟

کلمه کلیدی به شما کمک می کنند تا ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود فراهم کنید. ترافیک بیشتر نیز در دنیای دیجیتال به معنای افزایش آگاهی عمومی نسبت به برند یا کسب و کار شما و همچنین افزایش میزان فروش می باشد. برخی از مهم ترین فواید استفاده از کلمه کلیدی برای کسب و کار شما عبارتند از:

کلمه کلیدی و آگاهی شما

کلمه کلیدی در واقع دغدغه مخاطبان بالقوه شما است. با بررسی کلمات کلیدی پر استفاده در موتورهای جستجو می توانید با رایج ترین دغدغه های مخاطبان خود آشنا شوید. در نتیجه می توانید در استراتژی های تولید، فروش، بازاریابی و عرضه خود بازنگری کنید و تلاش کنید خدمات و محصولات خود را در راستای پاسخ به رایج ترین مشکلات مشتریان، عرضه کنید. به بیان ساده تر، به مردم همان چیزی را ارائه کنید که به دنبالش هستند. این فرایند بقا و سود بیشتر را برای شما تضمین می کند.

کلمه کلیدی و اعتبار شما

زمانی که کلمه کلیدی را به درستی انتخاب کنید، ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود تامین خواهید کرد. در سوی دیگر، استفاده صحیح از کلمات کلیدی مرتبط می تواند برند شما را به صورت دائم در معرض دید قرار دهد؛ نامی آشنا که کاربران و بازدید کنندگان در گوشه و کنار اینترنت آن را می بینند. این کار به اعتبار شما می افزاید.

انواع کلمات کلیدی

کاربران کلمات کلیدی مختلفی را وارد موتورهای جستجو می کنند تا آنچه را که می خواهند پیدا کنند. یکی از عواملی که سبب می شود جستجو کلمات کلیدی متفاوت باشد، هدف کاربران از جستجوی یک عبارت است. در ادامه با انواع کلمات کلیدی بر اساس هدف کاربران از جستجوی آن ها آشنا خواهیم شد.

کلمه کلیدی تجاری:

برخی از کلمات کلیدی تجاری معمولی عبارتند از:

  • بررسی کتاب کیمیاگر

  • Acer Nitro 5 در مقابل 14

  • 10 رستوران برتر در اصفهان، ایران

  • بررسی قالب وردپرس Blocksy

کلمه کلیدی تراکنشی:

اگر کاربری به دنبال خرید یک محصول یا کالا باشد، یک کلمه کلیدی تراکنشی را در موتور جستجو تایپ می کند. از این نوع کلمات کلیدی تحت عنوان ‘کلمات کلیدی تراکنشی’ نیز یاد می شود. رتبه بندی برای این نوع از کلمات کلیدی معمولا منجر به فروش مستقیم می شود.

برخی از کلمات کلیدی تراکنشی عبارتند از:

  • خرید

  • پیشنهادات

  • معاملات

  • کوپن ها

  • تخفیف و غیره.

کلمه کلیدی اطلاعاتی:

نوع دیگری از کلمه کلیدی که باید آن ها را به خوبی بشناسید، کلمات کلیدی اطلاعاتی است. این دسته از کلمه های کلیدی با هدف خرید یک محصول طراحی نشده اند اما می توانند در خصوص یک محصول، یک برند یا یک موضوع خاص، اطلاعات زیادی را منتقل کنند.

برای مثال، کلمه کلیدی ‘چگونه دوچرخه سواری کنیم’ به معنی این است که کاربر به دنبال دستورالعملی برای دوچرخه سواری است و قصد خرید آن را ندارد. شاید این کلمه کلیدی برای کسب و کارهایی فعال در حوزه فروش دوچرخه چندان مرتبط نباشد اما می توانید بستر لازم برای معرفی یک برند را فراهم کند.

کلمه کلیدی راهبردی:

کلمات کلیدی راهبردی عبارت هایی هستند که حاوی نام برند شما می باشند و با هدف مرور کلی یا بررسی صفحات خاصی در وب سایت شما جستجو می شوند. کاربرانی که کلمات کلیدی راهبردی را استفاده می کنند، به احتمال زیاد با برند شما آشنا هستند و به دنبال یک صفحه خاص در وب سایت شما، این کلمات را در موتورهای جستجو وارد می کنند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید