سئو

مرور کلی بر نحوه جستجوی کلمات کلیدی حوزه کاری من

به عنوان یک کسب و کار جدید در دنیای دیجیتال، ممکن است شما ایده هایی برای تولید محتوا در سر داشته باشید. استراتژی محتوایی شما به احتمال خیلی زیاد پیرامون کالا و خدماتی شکل گرفته است که آن ها را عرضه می کنید. تولید محتوا و پیدا کردن کلمات کلیدی که بتوانند ترافیک بالاتری را برای وب سایت شما فراهم کنند، در ابتدا آسان می باشد

تحقیق کردن پیرامون کلمات کلیدی

اما در ادامه مسیر، این فرایند یکی از چالش های بزرگ شما خواهد بود. پس از مدتی فعالیت در این حرفه، یک سوال ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد: کلمات کلیدی حوزه کاری من کدامند؟ برای پاسخ دادن به این پرسش تحقیق و بررسی زیادی لازم است.

ارزش تولید محتوا

تحقیق کردن پیرامون کلمات کلیدی در واقع فرایندی است که در خلال آن باید بهترین موضوعات را با توجه به حوزه کاری خود پیدا کنید. این موضوعات باید برای مخاطب شما جالب باشند و ارزش را نیز داشته باشند. خوشبختانه راه های زیادی برای تحقیق کردن پیرامون کلمات کلیدی وجود دارد و ما قصد داریم در این مقاله، برخی از مهم ترین و کاربردی ترین این روش ها را با شما مرور کنیم.

پیدا کردن کلمات کلیدی حوزه کاری من: استفاده از ابزار گوگل

اگر در زمینه پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی، مبتدی هستید یا با سایر ابزار و روش های این حرفه آشنایی کافی ندارید، گوگل می تواند بهترین منبع برای شما باشد. گوگل می تواند به عنوان یک ماشین جستجوی کلمات کلیدی در سطح پایه، عمل کند.

لینک جستجو

اولین و در دسترس ترین ابزار گوگل، سیستم پیشنهاد خودکار آن است. برای دسترسی و استفاده از این ابزار، کافی است به گوگل بروید و عبارتی را در خصوص تجارت یا کسب و کار خود تایپ کنید، اما بر روی لینک جستجو کلیک نکنید. بیایید تصور کنیم که وب سایت شما در زمینه ارائه انواع گیاهان آپارتمانی فعالیت می کند. بنابراین می توانید جستجوی خود را با تایپ کردن عبارت ‘گیاهان آپارتمانی’ در گوگل آغاز کنید.

ایده هایی برای تولید محتوا

با تایپ کردن این عبارت، گوگل به صورت خودکار عبارت ورودی شما را با چند پیشنهاد محبوب تکمیل می کند. این پیشنهاد ها می توانند و همچنین ایجاد کلمات کلیدی جدید باشند. این پیشنهادات محبوب، از نظر آماری پر بیننده ترین عناوینی هستند که در موتور جستجوی گوگل، تایپ شده اند. در مثال فوق، ممکن است گوگل عبارت هایی مانند ‘گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب’، ‘مزایای استفاده از گیاهان آپارتمانی’ و ایده های مشابه دیگری را در اختیارتان قرار دهد.

برای دسترسی به پیشنهادات بیشتر، شما می توانید عبارات ورودی خود به موتور جستجو را با کلمات پرسشی ترکیب کنید. در مثال بالا، به جای تایپ عبارت ‘گیاهان آپارتمانی’ می توانید عبارت ‘کدام گیاهان آپارتمانی’ را تایپ کنید تا گوگل، عبارت ورودی شما را با پرسش های محبوب و مرتبط تکمیل کند.

اگرچه این روش بسیار آسان است، اما کاستی های خودش را دارد. به عنوان مثال، شما در این روش در خصوص حجم جستجوی کلمه کلیدی، رتبه بندی آن در موتورهای جستجوی مختلف و همچنین استفاده سایر رقیبان از یک کلمه کلیدی به خصوص، نمی توانید اطلاعاتی کسب کنید. به بیان ساده تر، این روش ارزش کلمات کلیدی را برای تولید محتوا مشخص نمی کند.

کلمات کلیدی حوزه کاری من: سایر ابزار جستجوی کلمات کلیدی

اگر می خواهید یک رویکرد حرفه ای تر را در خصوص جستجوی کلمات کلیدی ایده آل در پیش بگیرید، ما سایر ابزارهای جستجو را به شما پیشنهاد می کنیم. کار کردن با این ابزار بسیار آسان است و تقریبا تمامی ابزارهای موجود در بازار، عملکرد یکسانی دارند.

عملکرد یک ابزار جستجو

اکثر این ابزارها داده ها را از یک مرجع یکسان دریافت می کنند. تفاوت اصلی این ابزارها در الگوریتم تحلیل داده و همچنین رابط کاربری نرم افزار است. شیوه عملکرد یک ابزار جستجو بدین شکل است که در ابتدا شما یک کلمه کلیدی (که تحت عنوان دانه یا Seed شناخته می شود) را به الگوریتم وارد می کنید.

ارزش کلمات به ازای هر کلیک

سپس الگوریتم با توجه به دسترسی خود به هزاران منبع مختلف، می تواند ایده های متفاوت و مرتبطی را به شما ارائه کند. علاوه بر ایده های مرتبط، ابزارهای جستجو معمولا اطلاعات جانبی اما کلیدی مختلفی از جمله عبارت های ترند، حجم جستجوی ماهانه کلمات، درجه سختی کلمات کلیدی، ارزش کلمات به ازای هر کلیک و تمرکز سایر وب سایت های رقیب را مشخص می کنند.

با کمک این ابزار، شما می توانید محتوای وب سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی خاص تولید و بهینه کنید.فراموش نکنید که یک کلمه کلیدی زمانی ارزش ایجاد محتوا را دارد که حجم جستجوی بالا و درجه سختی پایینی داشته باشد.

کلمات کلیدی حوزه کاری من باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

پس از جستجو در گوگل یا استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، شما با لیست بلندی از ایده های مختلف روبرو خواهید شد. پیش از اقدام به تولید محتوا، باید در ابتدا این لیست را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید. در این تجزیه و تحلیل باید بررسی کنید که استفاده از چه کلماتی می تواند به موفقیت و بالا بردن وب سایت شما در رتبه بندی های موتورهای جستجوی مختلف، کمک کند.

زمینه تولید محتوا

این کار برای وب سایت های تازه کار سیار اهمیت دارد؛ چرا که رقابت با برندها و وب سایت های بزرگ تر بر روی کلمات کلیدی اصلی یا پولساز بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، کلمات کلیدی را به دقت انتخاب کنید تا زحمات شما در زمینه تولید محتوا، بتواند بهترین تاثیر را برایتان به همراه داشته باشد. در این زمینه، باید به چند نکته توجه کنید:

مرتبط بودن کلمات کلیدی انتخابی:

کلمات کلیدی که انتخاب می کنید باید با حوزه کاری و فعالیت های تجاری شما مرتبط باشد. در واقع صرف نظر از سایر داده ها، مانند حجم جستجو یا دشواری کلمات، باید ایده های مرتبط را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در حوزه تعمیر تلفن های همراه است، شاید تولید محتوا در خصوص جدیدترین گوشی آیفون ترافیک زیادی را برایتان به همراه داشته باشد، اما نرخ تبدیل ترافیک به ارزش بسیار پایین خواهد بود.

حجم جستجو:

حجم جستجو به معنای تعداد دفعاتی است که کاربران یک کلمه کلیدی خاص را جستجو کرده اند. کلمات کلیدی حوزه کاری شما باید بیشترین حجم جستجو را داشته باشد. هر چه حجم جستجو بیشتر باشد، تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما نیز بیشتر خواهد بود.

سختی کلمات کلیدی:

سختی کلمات کلیدی حوزه کاری در واقع نشان می دهد که دریافت برترین رتبه در موتورهای جستجو با استفاده از یک کلمه کلیدی خاص در، تا چه اندازه دشوار است. رقابت، تعداد محتوای موجود، تعداد لینک های پشتیبان و پارامترهای دیگر، در تعیین درجه سختی کلمات کلیدی موثر هستند.

ارزش

کلمات کلیدی حوزه کاری من چه ارزشی برای کسب و کارم دارند؟ این پرسشی است که به هنگام تعیین کلمات کلیدی باید از خود بپرسید. اگر کلمه کلیدی بتواند ضمن ایجاد ترافیک بالا برای وب سایت، سبب فروش بیشتر محصولات یا خدمات شما نیز شود، ارزش بالایی دارد. مانور دادن بر روی این کلمات کلیدی می تواند شانس موفقیت کسب و کار شما را نیز افزایش دهد. کلمات کلیدی که سختی بالا و ارزش کمتری دارند، انتخاب های مناسبی برای تولید محتوا نیستند.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید