سئو

انجام تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی در 2021

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

سئو محلی یا لوکال سئو، به فرآیند سئو و بهبود رتبه سایت در سرچ های محلی یا نتایجی است که محدود به یک منطقه یا مکان جغرافیایی می باشند.

برای مثل کلمه ای مثل روانپزشک در تهران، مانتو فروشی ونک، رستوران ایتالیایی در تهران و امثال این کلمات که وابسته به یک محدوده یا یک مکان جغرافیایی هستند، می توان اشاره کرد.

حال ما باید چگونه تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی را انجام دهیم و چطوری این کلمات را پیدا کنیم و بفهمیم این کلمات در گوگل جستجو می شوند.

زیرا سرمایه گذاری و انجام بهینه سازی سایت بر روی کلمات اشتباه می تواند برای ما خیلی گران تمام شود و همیطور در پایان هم به نتیجه دلخواه دست پیدا نخواهیم کرد.

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی مهم است؟

موضوع سئو محلی و تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی برای وبسایت هایی که فروشگاهی بوده و یا خدمات مربوط به یک منطقه را انجام می دهند و بهتر بگوییم محدود به موقعیت جغرافیایی هستند می تواند خیلی اهمیت داشته باشد.

برای مثال شما قالی شویی دارید، برای اینکه بتوانید مشتریان خود را جذب کنید، قطعا نمی توانید از کل کشور سفارش بگیرید بلکه محدود به منطقه خودتان می شوید.

پس داشتن کلمات کلیدی مهم و آن هایی که به درآمد شما کمک می کنند و بر روی سئو محلی برای شما ارزشمند هستند، می تواند اهمیت موضوع تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی را نمایش دهد.

چطوری تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی را انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید یک تحقیق کلمه کلیدی خیلی خوب و حرفه ای داشته باشید باید قدم های زیر را انجام دهید:

1- خدماتی که به مشتری ارائه می دهید را لیست کنید.

ببینید اولین مسئله ای که می توان گفت درمورد تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی وجود دارد این است که شما شناخت کافی از کسب و کار خود داشته باشید.

بدانید که می خواهید کدام خدمات را برای مشتریان خود ارائه دهید و اینکه این خدمات شما چه چیزهایی هستند.

پس برای شروع این موضوع، بهتر است لیست خدمات خود را آماده کنید.

برای اینکه بتوانید خدمات کسب و کار خود را به طور دقیق بیان کنید پیشنهاد می کنم این موارد را انجام دهید:

1-1 بپرسید یا طوفان فکری ایجاد کنید.

اگر شما بر روی پروژه خودتان یعنی کسب و کار خودتان در حال سئو کردن هستید و می خواهید موضوع سئو محلی را انجام دهید، قطعا ایده های خیلی خوبی را برای خود دارید اما گاهی اوقات ممکن است که ما پروژه یک مشتری دستمان باشد و هیچ ایده ای برای آن نداشته باشیم که در این حالت بهتر است این فعالیت ها را انجام دهیم.

اکنون من تصور می کنم که شما برای مشتری خود در حال انجام سئو لوکال هستید، ابتدا از مشتری خود بخواهید تا لیست خدمات خود را برای شما ارسال کند که این بهترین گزینه برای پیدا کردن خدمات مشتری شما می باشد.

برای مثال یک شرکت قالیشویی می تواند خدمات زیر را ارائه دهد:

  1. شتستشوی قالی
  2. شستشوی موکت
  3. شستشوی مبلمان
  4. حمل و نقل رایگان
  5. شتسشو با مواد نانو
  6. دوخت و ترمیم فرش

اما شما همین الان از یک شخصی که قالیشویی دارد بپرسید که چه خدماتی را می توانید به مشتری خود ارائه او فقط می گوید قالی می شوییم! اما نمی داند که می تواند خدمات جانبی را به مشتریان خود ارائه دهد.

که با ایجاد جلسات طوفان فکری کوتاه، می توانید به لیست خدماتی دست پیدا کنید که مشتریان شما به آن ها نیاز دارند ولی شما از آن ها اطلاعی ندارید.

2-1 ایده های خود را گسترش دهید.

اکنون شما لیست 6 موردی از خدمات قالیشویی دارید و می توانید دقیقا این موارد را گسترش و توسعه دهید و خدمات دیگر را نیز اضافه کنید.

برای این کار میتوانید همین کلمات کلیدی را در گوگل سرچ کنید یا با استفاده از ابزارهایی مثل اچرفس، گوگل ساجستشن، کیوردپلنر و امثال این ها خدمات خود را گسترش و توسعه دهید و بفهمید که کاربران شما دنبال چه خدماتی می گردند.

3-1 مجدد لیست خود را بررسی و کامل کنید.

با دیدن مجدد لیست قطعا ایده های بهتر و مناسب تر به ذهن شما خواهد رسید و می توانید از آن ها برای اضافه کردن به خدمات خودتان استفاده کنید.

2- تعیین مقصد جغرافیایی در لوکال سئو

کلا موضوع لوکال سئو مربوط به بحث جستجوی مردم برای دریافت خدمات یا محصول در یک محل می باشد. همانطور که توضیح دادم زمانی که مردم یک کلمه کلیدی را به همراه نام منطقه یا شهر خود در گوگل وارد می کنند به دنبال دریافت آن خدمت یا محصول در منطقه خودشان می باشند.

حال شما باید ببینید که خدماتی که ارائه می دهید در کدام منطقه می باشد و برای چه افرادی در نظر گرفته اید و همینطور منابع و سرویس های شما تا چقدر فاصله از شما می توانند به مشتریان شما خدمات ارائه دهند، آیا خدمات شما محدود به یک کوچه، محله یا شهر است؟

یکی از موضوعاتی که به شما کمک می کند تا در بحث لوکال سئو بهتر دیده شوید این است که شما از گوگل بیزینس اکانت استفاده کنید.

با توجه به اینکه ما بر روی این ابزار تحریم هستیم شما می توانید حداقل یک لوکیشن را برای کسب و کار خود، معین سازید و از این طریق گوگل درک بهتری از منطقه شما داشته و در نتیجه به افرادی که در محلی که به شما نزدیک تر هستند،در نتایج خود بالاتر نشان می دهد.

3- حتما میزان سرچ کلمه کلیدی را بررسی کنید.

بعد از اینکه لیست کلمات کلیدی را با توجه به موقعیت جغرافیایی خود بیرون آوردید می توانید به بررسی میزان سرچ آن کلمات بپردازید.

در اکثر اوقات با این مسئله رو به رو هستیم که میزان سرچ کلمات بسیار کم می باشد اما خوب داشتن صفحه بر روی این کلمات می تواند خیلی خوب و درآمد زا باشد.

زمانی که شخصی کلمه قالیشویی در تهران پارس را سرچ می کند، قطعا مشتری شما بوده و می خواهد از شما خدمات دریافت کند. پس چه بهتر که شما زودتر از رقبای خودتان در این کلمات رتبه گرفته باشید.

برای پیدا کردن میزان سرچ کلمات کلیدی، می توانید از ابزارهای مختلف مثل kwfinder, keyword planner , keyword tool و امثال این ابزارها استفاده کنید تا بتوانید به طور تقریبی میزان سرچ کلمه مورد نظر خود را بررسی کنید.

اما شاید برای شما این سوال ایجاد شود که حالا به فرض ما میزان سرچ کلمات کلیدی را بررسی کردیم، چه فایده ای دارد وقتی قرار است برای همه آن ها صفحه ایجاد کنیم؟

باید در جواب این سوال اینگونه پاسخ داد، شما از این طریق می توانید اولویت بندی صفحات خود را مشخص کنید و از این طریق صفحات مهم خود را ایجاد کنید.

برای مثال ما برای مناطق مختلف، خدمات طراحی سایت را می خواهیم آماده کنیم، اما اول از طراحی سایت در شیراز، طراحی سایت در مشهد و طراحی سایت در اصفهان شروع کردیم. زیرا این کلمات رقابت کم و همینطور میزان سرچ بالایی دارند.

پس می توانند گزینه بسیار خوبی برای سئو محلی به شمار آیند.

4- تارگتینگ صحیح کلمات کلیدی

زمانی که شما تحقیق کلمات خود را انجام دادید اکنون به نوبت این موضوع می رسد تا صفحات مناسب را برای آن ها مشخص کنید.

برای مثال قالیشویی در تهران، قالیشویی با دستگاه در تهران، قالیشویی مجرب در تهران، این ها کلماتی هستند که می توانند بر روی یک صفحه لندینگ شده و سئو شوند.

پس بعد از اینکه کلمات خود را لیست کردید، صفحات لندینگ را مشخص کنید، کلماتی که کانسپت و مفهوم یکسانی دارند می توانند روی یک صفحه سئو شده و در نتیجه رتبه بگیرند.

زمانی که شما تارگتینگ و تحقیق کلمات خود را به درستی انجام داده باشید، به موضوع بودجه خزش وبسایت خود نیز کمک بسیار زیادی خواهید کرد و از این طریق ربات های گوگل تمایل ماندگاری بیشتری در وبسایت شما خواهند داشت.

5- تولید محتوا برای موضوعات لوکال سئو

نکته خیلی سخت و دشواری که درمورد سفارش تولید محتوا برای مباحث سئو محلی وجود دارد این است که ممکن است گوگل محتوای شما را کپی بداند زیرا ما در حال کار روی کلماتی مثل قالیشویی در تهران، قالیشویی در تهران پارس و امثال این کلمات کار میکنیم.

اما برای این موضوع یک راه حل بسیار راحت وجود دارد و آن هم این است که زمانی که می خواهید تولید محتوا را برای این صفحات خود انجام دهید، این کار را بر عهده یک نفر نسپارید بلکه به یک تیم بسپارید که بتواند با سبک های مختلفی این محتوا را برای شما تولید کند.

ما در تیم محتوایی seoedu با داشتن نفرات زیاد می توانیم در مورد این مسئله به شما کمک کنیم و محتواهای کاملا متفاوت و دارای سبک و سیاق مختلف بنویسیم. شما می توانید برای درج سفارش خود از طریق پنل سفارش آنلاین به آدرس panel.seoedu.ir اقدام نمایید.