سئو

صفحات منطقه چیست و چرا باید از صفحات منطقه سرویس استفاده کرد؟

احتمالا شما در حال حاضر از ابزار ارزشمند و رایگان Google My Business (GMB) به عنوان بخشی از بستر Google Local Search (GLS) استفاده میکنید. اما اگر در یک کلان شهر بزرگ واقع شده اید، ممکن است رقابت سنگینی به ویژه در صنایع شلوغ، داشته باشید. برای بالا بردن سئو محلی و برای به دست آوردن مزیت در نتایج جستجوی ارگانیک، افزودن صفحات منطقه سرویس به وب سایت خود را در نظر بگیرید.

هنگامیکه استراتژیهای سئو در جستجو محلی دچار اختلال میشوند

برخی از مشاغل برای بهینه سازی چالشی بزرگتر از دیگران دارند. اگر موقعیت جغرافیایی شما (آدرس فیزیکی کسب و کار شما) در وسط یک شهر بزرگ قرار دارد، به ویژه اگر آن شهر توسط چندین حومه احاطه شده باشد، جلب نظر دیگران میتواند دشوارتر باشد.

گوگل در حال کار بر روی این چالشها است و ما اکنون شاهد بهبود برخی از الگوریتم های سئو محلی هستیم. با این حال، اگر هر یک از این مسائل را دارید، ممکن است بخواهید برخی از استراتژیهای جایگزین برای سئو محلی را در نظر بگیرید. اگر موقعیت چندگانه در یک منطقه شهری دارید، این مورد هم شامل دست و پنجه نرم کردن با این مسائل میشود. خوشبختانه صفحات منطقه سرویس SAP) ها( راهی ساده و موثر برای مقابله با این چالشها ارائه میدهند.

صفحات منطقه سرویس (SAP) چیست؟

شما میتوانید SAPها را برای هر شهر یا شهرکی که در آن کار میکنید و همچنین برای محله ها، یا حتی مکانهای دیدنی برجسته ایجاد کنید. هرچه تعداد بیشتری از این صفحات را به سایت خود اضافه کنید، احتمال افزایش سئو بیشتر است.

هدف SAP ها:

هدف از SAP ها برجسته کردن محصولات یا خدماتی است که ارائه می دهید، ارائه اطلاعات کمی در مورد شرکت خودتان و اعتبار و ایجاد انگیزه در بازدیدکنندگان برای برداشتن گامهای بعدی در مسیر خرید، به شما در افزایش تبدیل کمک میکند.

صفحات منطقه سرویس چگونه میتواند سئو محلی را بهبود ببخشد؟

تا زمانیکه صفحه برای موقعیت موردنظر شما بهینه سازی شده باشد، یک صفحه با خدمات خوب طراحی شده، در رتبه بندی مورد توجه قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که این امر ممکن است به مقدار زیادی به بررسی درست کلمات کلیدی نیاز داشته باشد، زیرا هر منطقه دادههای متفاوتی دارد.

اگر صفحات سرویس دهی در مناطق شما اهداف اولیه، چالشها و سوالات مشتریان احتمالی شما و همه خواسته های گوگل را برآورده میکنند، الگوریتمها با ارائه صفحه شما به یک مشتری احتمالی، به شما پاداش میدهند.

صفحات منطقه سرویس شما باید شامل چه مواردی باشد؟

اگر در چندین شهر یا شهرک متعدد در اطراف مکان مستقر خود شعبه دارید، برای هر کدام یک صفحه سرویس دهی منطقه اضافه کنید. با شناسایی نقاطی که به آنها سرویس میدهید، شروع کنید و برای هر یک صفحه محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر محل کسب و کار فیزیکی شما در قزوین باشد، مشتریان شما احتمالا از آبیک، تاکستان، کرج و حتی تهران باشند. پس از تهیه لیستی از تمام مناطق محلی که به آنها خدمت میکنید، آنها را بر اساس پرجمعیت ترین منطقه یا محل استقرار بیشتر مشتریان خود طبقه بندی کنید.

سپس برای لیست شهرها، به ترتیب یک SAP ایجاد کنید:

مهمترین اطلاعاتی که در صفحات منطقه سرویس خود وارد میکنید، باید چیزی باشد که کسب و کار شما آن را دنبال میکند. میتوانید برخی از مزایای استفاده از محصولات شرکت خود را بیان کنید، اما به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به محصولات یا خدمات شما، مشتریان شما در جستجوی چه چیزی خواهند بود.

کلمات کلیدی و عبارات خود را در هر SAP بگنجانید، اما همچنین بر اساس موقعیت جغرافیایی در انواع کلمات کلیدی طولانی کار کنید. اگر کسب و کار شما در وب سایتها یا دایرکتوری های دیگر آن مکان خاص لیست شده است، در صورت امکان لینکی به آن منبع وارد کنید.

اگر نظرات مشتری به منطقه خاصی که در آن سرویس میدهید، اشاره میکند، می توانید مستقیما به آنها نیز لینک دهید. همچنین از تصاویر و سایر عناصر بصری استفاده کنید که هریک برای سئو محلی با کیفیت یا محلی خاص بهینه شده است.

هشدار :

SAP های شما باید دارای محتوای اصلی و خوب نگاشته شده باشند. شما نمی توانید به سادگی این صفحات را کپی کنید و هر بار نام شهر را جایگزین کنید، زیرا گوگل محتوای تکراری را قبول نمیکند. در بهترین حالت، الگوریتمها، SAP های شما را نادیده می گیرند. در بدترین حالت، آنها میتوانند سایت شما را جریمه کنند و شما را در رتبه بندی حذف کنند (یا رتبه شما را به شدت تنزل دهند.)

استفاده از صفحات منطقه سرویس، نمیتوانند جایگزین بهترین شیوه های سئو محلی شوند

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید