سئو

جنبه هایی از بازاریابی محتوایی؟

بازاریابی محتوایی چیست؟

نوعی مشتری یابی برپایه ایجاد، انتشار و تولید محتوا برای مخاطبان هدف بصورت آنلاین است. که اغلب توسط کسب و کارها استفاده می شود. خلاصه یعنی جذب مشتری با ایجاد محتوا که می تواند فیلم، پادکست، وبلاگ و غیره باشد

اهداف بازاریابی محتوایی چیست؟

افزایش آگاهی یا اعتبار برند

بازاریابی محتوایی با ایجاد و انتشار محتوای رایگان با ارزش، توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کرده و تبدیل به مشتری می کند. بازاریابی محتوا به شرکت ها کمک می کند تا نام تجاری پایدار ایجاد کنند، اطلاعات ارزشمندی را به مصرف کننده می دهد و میل به خرید محصولات از شرکت را در آینده نزدیک ایجاد می کند. این بازاریابی جدید فروش مستقیم را در بر نمی گیرد. درعوض باعث ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطب می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه نمایید.

برخلاف سایر اشکال بازاریابی آنلاین، بازاریابی محتوایی متکی به پیش بینی و تأمین نیاز مشتری متکی بر اطلاعات اصلی خدمات و کالا باشد. همانطور که جیمز اوبراین در مجله ‘ماش ابل’ نوشت ، ‘ایده اصلی در بازاریابی محتوا این است که یک مارک تجاری باید چیزی ارزشمند بدهد تا در ازای آن چیز ارزشمندی بدست آورد. به جای تبلیغات تجاری، هویت کالا را نمایش بدهید. به جای تبلیغات بنری یا داستان خاص، بازاریابی محتوایی نیاز به ارائه مداوم مقادیر زیادی از مطالب مربوط به کالا، ترجیحاً در یک روش مربوط به آن دارد.

بازاریابی محتوایی اینترنتی یک نوع روش مدیریتی است که از رسانه های دیجیتال برای شناخت، پیش بینی و تأمین نیازهای محتوایی مخاطبان خاص استفاده می شود. برای تأثیرگذاری در رفتار مشتری باید مطالب مرتباً به روز شود و به آن اضافه شود.

آنچه بازاریابی محتوایی نیست

بازاریابی محتوایی یک پیام پخش شده یا فریاد زدن برای مشتریان شما نیست، مثل ‘کالای ما را بخرید’. درعوض ، بازاریابی محتوایی همه چیز، اطلاعاتی یا تعاملی است که برای حل یک مشکل خاص خریدار طراحی شده است. بازاریابی محتوا به طور غیرمستقیم در مورد نام تجاری شما است، اما در ابتدا در مورد مشتری شما است.

چرا باید از بازاریابی محتوا استفاده کنید؟

بودجه کمتری نسبت به بازاریابی معمول می خواهد، شما بعنوان یک کارآفرین ویژه ، احتمالاً با بودجه کمتری از متوسط بازاریابی روبرو می شوید و می توانید در مورد محصولات شرکت خود ارزانتر صحبت کنید، همچنین در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد.

به طور کلی، بازاریابی محتوا به ابزار خاصی احتیاج ندارد. اما به توانایی درک خریدار و اینکه شما چه مشکلی را برای خریدار خود حل می کنید، نیاز دارد. بازاریابی محتوا مستلزم برنامه ریزی شماست. یک طرح بازاریابی محتوایی که به دقت طراحی شده است، به شما امکان می دهد آگاهی و ‘آزمایش’ یا استفاده از محصولات خود را افزایش دهید. این می تواند خریداران را به خرده فروشی های محصولات یا وب سایت شما بفرستد و می تواند صفحات نتایج موتور جستجو را افزایش دهد، به عنوان مثال ها ، صفحاتی که به کاربران وب ارائه می شود که موارد، کالاها یا خدمات خاصی را جستجو می کنند را می توان نام برد.

نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوایی

مثلا’ در مورد شرکت No Moo Roux، محصول آنها نیازهای مبتلایان آلرژی به لبنیات (یک شخص) و کسانی که مایلند مصرف کالری خود را محدود کنند، برآورده می کند. خریداران نیازی به پیچیدگی ندارند، اما باید به طور خاص باید توجیه شوند، و نیازهای آنها و اینکه چگونه محصول متناسب با نیاز آنها است بیان شود.

به عنوان مثال: ‘خریدار ما یک آشپز گرسنه و با بودجه است که هفته ای سه شب برای خانواده ها شام آماده می کند.’ برای کمک به تعریف شخصیت خریدار خود، بیانیه موقعیت یابی 5 مرحله ای محصول را در نظر بگیرید.

در این جا 7 مرحله برای کمک به شما در بهتر نمودن بهره وری از محتوای خود مختصر ذکر شده است و شامل ایده هایی برای ارائه موضوعات، ایجاد منظم محتوای عالی و توزیع آن برای مخاطبان شما است.

7 قدم برای بازاریابی محتوایی سازنده

1- برای ارائه مباحث جذاب از فرمول استفاده کنید.

بازاریابی محتوا زمان بر است، اما ابزار می تواند آن را سریعتر و موثرتر کند. جستجوی سریع گوگل ابزارهایی را برای کمک به شما در به حداقل رساندن حواس پرتی، ارائه ایده های محتوایی و برنامه ریزی پست های وبلاگ و شبکه های اجتماعی نشان می دهد.

3-از تقویم استفاده کنید.

ایجاد و تبلیغ مطالب بیش از حد، گاهی اوقات می تواند به اندازه تولید نکردن کافی بد باشد. وقتی دائماً شنونده و بیننده خود را با محتوا بمباران می کنید، به او وقت کافی نمی دهید تا واقعاً آن را جذب کند و ارزش آن را بداند. طبق یک برنامه مشخص محتوا تولید نمایید.

4-زمان بی وقفه و ثابتی برای نوشتن اختصاص دهید.

5-برخی از بازاریابی محتوایی خود را در خارج از کشور انجام دهید.

6-یک برنامه توزیع کالا و خدمات ثابت داشته باشید.

7-استفاده مجدد ولی بهینه شده از مطالب

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید