سئو

اهمیت تگ آلت در سئو

با گذشت هفت قسمت و رسیدن به قسمت هشتم، این مسیر همچنان ادامه دارد و این بار قصد داریم تا سه پرسش کلیدی و جالب را بررسی کنیم. این دو پرسش که مانند همیشه از سوی کاربران طرح شده بیشتر شامل دغدغه‌های عمومی و کلی هستند که افراد تازه‌کار حوزه سئو در مورد آن‌ها نگرانی دارند. به هر حال با ما همراه باشید تا به سراغ این سه پرسش برویم.

سلام. تیمی که با آن‌ها در حیطه و فعالیت دارد، معتقدند که تگ آلت(Alt Tag) نسبت به عنوان آلت(Alt title)، اهمیت کمتری دارد اما من با این ایده مخالفم. بر مبنای آنچه من خوانده‌ام، استفاده از عنوان آلت اصلاً اختیاری است! به دنبال منابعی هستم که این ادعای خود را به طور مستدل اثبات کنم. از نظر فنی، هیچ‌یک از این دو وجود ندارد و هر دو در اشتباه هستید!

موردی که معمولاً از آن تحت عنوان (Alt tag) یاد می‌شود، در واقع ویژگی (Alt) یا همان (Alt attribute) است که برچسب (IMG) یا همان عکس است. ویژگی (Alt) در اصل بدین منظور ابداع شده است که در صورت ناتوانی صفحه در نمایش عکس یا ناتوانی کاربر در دیدن آن(مثلاً نابینایی) به عنوان یک جایگزین استفاده شود.

موتورهای جستجویی مانند گوگل رفته رفته دریافتند که این می‌تواند به عنوان سرنخی در مورد تصویر استفاده شده و با کمک آن معنا و ارتباط عکس با متن را تعیین کنند. سئوکاران به همین خاطر شروع به گنجاندن کلمات کلیدی در این (Alt Attribute) یا همان ویژگی آلت کردند و بدین شکل بود که آنچه به عنوان برچسب یا تگ (Alt) می‌شناسید زاده شد.

کاربرد اصلی ویژگی آلت، تشریح عکس است:

مثلاً یک (Alt Attribute) روی عکسی از یک زن در حال کار با لپ‌تاپ باید ‘زنی در حال کار با لپ‌تاپ سونی وایو’ باشد. این در حالی است که نوشتن عبارتی مانند ‘لپ‌تاپ‌ها، کتاب‌ها، تبلت‌ها و دفترهای زن’ برای این کار مناسب نیست. اما عنوان یا همان (title)، به آن شکلی که همکاران شما از آن استفاده می‌کنند، دلالت بر ویژگی عنوان(title attribute) یک برچسب (href) یا لینک دارد.

گاهاً از (title attribute) تحت عنوان ‘tooltip‘ نیز یاد می‌شود زیرا هدف از ابداع آن ایجاد زمینه برای ارائه توضیحات اضافی به کاربر، در مورد مقصد لینک صفحه است. یک (title attribute) می‌تواند به درستی برای یک عکس لینک‌شده استفاده شود اما اگر عکس لینک نشده باشد، عملاً (title attribute) نادرست بوده و فاقد معنی و کاربرد است.

پرسش دوم؛ آمادگی برای مواجه با نسخه چهارم الگوریتم پنگوئن

بهترین راهکار و عملکرد به منظور آمادگی برای مواجهه با نسخه چهارم الگوریتم پنگوئن چیست؟

() یا همان پنگوئن گوگل، الگوریتمی است که این موتور جستجو برای دسته‌بندی، پایش و رتبه‌بندی صفحات و نتایج جستجو معرفی کرده است که به صورت دوره‌ای، به فراخور نیاز، آپدیت می‌شود. الگوریتم پنگوئن نقش بسزایی در شکل‌دهی به اصول و قواعد سئو دارد؛ سئوکاران باید با حساسیت نسبت به آن تصمیم‌گیری کنند.

هرچند پرداختن تمام و کمال به عملکرد این الگوریتم در حوصله متن نخواهد بود اما بد نیست بدانید که این الگوریتم توجه خاصی نسبت به در رتبه‌بندی آن‌ها دارد. اما در پاسخ به این کاربر گرامی؛ بهترین راهبرد و تصمیم، انجام یک حسابرسی و بازرسی در مورد لینک‌هاست.

اطمینان حاصل کنید که همه‌چیزهایی که به به سایت و صفحه شما لینک می‌شوند، مناسب بوده و چالشی ایجاد نمی‌کنند:

اگر به شکل تعمدی و فعالی در صدد ایجاد و جذب لینک، خارج از چارچوب و خط مشی گوگل نبوده‌اید، احتمالاً وضعیت خوب است و نیازی نیست که نگران بروزرسانی جدید الگوریتم پنگوئن باشید.

زیرا اساساً همانطور که گفته شد الگوریتم پنگوئن مطابق آنچه گفته شد در مورد وضعیت لینک‌ها حساسیت داشته و اصول و قواعد سئو را از این منظر شکل می‌دهد. اصلی‌ترین گام سئو در رابطه لینک‌ها، برقراری یک وارسی لینک یا همان (Link Audit) است.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید