سئو

با محتوای همیشه سبز در صدر گوگل باشید!

محتوای سبز به چه نوع محتوایی گفته می شود؟

با توجه به این تعریف، متوجه شدید که برای محتوای همیشه سبز، هیچ گونه تاریخ انقضایی معنا ندارد و تا مدت‌های طولانی ارزش و اهمیت خود را حفظ می‌کند. برای این که همیشه نیاز مخاطبان را بر طرف کنید. کسانی که همواره به دنبال محتوای سبز هستند، می‌دانند این محتوا مانند رازی است که می‌تواند، تعداد بازدید کنندگان یک سایت را تا حد زیادی افزایش دهد. امیدوارم با خواندن مطلب بالا بتوانید به سؤالی که در ادامه به آن اشاره می‌کنم، پاسخ دهید.

شما کدام یک از محتواهای زیر را محتوای سبز می دانید؟

  • افزایش چند برابری قیمت سکه و ارز
  • جدیدترین خط تولید خودروهای 207 آغاز شد.
  • یخچال‌های سامسونگ از بهترین امکانات سرمایشی برخوردار هستند.
  • جاذبه‌های تاریخی اصفهان، دل هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند.

اگر به توضیح محتوای سبز تسلط داشته باشید، متوجه خواهید شد که اولین جمله به زمان حال تعلق دارد. پس این محتوا سبز نیست. متن دوم هم به تاریخ انتشار وابستگی دارد و این گونه اخبار بیشتر در قالب اخبار و اتفاقات روز اطلاع رسانی می‌شوند. بنابراین، این نوع محتوا هم سبز نخواهد بود. اما سومین جمله، این محتوا اطلاعاتی در مورد وسیله‌ای می‌دهد که همیشه در بازار وجود دارد و در صورت تولیدات جدید آن، باز هم تغییری در محتوا و اطلاعات ارائه شده ایجاد نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت در این جمله محتوای سبز به چشم می‌خورد.

اما چهارمین جمله که به طور قطع یک محتوای همیشه سبز به شمار می‌رود. هر شخصی در هر زمان و مکانی که باشد، برای کسب اطلاعات در مورد اصفهان و جاذبه‌های گردشگری می‌تواند، به این محتوا مراجعه کند. این مطلب همواره برای افراد مفید و مؤثر است. هیچ گونه نقضی بر آن وارد نمی‌شود و تا مدت زمان بسیار طولانی ماندگار خواهد بود. بهتر است بدانید که اغلب محتواهای تاریخی و گردشگری از نوع محتوای همیشه سبز می‌باشند.

محتوای چه رنگی بهتر است؟ سبز یا سایر رنگ ها

انتخاب محتوای برتر و دادن ارزش به هر نوع آن از تخصص و زمینه کاری ما خارج است. در واقع نمی‌توان گفت کدام یک از انواع محتواها بر دیگر ارجحیت دارد. همه محتواها در زمان‌های مختلف ارزش و اهمیت خاص خود را دارند و زمینه را برای رشد و توسعه مخاطبان فراهم می‌کنند. اما برای این که بتوانید تشخیص دهید، کدام نوع محتوا بهترین است، باید کسب و کار خود را بررسی کنید و ببینید موضوع سایت شما چیست.

به عنوان مثال سایت‌های خبری، همواره محتواهای داغ و جدیدترین اخبار را به کاربران انتقال می‌دهند. تمامی ارزش این محتواها به زمان انتشار و داغ بودن اخبار بستگی دارد. بنابراین این گونه سایت، هیچ وقت محتوای سبز تولید نخواهند کرد. تولید محتوا برای این دسته از سایت‌ها، تنها یک معنی می‌دهد و آن هم ارائه داغ‌ترین اخبار روز.

در چه زمینه‌هایی می‌توانیم از محتوا سبز استفاده کنیم؟

مثالی دیگر: شما به عنوان مدیر سایتی که موضوعات آن درباره شبکه‌های اجتماعی است، اگر مقاله‌ای را به عنوان (بهترین شبکه‌های اجتماعی دوست‌یابی) در قالب یک محتوای همیشه سبز هدفمند و با کیفیت ارائه کنید. کاربران زیادی به سایت شما مراجعه خواهند کرد. این عملکرد شما در سئوی سایت و بهبود آن تأثیر بسزایی می‌گذارد. محتوای همیشه سبز ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد و مخاطبان به راحتی می‌توانند از طریق موضوعات سایت شما، نیازهای خود را بر طرف کنند.

آیا محتوای سبز با موضوع سبز نفاوت دارد؟

از دیدگاه بسیاری از مقالات محتوای سبز و موضوع سبز تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. احتمال می‌رود که رنگ بسیاری از موضوعات همواره سبز باشد، اما تولید محتوای سبز در مورد آن‌ها امکان پذیر نباشد. حتماً یادتان هست که محتوایی درباره افزایش چند برابری قیمت سکه و ارز مثال زدیم! توجه داشته باشید که این موضوع همواره سبز می‌باشد. زیرا مردم در ساعت‌های مختلف به آن توجه می‌کنند. اما محتوای آن باید به روز رسانی و ویرایش شود.

شخصی را در نظر بگیرید که یکی از طرفداران پر و پا قرص ورزش بسکتبال و مسابقات آن است. طبیعتاً موضوع نتایج مسابقات تیم‌ها، برای او جذابیت خاصی دارد. بنابراین موضوع این محتوا سبز می‌باشد. ولی محتوایی که در مورد این موضوع ارائه می‌شود، به طور دائم سبز نخواهد بود. زیرا نتایج مسابقات به و زمان برگزاری و پایان آن‌ها بستگی دارد و باید بر اساس برنامه آپدیت و به روز رسانی شود.

محتوا بهتر است همیشه سبز باشد یا سبز کم رنگ

برای این که این قسمت از مقاله را به خوبی درک کنید، بهتر است به ابتدای مقاله و مثال‌های سوم و چهارم باز گردیم. توضیح دادیم، تا زمانی که یخچال تولید می‌شود و در بازار وجود دارد. همواره سبز می‌باشد و محتوای چهارم که درباره موضوع تاریخ و گردشگری توضیح می‌دهد. برای همیشه سبز است. اما تمام این موارد بر اساسی می‌باشد؟

کافیست کمی عمیق‌تر به مطلب نگاه کنید، وقتی که با دقت بیشتری توجه می‌کنید، می‌بینید که محتوای سبز دقیقاً شبیه به مداد رنگی سبز پررنگ و کم رنگ می‌باشد. برخی از محتواها سبز کم رنگی دارند و برخی دیگر همیشه سبز هستند. اگر آن‌ها را در یک طیف رنگی قرار دهید، بسیاری از محتواهایی که در ابتدای این طیف هستند، تا مدت طولانی نیاز به ایجاد تغییر و به روز رسانی ندارند. اما پررنگی این محتواهای همیشه سبز را می‌توان در انتهای طیف دید، جایی که محتوا برای همیشه کاربرد دارد و تاریخ آن به پایان نمی‌رسد.

عواملی که باعث اهمیت محتوای سبز شده است؟

تولید محتوای همیشه سبز برای سایت شما می‌تواند، تعداد مراجعه کنندگان سایت را افزایش دهد و شما تا مدت‌ها نیازی ندارید، که این محتوا را به روز رسانی کنید. کافیست این محتوا برای همیشه روی سایت شما باشد تا فضا را برای تعامل بیشتر با کاربران فراهم کند. البته توجه داشته باشید که محتوای سبز شما باید از جذابیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار باشد.

ارزش تولید محتوای همیشه سبز و رتبه اول گوگل

ماندگاری و طول عمر محتوای همیشه سبز شما بسیار مهم است، زیرا هر چه قدر از تاریخ آن بگذرد، ارزش محتوا کاهش نمی‌یابد. بلکه شرایطی فراهم می‌شود تا سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به مطالب شما لینک بدهند. اگر تلاش کنید و محتوای سبز بسیار ارزشمندی تولید کنید، به مرور زمان سایت شما به عنوان یک مرجع کامل برای لینک سازی شناخته خواهد شد. این مهم‌ترین ویژگی محتوای سبز می‌باشد. از طریق می‌توانید ورودی سایت خود را افزایش دهید.

خلق ایده برای ارائه بهترین محتوای سبز

در تولید محتوای سبز برای محصولات می‌توانید، مقاله‌ای در رابطه با راهنمای کار با وسیله تولید کنید و در آن در مورد چگونگی عملکرد این محصول توضیح دهید. یکی دیگر از ایده‌ها می‌تواند تولید محتوای آموزشی باشد. موضوعات مرتبط با کسب و کارتان را در قالب محتوای آموزشی و سبز ارائه کنید. از دیگر ایده‌ها می‌توان به تولید محتوای سبز درباره موضوعات تاریخی و پرسش‌های رایج کاربران اشاره کرد.

جمع بندی

ادامه خواندن در سایت منبع