سئو

چگونه تولید محتوای همیشه سبز خوب تولید کنیم؟

در مقاله قبلی در مورد محتوای همیشه سبز صحبت کردیم. گفتیم که این نوع محتوا ماندگاری و تأثیرگذاری طولانی مدت داشته و در بر گیرنده مطالبی است که نوع بشر در طول زندگی به کرات یا در مقطعی خاص به آنها نیازمند است. در مطلب امروز به این موضوع می‌پردازیم که اساساً چگونه می‌توانیم تولید محتوای همیشه سبز با کیفیت بنویسیم. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکارهای جالبی را با شما در میان بگذاریم.

محتوای خود را برای افراد عادی بنویسید

مسلماً هر فردی هنگام ارائه مطلب، به خصوص اگر در آن حوزه دانش کافی داشته باشد، مایل است تخصص خود را به نمایش بگذارد یا اصطلاحاً show off کند. اما جالب است بدانید که این اشتباه بسیار مهلک است. چرا که بیشتر مخاطبان شما از افراد عادی تشکیل شده اند. پس برای تولید محتوای همیشه سبز باید بتوانید رضایت این دسته از افراد را جلب کنید. به زبان ساده، روان و شیوا برای آن‌ها بنویسید و از زبان پیچیده و فنی استفاده نکنید.

به طور مشخص در مورد موضوعی خاص بنویسید

به دنبال موضوعات عمومی و گسترده نروید. چنین موضوعاتی سبب طویل شدن متن گردیده و برای جذابیت خود را از دست می‌دهد. ضمن اینکه معمولاً عبارات کلیدی آن‌ها کوتاه تر بوده و رقابت در میان آنها شدید است. به عنوان مثال، به جای اینکه مطلبی با موضوع کلی ‘کلم پلو شیرازی’ بنویسید، شاید بهتر باشد مستقیما راجع به ‘طرز تهیه کلم پلو شیرازی’ یا ‘چگونه کلم پلو شیرازی بپزم؟’ یا ‘راهنمای پخت کلم پلو شیرازی ‘ سخن بگویید.

مطالب مرتبط را به یکدیگر پیوند دهید

این پیوندها از یک طرف به بهینه سازی داخلی وب سایت شما کمک نموده و اصطلاحاً برای سئو مفید هستند، از طرف دیگر، با این کار مخاطبین نیز به سمت مطالب مفید دیگری که احتمالاً مورد نیازشان است هدایت می شوند.

محتوای همیشه سبز چیست

برای توضیح بیشتر محتوای همیشه سبز، بیایید ببینیم چه چیزی نیست.برای روشن شدن بهتر نوع نوشتن ‘همیشه سبز’، می توان بررسی کرد که انواع قطعه ها همیشه سبز نیستند.

مقالات خبری

مقالات متمرکز بر فرهنگ پاپ یا روند فعلی هستند

روند فعلی لباس و مد

به یاد داشته باشید، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا واقعی ندارد و ارزش آن را در طولانی مدت حفظ می کند، بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا روند بازاریابی امسال ممکن است در حال حاضر محتوای پرطرفداری باشد اما به عنوان محتوای همیشه سبز باعث کاهش آن نخواهد شد.

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

اکنون که دانستید محتوای همیشه سبز به طور قطع چیست و نیست، همراه با انواع قالب هایی که بهترین عملکرد را دارند، در اینجا چند نکته خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز آورده شده است:

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. ما به طور خلاصه قبلاً اشاره کردیم که کلمات کلیدی longtail ممکن است بهترین باشند. حتی ماندگارترین قطعه همیشه سبز نیز ارزش چندانی ندارد اگر افراد به دنبال آن موضوع نیستند، تحقیق کلید واژه خود را انجام دهید.

بهینه سازی برای سئو. وقتی کلمات کلیدی خود را پیدا کردید (هر قطعه یک کلمه)، فراموش نکنید که از بهترین روشهای جستجوگرها برای بهینه سازی صفحه استفاده کنید. متن alt را به تصاویر اضافه کنید و کلمه کلیدی را در عنوان، URL و در کل نسخه بدن قرار دهید – اما کلمات کلیدی خود را پر نکنید! شما همچنین باید مقالات مرتبط با همیشه سبز را با هم پیوند دهید تا رتبه بندی سئو را بهبود بخشید.

خوب است بخوانید:

از زبان بیش از حد فنی پرهیز کنید: در همان ردیف یادداشت قبلی، مبتدیان اغلب زبان بیش از حد فنی را نمی فهمند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آن خودداری کنید.

محتوای خود را دوباره استفاده کنید: وقتی محتوای عالی ایجاد می‌کنید، روش های زیادی وجود دارد که می توانید آن را بچرخانید و از ایده های عالی خود در قالب های مختلف استفاده مجدد کنید. اینجاست ایده های عالی برای ویرایشگران محتوای شلوغ.

محتوای همیشه سبز تنها راه موفقیت نیست

محتوای همیشه سبز عالی است، اما فکر نکنید همه آنچه ایجاد می‌کنید باید همیشه سبز باشد (یا باید باشد). قطعات به موقع و موضوعی نیز مهم هستند. این قطعات مناسب برای فعالیتهای بازاریابی کوتاه مدت هستند که می خواهید در مدت زمان کمی ترافیک زیادی ایجاد کنید و منجر به آن شوید. بهترین استراتژی شامل ترکیبی از پست های همیشه سبز و مقالات موضوعی بیشتر است.

محتوای همیشه سبز را در وبلاگ خود دفن نکنید

صفحات راهنمای آموزش را در وب سایت خود ایجاد کنید که برای مبتدیان صنعت هدف باشد و به مخاطبان خود کمک کند تا سریع و آسان به آنها اشاره کنند محتوای نحوه و اصطلاحات شما.

پست های وبلاگ همیشه سبز خود را در نوار کناری وبلاگ یا در یک بنر در صفحه اصلی خود برجسته کنید.

روش (های) فراخوانی که انتخاب می کنید به این مهم نیست که محتوا را برجسته کنید و بهترین فرصت را برای موفقیت به آن بدهید.

به طور منظم محتوای همیشه سبز را به روز کنید

علاوه بر برجسته سازی مطالب خود ، باید از به روز بودن آنها نیز اطمینان حاصل کنید. اگرچه برای به روزرسانی محتوای همیشه سبز کار زیادی لازم نیست، اما یافته های جدید، مقالات جدیدی که می توانید به آنها پیوند دهید و سایر پیشرفت های جدید وجود دارد. علاوه بر این، به روزرسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند به رتبه بندی سئو کمک کند.

مطالعات موردی زیادی وجود دارد اینکه چگونه به روزرسانی محتوای همیشه سبز می‌تواند رتبه بندی را سر به فلک بکشد. وقتی محتوای خود را به روز کردید، آن را تبلیغ کنید انگار که یک قطعه جدید است.

ادامه خواندن در سایت منبع