سئو

راهکارهای تأثیرگذاری بازی رایانه­ ای به عنوان رسانه در بازاریابی محتوا

اثرگذاری بازی رایانه ای به عنوان یک ابزار جدید ارتباطی که در برای فهم بیشتر مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد، موضوعی است که در بازی رایانه‍‌‌ ای به عنوان یک رسانه‌ی جدید به عنصر با اهمیتی برای گسترش بازاریابی محتوا و پرداختن به ایده‌های جدید و خلاقانه در آن تبدیل شده است.

بازاریابی محتوا

رسانه‌هایی که به بازاریابی محتوا نیز می‌پردازند متفاوت هستند یکی از آن رسانه‌ها بازی‌های رایانه ای است. این روزها با ارتقاء سطح کیفی بازی‌ها ما شاهد این هستیم که بر روی سلیقه و رفتارهای مخاطبات اثرات متفاوتی گذاشته است. ضمن آنکه شرکت‌های تولید کننده بازی به بازاریابی محتوا از طریق بازی‌های رایانه‌ای پرداخته‌اند. یکی از اصولی که در بازاریابی رسانه مورد توجه است متقاعد سازی است. که در اینجا نکات طلایی و مهم متقادعد سازی در رسانه و فضای دیجیتال را باهم مرور می‌کنیم.

آگاهی

کسی که به عنوان مذاکره کننده قرار است با مخاطبان ارتباط بگیرد باید از هر از طریقی که ممکن است آگاهی کسب کند. مثلا نیاز مخاطب خود، گذشته و تارخچه، اطلاعات کافی در مورد موضوع مذاکره، اهدافی که مخاطب به دنبال آن‌ها است، ویژگی‌های فردی و شخصیتی و مواردی از این قبیل می‌تواند مشخص کند مخاطب ما چه نیازهایی دارد و فرد مذاکره کننده سعی در رفع نیازهای او کند.

شکار فرصت ها

تصور کنید کسی که وارد یک بازی رایانه‌ای شده است به محض ورود انواع و اقسام پیشنهادها را می‌بیند و گاهی ممکن است با دیدن یک در بازی متقاعد شود تا به سایت تبلیغ کننده آن بیلبورد سری بزند.

تکنیک پل طلایی

یکی از اصول مهمی که در متقاعد سازی رسانه و بازی‌های رایانه ای موثر است. تصور کنید مخاطب شما می‌خواهد خلاف نظرات قبلی عمل کند باید یک تکنیک به کاربرد و آن تکنیک طلایی است یعنی باید مسیر را به گونه‌ای برای او هموار کنیم و در طی مسیر اگر بخواهیم عملی را انجام دهد و او را متقاعد سازیم این که عقب نشینی کند باید به شکلی باشد که به او حس افتخار دست دهد.

تعهد اولیه

دقت داشته باشید اگر مخاطب شما از مزیت شما در خدماتتان تعریف کند شما می‌توانید از آن استفاده کنید و برگ برنده شما خواهد شد. شما با تعهد اولیه می‌توانید به مخاطب اطمینان خاطر دهید که همیشه سعی دارید امکانات خود را تقویت کنید و بهی خلاقانه بپردازید و برای جلب رضایت مخاطب خود تمام تلاشتان را می کنید. کافی است بتوانید حتی در کوچک‌ترین موارد بتوانید رضایت مخاطب را بدست آورید.

مدیریت حواس و احساسات مخاطب

همچنین باید توجه داشته باشید می توانید برای او چالش ذهنی ایجاد کنید و یا سعی کنید او را به سمت ایده آل هایش ببرید.

راهکارهای تأثیرگذاری بازی رایانه ای

  • اصل برجسته سازی محتوا.

  • اصل تکرار در بیان محتوا.

  • اصل وابستگی رسانه ای.

  • اصل متقاعد سازی

  • تعامل با مخاطب در ایجاد و انتخاب محتوا و راهکارهای تأثیرگذاری بازی به عنوان رسانه در بازاریابی

تاکتیک ­ها و روش ­ها

در معنای اول که به مفهوم نوعی اجبارسازی است، یک بازی رایانه­‌ای در نقش رسانه می­‌کوشد تا با استفاده از تاکتیک ‌ها و روش­‌هایی، مخاطب را به پذیرش وادار کند. بنابراین مشاهده می ­کنیم که رسانه ‌ها با زیرکی تمام، محتوایی که می ‌خواهند را به ذهن آدمی القا می­‌کنند و به تدریج با پیشرفت روزافزون ارتباطات بر پیچیدگی این امر نیز افزوده می ‌شود.

تبلیغات

برانگیختن احساسات، علایق، ایجاد ترس و نفرت از دشمن در شهروندان، حفظ روحیه در سختی­‌ها، استفاده از انرژی و توان افراد به بهترین وجه ممکن برای یک ملت و کشور، از طریق قدرت تبلیغاتی رسانه ‌ها ممکن است. لذا می‌­بایست بیشترین دقت را به خرج داد تا با ساده ‌ترین شکل و پرنفوذترین میزان این موارد به مردم القا شوند و چنانچه توجه کافی به تولید محصولات و در رأس آن‌ها به داستان ‌ها و زیربنای بازی­‌ها شود، می­‌توان این تأثیر را به قدر نیاز در یک جامعه و افراد آن مشاهده کرد.

GOE HOME

در ادامه دو بازی جذاب و محتوایی معرفی می شوند تا به خوبی به اهمیت استفاده از این روش برای توسعه‌ی بازاریابی محتوا پی ببرید.

: در سال 2013 عرضه ی سبک جدیدی از بازی رایانه‌ای را شاهد بودیم که تا آن زمان این میزان اثرگذاری و زیبایی در بیان یک محتوا و جریان دیده نشده بود. این بازی در قالب خود به آرامی مفاهیم و مصادیق فرهنگی خانواده ای 4 نفره را به خوبی شرح داد و به شیوه‌ای پرنفوذ در ذهن مخاطب خود باقی ماند، چرا که جدا از یک بازی، خلق یک هنر بدیع در عرصه‌ی ساخت مجموعه و داستانی است که روایت می‌شود.

HEAVY RAIN:

بازی بیش از هر چیز روایت‌گر داستانی تلخ و تاثیرگذار است. ماجرا از آن‌جایی شروع می‌شود که «ایتن مارس»، معماری موفق و سرزنده که در کنار خانواده‌ی گرم و مهربانش زندگی خوب و خوشی دارد، به ناگهانی‌ترین شکل ممکن، تمام شادی‌ها و لذت‌های زندگیش را از دست می‌دهد و برای همیشه، در لایه‌ای عمیق از تاریکی فرو می‌رود. او در یک تصادف ناگهانی پسر بزرگش جیسن را برای همیشه از دست می‌دهد و خود، به مدت شش ماه به کما می‌رود.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید