سئو

برای پیروزی در محتوای بازاریابی نیازی نیست که حتماَ یک ناشر برند باشید قسمت دوم

یک راه بهتر: محتوای بازاریابی برای برند شما

به جای تلاش برای تبدیل شدن به یک ناشر، یا حتی بازاریاب محتوا، تلاش کن که تبدیل به برندی بشوی که به طور مرتب محتوایی ایجاد می کند که نیازهای مربوط به اهداف و مشتریان خودش را در درجه اول در بر میگیرد و به طور همزمان دنبال راه حل های معنی دار برای رفع مشکلات آنهاست.

من نسبت به محتوای بازاریابی خوش بین بوده ام اما در جریان ناتوانیهایش نیز بوده ام

ما اولین اصل را طرد کرده ایم. برویم با هم با سه اصل دیگر هم همین کار را انجام دهیم…

اهداف درستی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

هروقت که با یک مشتری به گفت و گو نشستم دفتر یادداشت خودم را باز کردم و این سه فرضیه را مثل یک Checkbox روی برگه نوشتم، به این ترتیب:

  • موفق باش
  • در صحفحه ی نتایج جستجوی Google رتبه ی یک را دریافت کن
  • بیشتر گفت و گو کن

همچنین اگر معیارهای تعیین شده برای اندازه گیری موفقیت یک کسب و کار برای اهداف آنها با معنی باشد( کمک واقعی به کل کسب و کار) و ارتباط واضحی با آن اهداف برقرار کرده است( همه درگیر آگاهی از چیزی هستند که آنها روی آن کار می کنند برای اینکه آنها را مورد قضاوت قرار بدهند)، من این معیارها را کمکی جهت رسیدن به اهداف آن کسب و کار به حساب می آورم.

اصول HAS

مهم نیست تصمیم گرفته باشید دقیقاَ کدامیک از اهداف مشخص اصول “HAS” را در کسب و کار خود به کار بگیرید هریک از اصل ها (holistic) جامع، (Adherable)پیوسته (محکم) و(sustainable) پایدار، می تواند کمک خیلی بزرگی باشد:

(Holistic) جامع:

موفقیت محتوای بازاریابی نیازمند این است که روی قسمتهای مختلف کار به جهت ایجاد وحدت، جا به جایی های بسیاری انجام دهیم. اهداف شما بایستی کل کسب و کارتان را در بر بگیرد ولی نه کل کسب و کار دریک هدف.

(adherable) پیوستگی:

شما چگونه بیشتر می توانید با اهدافتان کنار بیایید و آنها را دستیافتنی ببینید؟ اگر اهدافتان برای کسب و کارتان منطقی نیست و یا در زمانی که به آنها اختصاص داده شده است منطقی محسوب نمی شوند، نتیجه ی آنها مهم نیست.

(sustainable) پایدار:

هدف درست ممکن است این باشد که به یک سایت جدید سوئیچ کنید. برای ساختن هدف برپایه ی اصول دوستانه ی HAS در حد امکان، شما می توانید یک قالب زمانی اختصاص دهید- مثلاَ‌ ۹۰ روز- سپس وظایف مرتبط را به وسیله ترتیب اهمیت کوچکتر کنید( عکس پایین را ببینید)

من حتی پیشنهاد میدهم که یک چک لیست در google doc نگه دارید جایی که برای همه ی اعضاء تیم قابل دسترس باشد و به این ترتیب آنها در جریان روند کار و همچنین اینکه چه کسی مسئول چه کاری است قرار گرفته و به درکی از روند کاری پروژه خواهند رسید.

اجرای برنامه ی مناسب برای کسب و کار شما

با اهداف جامعی که در دست دارید شروع به طرح ریزی یک برنامه کنید البته نه بر مبنای نقطه ای که شما قرار دارید یا چیزی که رقابت شما با دیگران شما را به رسیدن به آن نقطه وا میدارد بلکه بر مبنای آن کارهایی شما را به سمت موفقیت می کشاند.

اصولی که فهمیدن آنها زمان می گیرد شامل این موارد است:(الف) برای شغل شما چه چیزی موفقیت محسوب می شود و دیگر (ب) تمرکز روی عناصر عملی و مشخص است که می توانند در یک قالب زمانی مشخص شده، انجام پذیرند.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید