سئو

بررسی آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

در این مقاله به آموزش تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم. مزایای تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام شامل برندسازی، بالا رفتن فروش و زیاد شدن فالوور است. اما باید اصول و قواعدی را برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی در نظر بگیرید تا تبلیغ تأثیرگذاری داشته باشید.

چرا تبلیغات در اینستاگرام؟

پایه و مبنای اصلی اینستاگرام بر عکس و تصویر بنا شده است و محتوای بصری در آن نقش اصلی را بازی می کند. تعداد کاربران فعال اینستاگرام یک میلیارد برآورد شده است. بعد از فیس بوک پرطرفدار ترین و شلوغ ترین شبکه اجتماعی است. قابلیت هایی مانند استوری، پست و ویدئو IGTV باعث می‌شود که از آن به عنوان یک رسانه تبلیغاتی استفاده کرد.

بیشترین کاربران فعال در اینستاگرام در رنج سنی ۱۸ تا ۲۹ سال هستند. روشی موثر برای آشنا کردن مخاطبان با کسب و کار شما است. در سال ۲۰۱۷ آمارها ثابت کرده است که ۱۲۰ میلیون نفر با مشاهده تبلیغات اینستاگرام با کسب و کارها آشنا شده و تعامل انجام داده اند. در ادامه مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با ما همراه باشید.

هدف از تبلیغ در اینستاگرام؟

قبل از انجام تبلیغات در اینستاگرام لازم است هدفمان را مشخص کنیم. اهداف مختلفی مانند:

  1. نصب یک برنامه اپلیکیشن که تازه تولید شده است و مربوط به کسب و کار شما می باشد.

  2. بالا بردن بازدید ویدیویی که تولید کرده اید.

  3. دریافت اطلاعات از کاربران مانند ایمیل و شماره تماس برای ارتباط با آنها که به این کار تولید لید گفته می‌شود.

  4. تبدیل کردن مخاطبین به مشتری ثابت

  5. بالا بردن لایک، بازدید از پست، اشتراک گذاری پست ها که با این کار می‌گویند.

  6. بالا بردن ترافیک سایت با تبلیغات در اینستاگرام

  7. بالا بردن و افزایش آگاهی مخاطبان از محصول و خدمت تولیدی شما که به آن برندسازی می‌گویند.

جامعه هدف تبلیغات

بعد از تعیین هدف تبلیغ باید جامعه هدف را مشخص کنید. مخاطب هدف بر اساس معیارهایی مانند علایق، تراکم جمعیتی، نوع زبان، سن، جنسیت، رفتار و ارتباطات و مکانی که در آن ساکن است شناسایی می‌شود . در ادامه مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با ما همراه باشید.

روشهای تبلیغ در اینستاگرام

  • تبلیغات در استوری

همان طور که می دانید مدت زمان استوری اینستاگرام 24 ساعت است و بعد پاک می شود. پس این روش تبلیغی ۲۴ ساعت زمان دارد و بعد از بین می‌رود، اما در عین حال بازدید از استوری بالا است و بنابراین به عنوان یک روش خوب برای تبلیغات به کار می رود. انتخاب محتوایی که برای تبلیغ در استوری قرار می‌دهید مهم است. حتما باید با کیفیت باشد تا در زمان ۱۵ ثانیه استوری بتواند مخاطب را جذب کند.

  • تبلیغات به وسیله عکس

عکسی که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید باید محتوایی اثر گذار داشته باشد .عکس می تواند طبیعی باشد یا به کمک نرم افزارهای گرافیکی خلق شود. تصاویری از پشت صحنه کسب و کار جهت آشنایی مخاطبان با حوزه فعالیت شما به عنوان عکس تبلیغاتی موثر است. در ادامه مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با ما همراه باشید.

  • تبلیغات ویدیویی

برای تبلیغ محصول یا کسب و کار خود، از کسب کار و محصولات تولیدی برای جذب مخاطبان بسیار موثر است.

  • تبلیغ چند بخشی

می توان از تلفیق عکس و ویدئو برای تبلیغ استفاده کرد. در یک پست ورق زدنی در هر بخش می توانید از عکس و ویدئوهای تبلیغاتی استفاده کنید.

  • تبلیغات در SHOP اینستاگرام

به کمک امکان shop در اکسپلورر اینستاگرام می توانید محصولات خود را به صورت تکی و چندتایی به مخاطبان نمایش دهید. این قابلیت با اینکه تازه به اینستاگرام اضافه شده ولی بازخورد خوبی داشته است. نحوه فعال سازی این قابلیت به این صورت است که ابتدا باید پیج شما تجاری باشد. سپس در قسمت ثبت نام کرده و تبلیغ محصول خود را در آن قرار می‌دهید. هزاران نفری که از اکسپلورر اینستاگرام بازدید می‌کنند از محصول و تبلیغ شما دیدن می‌کنند. در ادامه مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با ما همراه باشید.

  • تبلیغات به کمک بلاگر های اینستاگرامی

بلاگرهای اینستاگرام با فالوور های زیادی که دارند گزینه مناسبی برای تبلیغ و کسب و کار شما محسوب می‌شوند. در این مدل تبلیغ شما محتوای خود را تولید کرده و اینفلوئنسرها آن را در پیج خودشان قرار می‌دهند. بر اساس تعداد بازدید و لایک هزینه تبلیغات مشخص می‌شود. این نوع تبلیغ بیشتر با هدف آگاهی افراد از برند و کسب و کار شما انجام می شود و تأثیر زیادی در نرخ تبدیل و فروش ندارد. هزینه این نوع تبلیغات بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون است و برای هر نوع کسب و کاری مناسب نیست. در ادامه مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با ما همراه باشید.

  • نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام

در طراحی محتوای تبلیغاتی کاور اولیه بسیار تاثیرگذار است و مخاطب را به دیدن ویدیو یا ادامه دادن اسلاید های تبلیغاتی متمایل می کند. نوع نوشته و تصویر کاور خود را با دقت زیاد انتخاب کنید زیرا اگر مخاطب در نگاه اول جذب نشود شاید هیچ وقت تبلیغ را نگاه نکند. در محتوای تبلیغ نباید اغراق کرد. شعار دادن و جملات شعارگونه در تبلیغ نباید استفاده شود. استفاده از جملات نمایشی مثل ‘کسب درآمد بالا روزی دو میلیون تومان’ نه تنها مخاطب را جذب نمی‌کند بلکه از اعتبار تبلیغ کاسته و آن را سرکاری جلوه می‌دهد.

استفاده از متن های شلوغ در عکس، متون طولانی، کپشن به هم چسبیده و طولانی در محتوای تبلیغ ممنوع است. در ادامه مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با ما همراه باشید. در محتوای تبلیغاتی خود باید برای مخاطب هدف، ارزش آفرینی کنید. تنها نباید بر خرید محصول خود تاکید کنید بلکه باید با ارائه یک نکته یا آموزش به مخاطب کمک کنید و با این روش فالوور جذب کنید. محتوای تبلیغاتی چه متن چه ویدئو باید تا انتها مخاطب را حفظ کند.

خواسته نهایی خود از تبلیغ را به مخاطب شفاف و واضح بیان کنید. پایان یک تبلیغ می تواند با جمله زیر خاتمه پیدا کند. ‘ برای دیدن سایر آموزش های رایگان پیج زیر را فالو کنید.’ به این کار دعوت به اقدام یا CTA می‌گویند. تبلیغات شما در صورتی موثر است که مخاطب هدف خود را دقیق بشناسید و فقط درصدد جذب آنها باشید و پراکنده عمل نکنید. مثلا تبلیغ یک سایت تولید نرم افزار در یک پیج آشپزی با فالوور های زیاد هیچ تاثیر مثبتی در بر ندارد. در ادامه مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با ما همراه باشید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

یک شیوه تبلیغ در اینستاگرام تبلیغات اسپانسری به صورت مزایده ای است. اینستاگرام به هر کمپین تبلیغاتی یک امتیاز اختصاص می‌دهد و در ازای نتیجه تبلیغات از شما هزینه دریافت می‌کنند. هر چقدر محتوا با کیفیت تر باشد و جامعه هدف مناسب تری انتخاب کرده باشید کمتر می شود. هزینه کارمزد تبلیغ اسپانسری به صورت زیر است. اگر لوگو اسپانسر در تبلیغ باشد ۳۰ درصد کارمزد دارد و اگر بدون لوگو اسپانسر باشد ۵۰ درصد کارمزد در نظر گرفته می‌شود.

امیدوارم مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام در افزایش اطلاعات شما در جهت تبلیغات در اینستاگرام موثر باشد و بعد از خواندن آن با انتخاب هدف درست تبلیغاتی، جامعه هدف مناسب، بودجه بندی صحیح و تولید محتوای درست و حساب شده نتیجه دلخواه را برای شما ایجاد کند. تبلیغات اثرگذار بیشتر از بودجه، نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح دارد، تمرکز اصلی خود را در تبلیغ بر شناخت کاربر و تولید محتوای اصولی قرار دهید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید