سئو

بهترین ترفند های طراحی ui که طراحی باید بداند!

دنیای طراحی دنیایی است که در آن نوآوری و تفکر خارج از چارچوب همیشه مورد قدردانی قرار می گیرد. طراحانی که محصولات مفیدی را با خلاقیت منحصر به فرد خود ایجاد می کنند همیشه موفق هستند. با این حال، قوانین و استانداردهای خاصی وجود دارد که هرگز نمی توان آنها را فراموش کرد. متخصصان باتجربه همیشه نکات UI را برای طراحان مشتاق به اشتراک گذاشته اند تا فرآیند یادگیری را آسان تر و پربارتر کنند. در این مقاله، ترفند های طراحی ui را مورد بحث قرار می دهیم تا به شما کمک کند ارزش پروژه های طراحی خود را بیافزایید.

طرحواره طراحی رابط کاربری طرح طراحی رابط کاربری

رابط کاربری (UI) یک جنبه مهم در تمام طراحی ها است. UI، طبق Usability.gov، بر آسان‌تر، قابل درک‌تر کردن و مفیدتر کردن تعامل کاربران با یک طراحی تمرکز دارد. این حوزه خاص نیازمند دانش و تخصص در اصول طراحی بصری، معماری اطلاعات و طراحی تعامل است. هدف اصلی یک رابط کاربری خوب آسان‌تر کردن زندگی کاربران همراه با ارائه بهتر محصول یا خدمات است.

بهترین ترفند های طراحی ui

کاربران را تحت کنترل خود قرار دهید.

از اصول طراحی بصری استفاده کنید.

ارائه بازخورد با راه حل

از صفحه نمایش به طور موثر استفاده کنید.

روی منحنی یادگیری تمرکز کنید.

از تحقیق و تحلیل کمک بگیرید.

عوامل خاص پلتفرم را در نظر بگیرید.

عناصر طراحی را بومی سازی کنید.

UI را در دسترس قرار دهید.

یک کیت طراحی UI جامع ایجاد کنید.

در ادامه هر یک از نکات بالا را کامل توضیح خواهیم داد:

  • کاربران را تحت کنترل خود قرار دهید.

    محصول یا خدماتی که نیازها و انتظارات مخاطب را برآورده نکند هیچ فایده ای ندارد. هر طرحی که نیازهای کاربران را در دل خود قرار ندهد، حتما شکست خواهد خورد. اگر کاربران با یک طرح راحت باشند و احساس کنند اکثر نیازهای آنها برآورده شده است، آنگاه این طرح محبوبیت و اعتماد پیدا می کند و در نتیجه سودآوری خواهد داشت. به عنوان مثال، واتس اپ با وجود تعدادی از اپلیکیشن های پیام رسانی متنی و صوتی در بازار، همچنان از رقبا جلوتر است. یکی از دلایل آن رابط کاربری چشمگیر آن است که بر نیازهای کاربران تمرکز دارد. بنابراین، برای هر طراح مهم است که نیازهای مخاطب را درک کند و تلاش کند تا نیازهای مخاطب را برآورده کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که کاربران دوست دارند کنترل داشته باشند. چه با سفارشی‌سازی یک برنامه تلفن همراه یا مرتب‌سازی نتایج جستجو، کاربران می‌خواهند با یک طرح به روشی که ترجیح می‌دهند تعامل داشته باشند، بدون اینکه طرح همیشه دیکته کند.

  • در کنترل قرار دادن کاربران در کنترل

    با کنترل کاربران، طراحان فرآیند را تعاملی تر می کنند. همیشه تاکید می شود که کاربران – یا مخاطبان – باید به عنوان بخشی فعال از فرآیند طراحی باشند. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، دادن گزینه‌های بیشتر به آنها برای تعامل با یک طرح و استفاده از آن به روشی است که ترجیح می‌دهند.

واگذاری کنترل به کاربران نیز مهم است، زیرا برآوردن نیازهای هر نوع کاربر و انجام رضایت‌بخش این امر عملاً غیرممکن است. با وجود محصولات و خدماتی که در دنیای دیجیتال امروزی برای طیف وسیعی از مخاطبان در دسترس است، تصور تک تک موارد استفاده از یک طرح آسان نیست. در چنین مواقعی که کاربران بتوانند تجربیات خود را خلق کنند و مشکلات خود را با اقتدار بیشتری حل کنند، احساس رضایت بیشتری می کنند. بنابراین، کل تجربه آنها، در حین و بعد از تعامل، خوشایند و مثمر ثمر است.

توصیه می کنیم مطالعه کنید:

3 اهمیت طراحی ui

  • از اصول طراحی بصری استفاده کنید.

    هیچ لیستی از نکات رابط کاربری را نمی توان بدون ذکر جنبه های طراحی بصری کامل در نظر گرفت. هنگام طراحی هر محصول یا خدمات، چه در دنیای دیجیتال و چه در دنیای فیزیکی، ارائه و زیبایی شناسی بسیار مهم است. ظاهر اولین چیزی است که کاربر هنگام تعامل با یک طراحی به آن توجه می کند. منطقی است که در این جنبه تلاش کنیم تا اطمینان حاصل شود که کاربران واقعاً به جای ترک آن در نگاه اول از محصول استفاده می کنند. سه اصل طلایی در طراحی بصری وجود دارد.

  • ثبات

    یکی از مهم ترین بررسی ها در هر طراحی این است که مطمئن شوید همه چیز در محصول نهایی سازگار است. از استفاده از رنگ ها گرفته تا اندازه دکمه ها، همه چیز باید داستانی یکپارچه را روایت کند.

  • آشنایی در طراحی

    هنگام منحصر به فرد کردن طراحی، طراحان UI/UX باید اطمینان حاصل کنند که سودمندی آن را قربانی نمی کنند. اگر به کاربران تجربه ای داده شود که قبلاً با آن آشنا هستند، این امر محقق می شود. به عنوان مثال، سازماندهی پوشه های اسناد در یک کشو، برای بیشتر کاربران منطقی است. اگر یک برنامه تلفن همراه با یک تجربه آشنا همان عملکرد را ارائه دهد، کاربران بیشتر به آن پایبند خواهند بود.

  • ارائه بازخورد با راه حل

    هنگامی که کاربر در حال تعامل با یک طرح است، به بازخورد فوری نیاز دارد. این نیاز با توجه به طبیعت سریع زندگی روزمره و ناامیدی که کاربران در صورت عدم پاسخگویی محصول برای مدتی احساس می کنند توجیه می شود. بنابراین، کار یک طراح فقط ارائه بازخورد نیست، بلکه اطمینان از مفید بودن اطلاعات ارائه شده به کاربران و ارائه آن در زمان کم است.

بازخورد یکی از آن نکات طراحی UI است که بسیاری از متخصصان در مورد آن صحبت می کنند. چه یک سازمان پیشرو باشد و چه یک آژانس طراحی رابط کاربری، همه آنها بر اهمیت بازخورد تکیه و تاکید دارند. یکی از این نمونه ها، Safari در آیفون است. لحظه ای که کاربر شروع به تایپ چیزی در نوار آدرس می کند، مرورگر شروع به نمایش نتایج جستجوی پیشنهادی می کند و از بازخورد مفید اطمینان حاصل می کند. اگر کاربر بتواند نتیجه دلخواه خود را در پیشنهادات بیابد، انجام کار را آسان می کند. در غیر این صورت، نتایج پیشنهادی برای نزدیک‌تر شدن به نیازهای کاربران تغییر می‌کنند.

  • بازخورد فوری

یکی دیگر از جنبه های مهم مرتبط با بازخورد، وجود یک راه خروج است. برای کاربران غیرعادی نیست که وارد صفحه وب شوند که نمی خواهند از آن بازدید کنند. در چنین مواردی، آنها در واقع می خواهند به مسیر درست برگردند، بدون اینکه در طراحی گیر کنند. اگر یک محصول یا خدمات نتواند راه بازگشت یا خروج را ارائه دهد، کاربران ناامید خواهند شد و ممکن است به طور کلی سرویس را ترک کنند.

  • از صفحه نمایش به طور موثر استفاده کنید.

    وقتی صحبت از محصولات دیجیتالی می شود، نکات طراحی رابط کاربری خاصی وجود دارد که می تواند برای هر طراحی ارزش زیادی داشته باشد. یکی از این جنبه ها، مخصوص محصولات و خدمات دیجیتال، استفاده کارآمد از صفحه نمایش است. ما هر روز اطلاعات زیادی را از طریق صفحه نمایش تلفن های همراه، رایانه های رومیزی و ساعت های هوشمند خود مصرف می کنیم. ما به نوعی عادت به نمایشگر داریم. اهمیت دستگاه های دیجیتال در زندگی ما، استفاده موثر از صفحه نمایش را برای طراحان ضروری می کند.

  • ترکیبی از متن و رسانه

    تصاویر، اینفوگرافیک ها و ویدئوها به اندازه محتوای متنی در پلتفرم های دیجیتال مهم هستند. به عنوان مثال، هنگامی که کاربران از یک وب سایت بازدید می کنند، اگر با استفاده از ترکیبی از متن و رسانه، یک تجربه جذاب و تعاملی ارائه دهد، آن را جذاب تر می یابند. با این حال، باید توجه داشت که افزودن رسانه به یک صفحه به معنای پر کردن عکس‌های غیر ضروری نیست. اگر یک تصویر با نشان دادن یک مفهوم و/یا ارائه یک مثال ارزشی به متن اضافه نمی کند، طراح باید فکر کند که آیا در وهله اول باید وجود داشته باشد یا خیر.

جمع بندی

چه وب‌سایت یک رستوران باشد یا یک برنامه تلفن همراه یک بانک، یا یک بطری آب فیزیکی؛ واقعیت این است که ما به صورت روزانه با این ها تعامل داریم. مفید بودن یک طرح به ظاهر آن، نحوه تعامل کاربران با آن، و میزانی که نیاز های ما را برآورده می کنند بستگی دارد. تصور زندگی ما بدون محصولات و خدمات خوب غیرممکن است. اهمیت و ارزش طراحی خوب همان چیزی است که وظایف یک طراح UI/UX را پیچیده و همچنین هیجان انگیز می کند. دانستن بهترین ترفند های طراحی ui به طراحان کمک می کند تا در حوزه موفق تر عمل کنند. برای طراحی سایت خود طبق آخرین اصول و ترفند های طراحی ui می توانید از خدمات تاس بهره بگیرید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید