سئو

تغییر نام گوگل وبمستر تولز به Search Console

تغییر نام وبمستر تولز به Search Console

گوگل حدود 10 سال است که ابزار وب مستر خود را ارائه داده است. این ابزار مقیاس های اندازه گیری و ابزار های متفاوتی را برای مدیران سایت ها فراهم می کند تا مدیریت بهتری بر عملکرد سایت خود و روند پیشرفت آن داشته باشند. شرکت گوگل به تازگی تصمیم به ایجاد نام تجاری جدیدی برای وب مستر تولز به نام Search Console کرده است.

کاربران زیادی از جمله برنامه نویسان، طراحان، توسعه دهندگان نرم افزار، مدیران سایت، بازاریابان اینترنتی و… از ابزار وب مستر استفاده می کنند. ابزار Search Console نسخه کامل تری از وبمستر گوگل است و برای هرکسی که به گوگل و الگوریتم های جستجو اهمیت میدهد مورد استفاده خواهد بود.

هدف از Search Console ارائه ابزاری جامع از اطلاعات درمورد جستجو و مسائل مربوط به آن می باشد.

ابزار جدید گوگل به نام Search Console با رویکردی متفاوت و نگاهی عمومی تر راه اندازی شده است. در نگاه اول ممکن است تفاوت خاصی در عملکرد آن مشاهده نکنید ولی امکانات بسیاری به آن اضافه شده تا این ابزار قدرتمند دیگر به یک ابزار برای مدیران سایت ها محدود نشود و افراد بیشتری مانند برنامه نویسان موبایل بتوانند از آن بهره بگیرند.

ابزار Search Console گوگل چیست؟

اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزارهای اندرویدی باشید قطعا برایتان جالب است که بدانید کدام یک از محتوای برنامه اندروید شما در نتایج گوگل ایندکس گذاری شده است و کدام یک از صفحات برنامه اندروید شما برای کاربران جذاب تر است یا کدام صفحات در عمل با مشکل مواجه می شوند. یکی از قابلیت های جدید Search Console مشخص نمودن چگونگی ایندکس محتوای نرم افزار موبایل توسط گوگل است.

ثبت برنامه اندرویدی در Search Console گوگل

ابزار Search Console را باز کنید و نام برنامه اندروید خود را وارد کنید. به طور مثال آدرس (android-app://com.websima.) توجه داشته باشید که داده ها در این ابزار فقط به صاحبان نرم افزار نشان داده می شود.پس باید از اکانت Google Play استفاده کنید تا Search Console متوجه شود شما اجازه دسترسی به برنامه اندروید را دارید. اگر دسترسی ار طریق Google Play ممکن نشد گزینه verify را انتخاب کنید.

با استفاده از ابزار Search Console سایت خود را به برنامه اندروید وصل کنید.

ارتباط سایت با برنامه اندروید عملی ضروری می باشد چرا که این ارتباط باعث می شود موتور های جستجو ایندکس گذاری بهتری روی برنامه شما داشته باشند و موتور های جستجو محتوای برنامه شما را بهتر درک کنند و رتبه بهتری به برنامه اندروید شما بدهند. البته این کار تنها برای برنامه هایی که بصورت آنلاین و در قالب یک سایت تهیه میشوند مورد استفاده خواهد بود مانند اینستاگرام یا دیوار.

از عملکرد محتوای برنامه اندروید در موتور های جستجو آگاه شوید.

ابزار Search Analytic report گوگل اطلاعات جزئی زیادی را برای شما فراهم می کند. به وسیله ابزار Search Analytic report می توانید ترافیک سایت خود را مشاهده کنید و دسته بندی ها روی داده ها را برحسب منطقه،تاریخ، دستگاه و … انجام دهید. همچنین می توانید داده ها را برحسب تعداد کلیک ها و مقیاس های دیگر مانند impressions،ctr و … فیلتر کنید.

اگر محتوای مورد نظر شما و محتوایی که در موتور های جستجو نشان داده می شود یکی نباشد باید هدف گذاری خود را تغییر دهید چرا که محتوای مورد نظر ممکن است برای کاربران جذاب نباشد و یا در دسترس کاربران نباشد. گوگل به تازگی الگوریتم خود را به گونه ای تغییر داده است که در نتایج جستجو پیشنهاداتی از صفحات داخلی نرم افزارهای اندرویدی نیز ارائه میدهد و همین امر میتواند شانس شما را برای جذب بازدیدکننده بیشتر افزایش دهد.

مطمئن شوید که موتور های جستجو محتوای برنامه شما را فهمیده اند.

اگر موتور های جستجو گوگل هنگام ایندکس گذاری برنامه با مشکل مواجه شوند نمی توانند لینک های پیوندی تو در تو را در نتایج موتور های جستجو نشان دهند. ابزار Crawl Errors report که در search console وجود دارد می تواند نوع و تعداد خطا هایی که موتور های جستجو گوگل کشف می کنند را به ما نشان دهند.

محتوای برنامه اندروید را به شیوه گوگل ببینید.

شما می توانید با ابزار Fetch as Google tool for apps که در Search Console قرار دارد بررسی های محتوایی انجام دهید. این ابزار کمک می کند از عدم تطابق محتوای برنامه اندرویدی و سایت خود با خبر شوید. اغلب عدم تطابق محتوایی برنامه اندروید و سایت به دلیل منابع مسدود کننده برنامه اندروید و یا وجود پنجره های پاپ آپ می باشد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید