سئو

مراحل انجام لوکال سئو

لوکال سئو برای کسب و کارهای کوچکتر که در سطح منطقه ای و در مقایسه با سطح عمومی فعالیت میکنند ضروری است. در حالیکه سئوی ارگانیک بیشتر بر روی رتبه بندی جستجوها به صورت سراسری تمرکز دارد، لوکال سئو ظاهر شدن در SERP ها، در یک موقعیت مکانی خاص را اولویت قرار میدهد.

این استراتژی بر بازاریابی برند، محصولات و خدمات شما برای لیدها (مشتریان بالقوه) و مشتریان محلی متکی است. بهینه سازی لوکال سئوی شما به معنای ترافیک وب سایت، لیدها و تبدیلهای بیشتر است زیرا این استراتژی بیشتر به پایگاه مشتریان محلی شما مرتبط است.

به این استراتژی متمرکز، به عنوان شیوه ای برای کمک به رقابت موثرتر با برندهای بزرگتر که منابع نا محدودی برای صرف کردن دارند، فکر کنید. با تمرکز بر بایدها و قوانین لوکال سئو، میتوانید مزیت برندهای بزر‌گتری را که به طور معمول برای کلمات کلیدی وسیعتر بهینه ‌سازی میشوند و به جای فرضیات ارزشی، بر ایجاد ترافیک متکی هستند را، خنثی کنید.

علاوه بر این، بر اساس برآورد در سال 2017، 35٪ از کل ترافیک ها جستجو محلی بوده است. بدون لوکال سئو، کسب و کار شما ممکن است مقدار قابل توجهی از ترافیک را از دست بدهد.در اینجا مراحل انجام لوکال سئو برای موفقیت در سئوی محلی شما آورده شده است.

توجه : اگر به دنبال نکات برای وایرال شدن هستید، به 13 استراتژی سئو برای SMB ها در طول دوره COVID-19 بروید.

1- اولین قدم در انجام لوکال سئو، ایجاد یک اکانت در Google My Business است

بهینه سازی لیست گوگل شما (معروف به پروفایل کسب و کار شما) شاید موثرترین راه برای رتبه بندی بالاتر در و همچنین رویت پذیری در نتایج جستجوی محلی گوگل باشد. اما برای اینکه بتوانید به Business Profile خود برای انجام این بهینه‌ سازیها دسترسی داشته باشید، به یک کانت Google My Business مرتبط با آن پروفایل نیاز دارید.

هنگامیکه همه اطلاعات درخواستی را در داشبورد اکانت Google My Business ارائه کردید، همه این اطلاعات به پروفایل کسب و کار شما اضافه میشود که در نتایج جستجوی محلی گوگل، پنل دانش جستجوی گوگل و Google Map ها ظاهر میشود.

برای بهینه سازی Business Profile خود در گوگل، مطمئن شوید که :

  • یک اکانت ایجاد کرده اید و مالکیت کسب و کار شما تأیید شده است

  • اطلاعات دقیق و به روز ارائه دهید

  • اطمینان حاصل کنید که صفحه شما شامل لوگو، ساعات کار، روشهای پرداخت قابل قبول، محصول یا خدماتی که می‌فروشید و تعداد زیادی تصاویر است.

  • مشتریان خود را تشویق کنید تا کسب و کار شما را به صورت آنلاین بررسی کنند

  • صادقانه به نظرات مشتریان پاسخ دهید

  • با استفاده از داشبورد Google My Business پستها (اعلام محصولات، رویدادها و پیشنهادهای ویژه) را در Business Profile خود منتشر کنید.

2- نظرات منظمی از مشتریان راضی دریافت کنید

واداشتن مشتریان به عالی برای کسب و کار شما، فقط حضور شما درGoogle My Business را بهینه نمیکند. آن همچنین مشتریان محلی بیشتری را تشویق میکند که از شما خرید کنند. نظرسنجی بررسی مصرف‌کنندگان محلی BrightLocal در سال 2017 نشان میدهد که 85 درصد از مشتریان، به نظرات آنلاین به اندازه توصیه ‌های شخصی ایمان دارند.

در اینجا چند نکته برای تشویق مشتریان به گذاشتن نظرات وجود دارد :

  • پس از پایان فروش، شخصا از مشتریان درخواست گذاشتن نظر کنید

  • یک ایمیل خرید را به مشتریان پست یا پیامک کنید و از آنها بخواهید نظرات خود را بنویسند (اما فقط پس از غربال آنها از طریق یک نظرسنجی داخلی برای اطمینان از اینکه به مشتریان ناراضی نزدیک نمیشوید)

  • به نظرات موجود به روشی حرفه ای پاسخ دهید، از بررسی کنندگان تشکر کنید و در نظرات نه چندان مطلوب به شکایات رسیدگی کنید.

توجه : گوگل می گوید اشکالی ندارد که از مشتریان خود نظر بخواهید در حالیکه Yelp با جدیت آن را منع میکند.

3- بهینه سازی برای جستجوی صوتی

جستجوی صوتی در سالهای آینده به سرعت رشد خواهد کرد. بنابراین، در ، بهینه ‌سازی نحوه پرسش افراد در سایت، بر خلاف نحوه تایپ جستجوهای آنها، حیاتی است. اساسا، مشتریان شما در مقایسه با جستجوی معمولی، هنگام انجام جستجوی صوتی از کلمات کلیدی بلندتری استفاده میکنند.

به همین دلیل، شما همچنین باید سئوی محتوای خود را طوری تنظیم کنید که با لحن مکالمه ای که مشتریان صحبت میکنند، متناسب باشد. به عنوان مثال، شما میخواهید شروع کننده سؤالات مرسوم (چه کسی، چه چیزی، کی، کجا، چرا و چگونه) باشید.

همچنین در نظر گرفتن نیت کاربر هنگام بهینه سازی صدا بسیار مهم است، زیرا این جستجوها اغلب زمانی انجام میشوند که کاربر به اطلاعات خاصی نیاز دارد.

اگر آنها در حال پخت هستند و از شما تقاضایی دارند، آنها منتظر پاسخ سریع و مفید هستند. اگر مشتری بالقوه از جستجوی صوتی برای پرسیدن سوالاتش در ساعات کاری شما استفاده میکند، پس این اطلاعات نیز باید به راحتی در دسترس آنها باشد.

4- محتوا را بر اساس اخبار یا رویدادهای محلی ایجاد کنید

هیچ چیز مانند نوشتن محتوایی که صحبت میکند یا مستقیما به یک موضوع محلی برای جلب توجه مشتریان محلی شما مربوط میشود، وجود ندارد

برخی از استراتژی ها عبارتند از :

  • نوشتن پستهای وبلاگ پیرامون اخبار محلی، فعالیتها یا رویدادها

  • ایجاد ویدیوهای مربوط به خیریه های محلی یا اهدافی که کسب و کار شما از آنها حمایت میکند

  • اگر به بخشهای مختلف یک منطقه، خدمات ارائه میدهید، صفحات وب مربوط به موقعیت مکانی را در وب‌ سایت خود با و با کیفیت بالا راه ‌اندازی کنید.

فرض کنید شما یک کسب و کار محلی در زمینه املاک و مستغلات هستید. شما میتوانید صفحات مختلفی را ایجاد کنید، یکی برای هر یک از مکانهای خود، که در آن میتوانید محتوای هایپر لوکال را در مورد رویدادهای خبری یا تغییرات در بازار محلی املاک و مستغلات ارائه دهید. این استراتژی همچنین میتواند به شما کمک کند تا برای هر مکان خاص رتبه بندی کنید.

5- وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

مطالعه ای در سال 2018 نشان داد که، گرایش به سمت تلفن همراه در مقایسه با دسکتاپ در سال 2017، شگفت انگیز است، تغییر به سمت تلفن همراه سریعتر از حد انتظار اتفاق افتاده است. بازدید از وب سایتها به وسیله موبایل از 57 درصد در سال 2016 به 63 درصد در سال 2017 افزایش یافت و بازدید کلی از وب ‌سایتها به وسیله دسکتاپ از 43 درصد در سال 2016 به 37 درصد در سال 2017 کاهش یافت.

مطالعه دیگری در سال 2017 از نشان داد که ترافیک جستجوهای محلی میتواند سودآور باشد، به طوریکه 75٪ از تمام جستجوهای تلفن همراه که هدف محلی را نشان میدهند در واقع بازدیدهای درون فروشگاهی و آفلاین را در عرض 24 ساعت ایجاد می کنند. این تأیید میکند که شما باید وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید تا در لوکال سئو ( و برای دوره سئوی خوب) نقش داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای رسیدن به این هدف وجود دارد :

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به سرعت لود میشود (بیش از سه ثانیه)

  • از فونت های بزرگتر استفاده کنید که به راحتی قابل خواندن باشند

  • از تصاویر استفاده کنید و مطالب را کم کپی کنید و فقط اطلاعات مورد نیاز خود را منتقل کنید

  • از UI بصری برای UX عالی اطمینان حاصل کنید

6- در کلمات کلیدی محلی تسلط بیشتر بیابید

کلمات کلیدی شما باید با مشتریان محلی مرتبط باشد. فقط منطقی است، اینطور نیست؟ Key word Planner خود گوگل به شما امکان میدهد جستجوهای کلمه کلیدی را بر اساس موقعیت مکانی فیلتر کنید تا ایده‌ای از عبارات جستجوی محبوب برای یک منطقه خاص به دست آورید.

این به شما امکان میدهد لیستی از کلمات کلیدی مرتبط محلی را برای هدف خود ایجاد کنید. هنگامیکه آنها را دارید، باید در متا محتوا، کپی و URL های سایت شما ظاهر شوند.

همچنین، در محتوای خود به نقاط عطف و داغ منطقه اشاره کنید. به عنوان مثال، اگر رستوران محلی شما شام را در مرکز شهر سیاتل سرو میکند، ارجاعاتی به ‘غذا خوردن Space Needle ‘ یا ‘فقط چند قدم از Space Needle ‘ در سایت خود ذکر کنید.

7- از صفحات موقعیت مکانی یا صفحه ‘درباره ما’ که مخصوص مکان است، استفاده کنید

اگر کسب و کار شما بیش از یک شعبه در یک منطقه دارد، صفحات مکان ضروری هستند. این صفحات حداقل باید موارد زیر را ارائه دهند :

  • ساعت کاری فروشگاه

  • نام، آدرس و شماره تلفن

  • توضیحات فردی

  • اظهارنظرات مثبت مشتریان

  • تبلیغات

  • در دسترس بودن پارکینگ

  • Google Map هایی که به هر صفحه مکان پیوست شده است

وقتی چندین شعبه دارید مراقب باشید، زیرا باید برای هر صفحه محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید.

اگر فقط یک شعبه دارید، ایجاد یک صفحه ‘درباره ما’ که بر اطلاعات محلی و مرتبط تمرکز دارد ضروری است. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه گل فروشی دارید، صفحه ‘درباره ما’ بهترین فضا برای ذکر مشارکت فروشگاه شما در تهیه گل برای هر مراسمی در شهر یا شهرک شما است.

8- از دایرکتوریهای کسب و کار آنلاین بهره مند شوید

دایرکتوریهای ، وب سایتهایی مانند اینها Yelp، Foursquare، MapQuest و YellowPages هستند و بسیاری دیگر وجود دارد. نه تنها وارد کردن نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما در این دایرکتوریها به دیده شدن کمک میکند، بلکه لوکال سئو شما را نیز تقویت خواهد کرد.

لیست شرکت شما باید شامل اصول زیر باشد :

  • نام کسب و کار (ایده های خلاقانه برای تعیین نام تجاری در اینجا!)

  • آدرس و شماره تلفن

  • یک بک لینک به وب سایت شما

  • شرح کامل کسب و کار خودتان

اینها باید در همه دایرکتوریها سازگار باشند.

9- روی سیگنالهای لینک تمرکز کنید (بک لینک های با کیفیت بالا دریافت کنید)

طبق مطالعه فاکتورهای رتبه‌ بندی جستجوی محلی Moz در سال 2017، سیگنالهای لینک به ترتیب اولین و دومین فاکتور مهم برای نتایج بسته‌ های محلی (یا snack pack) و برای نتایج ارگانیک محلی هستند. سیگنالهای لینک، بک لینک هایی هستند که به سایت شما اشاره میکنند.

دریافت لینک برای تقویت لوکال سئو شما حیاتی است، اما کیفیت آنها نیز مهم است. در اینجا چند نکته برای دریافت بک لینکها با کیفیت بالا آورده شده است :

  • محتوای باکیفیت در سایت خود ایجاد کنید تا دیگران راغب باشند به محتوای شما لینک دهند

  • وبلاگ مهمان در سایتهای معتبر با اعتبار دامنه بالا

  • با اینفلوئنسرهای محلی در رسانه های اجتماعی یا از طریق ایمیل تعامل برقرار کنید تا از آنها بخواهید به شما بک لینک دهند

10- برای هر محصول یا خدماتی که ارائه می دهید یک صفحه وب اختصاصی ایجاد کنید

در حالیکه گردآوری همه محصولات یا خدمات شما در یک صفحه بزرگ، میتواند وسوسه ‌انگیز باشد، از انجام این کار خودداری کنید. در عوض، به هر محصول یا خدمات منحصر به فردی که ارائه میدهید، یک صفحه اختصاص دهید.

اگر همه چیز را در یک صفحه جمع کنید، جذابیت لوکال سئو آنقدر قدرتمند نمیشود، زیرا موتورهای جستجو تمایل ندارند برند شما را به عنوان یک منبع معتبر در یک منطقه خاص تلقی کنند و این میتواند امکان رتبه بندی شما را کاهش دهد.

اگر یک کسب‌ وکار بدون محصولات یا خدمات متفاوت هستید، اما شعبه های مختلفی دارید، به سادگی از کپی مبتنی بر مکان برای هر صفحه استفاده کنید. به عنوان مثال، ‘ بازاریابی دندانپزشکی’ به ‘بازاریابی دندانپزشکی نیویورک’ یا ‘بازاریابی دندانپزشکی بوفالو’ تبدیل خواهد شد.

به لوکال سئو، بیشتر از همیشه بپردازید

سئو به سرعت در حال تغییر است و شما هرگز نمی دانید که گوگل چه زمانی ویژگیهای جدیدی را در های خود برای جستجوهای محلی معرفی خواهد کرد، اما میتوانید روی این تغییرات حساب کنید. به همین دلیل ضروری است که همیشه در صدر لوکال سئو باقی بمانید.

با اجرای این 10 مورد عملی، مطمئن خواهید شد که کسب و کار شما نه تنها از جستجوهای محلی سودآور بهره میبرد، بلکه در هنگام معرفی ویژگیهای جدید سئو، پایه محکمی خواهد داشت و اگر پهنای باند لازم برای انجام این تنظیمات را ندارید، ممکن است بخواهید به یک ارائه دهنده خدمات سئوی مشاغل کوچک نگاهی بیندازید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید