سئو

تولید کننده محتوا کیست، و چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

قبل از این که شما بتوانید محتوای قانع‌ کننده، با نرخ تبدیل بالا، و بازگشت زمان بیشتری ایجاد کنید؛ باید همه چیز را در مورد نقش یک بدانید. واقعیت این است که تولید کننده محتوا یک کار بسیار ساده انجام نمی‌دهد. خیلی از افراد تصور می‌کنند که سادگی کار تولید کننده محتوا مثل نوشتن یک متن و قرار دادن آن در یک وبسایت است.

با این حال این مورد نیز مانند هر کار دیگری، دشواری های خاص خود را دارد. در حقیقت، تولید کننده محتوا، به عنوان یک فعالیت، شکلی هنری و یک تعقیب حرفه‌ای، جایگاهی است؛ که نیاز به ترکیبی از فعالیت‌های راست مغز و چپ مغز دارد. به عبارت دیگر، شما باید سازمان ‌یافته و خلاق، تحلیلی و شرکت پذیر، منظم و متنوع باشید، تا توانایی انجام این کار را داشته باشید. هنگامی که می‌دانید چه چیزی باعث ایجاد یک محتوای سازنده و موفق می‌شود، قادر خواهید بود که مسیر را به اصول خلق محتوای موفق، و انواع محتوایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، دنبال کنید.

تولید کننده محتوا به زبان ساده، کیست؟

تولید کننده محتوا کسی است که مسئول کمک اطلاعات به هر رسانه و به خصوص رسانه ‌های دیجیتال را بر عهده دارد. آن‌ها معمولا یک کاربر یا مخاطب نهایی خاص را، در زمینه ‌های گوناگون هدف قرار می‌دهند. یک تولید کننده محتوا می‌تواند به هر یک از این موارد زیر کمک کند:

  • پست ‌های وبلاگ
  • تولید کننده خبرنامه های الکترونیکی
  • ایجاد کپی از رسانه ‌های اجتماعی
  • تولید کننده محتوا ویدیویی / ویرایش
  • تولید کننده eBook ها
  • طراحی گرافیک
  • … و بیشتر!

آن‌ها همچنین می‌توانند محتوای مجازی مانند بروشورهای موجود در فضای مجازی، بسته ‌های مشتری و غیره را ایجاد کنند. چرا که امروزه ما به طور خاص بر روی ایجاد محتوای دیجیتالی تمرکز خواهیم کرد.

چرا که اگر به طور دقیق تر به آن فکر کنید بستر اینترنت بر مبنای محتوای موجود در آن، موجودیت پیدا می کند. تولید کننده محتوا کسی است که ما از موضوعات ارائه شده توسط او در رسانه‌های اجتماعی مصرف می‌کنیم. محتوا همان چیزی است که ما به آن برچسب می‌دهیم. و همچنین ذخیره کردن، مصرف کردن، تقسیم کردن و تعامل با آن برقرار می کنیم.

تولید کننده محتوا کسی است که اساساً تعهد ایجاد و مدیریت محتوا یا اطلاعات را بر عهده دارد، خواه دیجیتال باشد یا فیزیکی. به عبارت دیگر، کسی است که با خلاقیت خود و امرار معاش می کند.این حرفه بسیار جدید است، بسیار رشد کرده است، و در بیشتر موارد، به مجموعه‌ای از مهارت‌هایی غیر از توانایی نوشتن نیاز دارد. تولید کننده محتوا کسی است که محتوای جذاب و الهام‌بخش برای بینندگان ایجاد می‌کند. محتوایی که او ایجاد می‌کند می‌تواند آموزشی باشد، یا به سادگی می‌تواند به اندازه کافی جذاب باشد تا هر بازدیدکننده یا رهگذری را که قبلاً به برند شما علاقه‌مند نبوده، سرگرم کند و توجه آن‌ها را جلب کند تا پس از مشاهده محتوا، آنها علاقه پیدا کرده و از وبسایت یا شبکه های اجتماعی شما بازدید کنند.

یک ایده خوب می تواند تاثیر مثبتی بر مخاطبان داشته باشد، برای برند شما مشتریان بیشتری را از طریق محتوای نمایش داده شده جذب کند. روشی که این تولیدکنندگان محتوا از ایده های خود برای ایجاد تغییر در قدرت خرید یک مخاطب استفاده می کنند، قابل ستایش است. داشتن یک تولید کننده در تیم بسیار مهم است و می تواند حیاتی ترین دارایی برای شرکت شما باشد. آنها مغزهایی هستند که باعث می شوند برند شما از طریق محتوایی که ایجاد می کنند جذاب به نظر برسد. مغز آنها واقعاً متفاوت کار می کند. آنها محصول شما را با یک داستان مرتبط می کنند و احساسات را به کمپین های تبلیغاتی شما اضافه می کنند. و همین محتوای جذاب از نظر احساسی است که مخاطب را با برند شما پیوند می دهد و چه کسی بهتر از یک تولید کننده محتوا خلاق می تواند این کار را انجام دهد؟ و دقیقاً به همین دلیل است که ما به تولیدکنندگان محتوای الهام‌بخش بیشتری نیاز داریم که تغییر مثبتی در جهان ایجاد کنند.

تولید کننده محتوا باید با توجه به استراتژی های هر کسب و کار عمل کند.

با استفاده گسترده تر از تولید محتوا، سوال بزرگ برای اغلب شرکت‌ها این است که ‘ چه کسی محتوای ما را ایجاد خواهد کرد؟’ مانند هر نوآوری خاص در کسب ‌و کار های دیگر، نقطه شروع خوب در این رابطه این است؛ که به اهداف و استراتژی‌های مربوط به توسعه یک برنامه تولید کننده برای ارائه موضوعات مختلف به مخاطب نگاه کنید.

برای تولید محتوای مورد نیاز، ارزیابی مجموعه کامل مهارت‌های مورد نیاز برای ایجاد مفید است. ممکن است به خوبی متوجه شوید که شما به کارکنان، مشاوران، فری‌لنسر ها، آژانس ‌های تولید کننده محتوا و یا ترکیبی از این گزینه‌ ها، برای برآورده کردن اهداف استراتژی بازاریابی محتوا خود نیاز دارید. برای کمک به تعیین ترکیب صحیح مهارت‌ های تولید کننده محتوا برای کسب و کارتان، در این مطلب چند مهارت حرفه‌ای آورده شده است، که برای اهداف خلق محتوای شما ضروری هستند.

تولید کننده محتوا باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

به خاطر داشته باشید که مشاغل مربوط به محتوای جدید ممکن است؛ نیاز به ترکیبی متفاوت از مهارت‌ها نسبت به پروژه ‌های قبلی داشته باشند. با این حال این مهارت ها را می توان شامل موارد زیر دانست.

• تولید کننده محتوا باید بتواند تحقیقات لازم را درباره موضوع انجام دهد. چرا که نیازمند مهارت تحقیق قوی، برای بدست آوردن آخرین اطلاعات است.

• تولید کننده محتوا باید با اصول مربوط به سئو آشنا باشد. محتوای امروزی باید بهینه ‌سازی جستجو را بدون توجه به یا جایی که قرار است، پشتیبانی کند انجام دهد. این موضوع شامل درک تحقیقات مربوط به کلید واژه و ایجاد ارتباط است.

• تولید کننده باید قادر به ادغام و ویرایش محتوا در میان رسانه‌ها و سکوها باشد. علاوه بر این، مهم است که بهینه ‌سازی جستجو را، برای پشتیبانی از فرایندهای مختلف ترکیب نماید.

• برای محتوای مبتنی بر متن، تولید کننده محتوا باید قادر به ایجاد مقالات، ستون‌ها، پست‌های وبلاگ، مقالات سفید و کتاب‌های الکترونیکی باشند. که حول یک کلید واژه جستجوی خاص یا keyphrase تمرکز دارند.

عادات یک تولید کننده محتوای موفق چیست؟

این عادت‌ها ‘چاشنی مخفی’ هستند. اگر بخواهید تولید کننده محتوایی باشید که بیشتر از آنچه که دیده می‌شود و یا دوست دارید را ایجاد کنید؛ باید بر این عادات تمرکز کنید. این عادات شامل موارد زیر هستند.

• به طور گسترده و عمیق مطالعه داشتن.

• استفاده از حداکثر ابزار های در اختیار

• همواره به عنوان یک روش، تولید محتوا را شروع کند. اما مهم نیست چه شکلی از محتوا.

• سعی در توسعه محتوا به هر نحو با استفاده از شبکه ‌های اجتماعی، بررسی محصول و نظرسنجی‌ های مشتریان

5 مهارتی که برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا موفق نیاز دارید:

امروزه تمام ابتکارات بازاریابی دیجیتال بر اساس تولید محتوا ساخته می‌شوند. صفحات وب، وبلاگ‌ها، اینفوگرافیک‌ها، فیلم‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی همگی نمونه‌هایی از محتوای دیجیتال هستند که بازاریابی آن‌ها در مقایسه با بازاریابی سنتی سه برابر مشتری ایجاد می‌کند، در حالی که هزینه آن ۶۲ درصد کمتر است. همه محتواها یک هدف دارند: ایجاد ارتباط با مخاطبان، به ارمغان آوردن مشتری های جدید و بازگشت مصرف کنندگان قبلی.

مبتدیان ممکن است بر این باور باشند که تولید محتوا با افکار شما و آنچه می خواهید ارتباط برقرار کنید آغاز می شود. با این حال، شناخت یک مخاطب (تصور آنچه که برایش ارزش قائل هستند، چه چیزی برایشان جذاب است و چه مطالب قبلی برایشان جذاب بوده است) در واقع اولین گام حیاتی در فرآیند طوفان فکری است و علیرغم این واقعیت که دنیای دیجیتال همیشه در حال تغییر است، روشی برای ایجاد جنون در تولید محتوا وجود دارد. اگر از اصول زیر پیروی کنید، به سرعت خود را به عنوان یک رهبر تولید محتوا تثبیت خواهید کرد و افراد بالقوه ای را برای حل مشکلات خود جذب خواهید کرد.

1-پژوهش

مدیریت محتوای خوب مستلزم تبدیل حجم زیادی از اطلاعات و داده ها به مفیدترین و مرتبط ترین مطلب برای خواننده است و تحقیقات به شما این اختیار را می دهد که در مورد موضوعات به شیوه ای مرتبط و خاص صحبت کنید. همچنین با دادن اعتماد به نفس و وضوح به شما کمک می‌کند تا توانایی‌های نوشتاری قوی‌تر و روان‌تری داشته باشید. تغییر تقریباً در هر کسب و کاری به سرعت اتفاق می افتد، بنابراین تحقیق به شما کمک می کند به روز بمانید. بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان محتوا کنجکاو هستند و به دنبال موضوعاتی هستند که احتمالاً مخاطبان هدفشان به آن‌ها علاقه مند هستند.

2-ثبات

هرچه مطالب بیشتری ارائه کنید، وب سایت شما بازدیدکنندگان بیشتری دریافت خواهد کرد. اگر می خواهید بهترین ناشر در زمینه خود باشید، باید متعهد شوید که محتوایی را که خوانندگان به آن علاقه مند هستند، منتشر کنید. این کاری نیست که وقتی وقت آزاد دارید انجام دهید. این یک سرگرمی نیست، مثل کار با آن رفتار کنید. برای دیده شدن محتوای دیجیتال، نیاز به تعهد و ثبات است. پس پیوسته منتشر کنید.

3-درباره مخاطبان خود بیاموزید

اگر به اندازه کافی در علایق و الگوهای مخاطب کاوش کنید، ایده های جدیدی را کشف خواهید کرد. داده‌های اولیه جمعیت‌شناختی مانند سن، علایق، تحصیلات، مکان و الگوهای خرید ممکن است کمک زیادی به انتخاب نوع ایده‌های مورد نیاز شما کند. درک یک مصرف کننده اولین وظیفه شما به عنوان یک تولید کننده محتوا است.

4-تجزیه و تحلیل برند

شخصیت و صدای یک برند، استراتژی طراحی، نقاط قوت، نقاط ضعف، تاکتیک‌های رقبا و استراتژی‌های محتوای مؤثر با بالاترین ارزش، همگی باید در هنگام مدیریت محتوا گنجانده شوند و تنها زمانی این کار موفق است که با تصویر یک برند همگام باشد و پیام را به درستی منتشر کند، بنابراین تجزیه و تحلیل برند بسیار مهم است.

5-به بازخورد توجه کنید

از یک شخص ثالث بازخورد مطالب را درخواست کنید تا بتوانید بررسی کنید که آیا هنوز به مخاطبان اصلی خود فکر می کنید؟ آیا در مسیر اهداف بازاریابی محتوا که در شروع پروژه تعیین شده است هستید یا خیر. درخواست از مصرف کنندگان برای بازخورد و سپس بررسی آن می تواند به شناسایی سوالات حل نشده در مورد یک محصول یا حوزه ای که ممکن است در نظر نگرفته اید کمک کند.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید