عمومی

تکنیک های افزایش اشتراک گذاری محتوا

عوامل تاثیرگذار در گستردگی اشتراک محتوا

مردم محتوای موجود در شبکه‌های مختلف را با هم به اشتراک می‌گذارند. هر چه یک مطلب بهتر باشد، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. احساسی که به یک فرد در خواندن یک محتوا دست می‌دهد یک عامل اساسی در میزان به اشتراک گذاشتن محتوا توسط آن فرد می‌باشد. اما احساسات افراد در زمینه‌های مختلفی می‌تواند برانگیخته شود. هر محتوایی می‌تواند به گونه‌ ی متفاوتی منجر به برانگیختن احساسات افراد شود.

  • تفریح یا سرگرمی
  • علاقه
  • تعجب
  • نشاط
  • سرور
  • عیش
  • خوشحالی
  • امید
  • همدردی
  • هیجان
  • عصبانیت
  • ادب
  • سرخوردگی
  • شک
  • خجالت
  • ناامیدی
  • آسیب
  • گناه
  • تحقیر
  • شرمندگی

شما می‌توانید با به هیجان آوردن یا سرگرم کردن خوانندگان و مخاطبین خود به بیشترین میزان انتشار محتوا دست یابید. همچنین باید توجه داشته باشید که با نوشته‌ی خود آنها را سرخورده یا دچار احساس گناه نکنید.

توجه به خواست جامعه و حقوق اقشار خاص

اتخاذ یک شیوه‌ی مناسب در بازاریابی محتوایی بسیار مهم است. شیوه‌ای که شما در پیش می‌گیرید یا جایگاهی که شما برای خود در نظر می‌گیرید می‌تواند به شما در این راه کمک کند. برای روشن شدن مطلب همه می‌دانیم که توجه به سیاست یا دین در امر بازایابی می‌تواند بسیار پر خطر باشد. بسیاری از افراد در بازار در این راه بسیار محتاط هستند. اما باید دانست که از طرف دیگر پشتیبانی از حقوق افراد یا قشر خاصی از جامعه می‌تواند منجر به معروف شدن برند شما شود. تصویری که از شما با پشتیبانی از حقوق یک گروه یا قشر خاص در ذهن جامعه به وجود می‌آید منجر به شناخته شدن بهتر برند شما خواهد شد. توجه به نیاز جامعه در هر زمان بخشی از بازاریابی شده است. هر بازاریابی با حمایت‌های معنوی که از اقشار خاص جامعه می‌کند، احتمال موفقیت خود در غلبه بر دیگر رقبا را افزایش می‌دهد. شما هم باید به نیازهای جامعه و اقشار مختلف در هر زمان توجه بیشتری بنمایید.

سعی در افزایش شناخت و آگاهی جامعه

در این راه بااستفاده از عناوین غافل گیر کننده سعی در افزایش آگاهی افراد بنمایید. گفته شد که استفاده از احساسات افراد در افزایش آگاهی آنها موثر است. در صورتی که قصد انتشار فیلم یا محتوایی را دارید، باید به این نکته توجه کنید که عنوان مطلب اولین چیزی است که توسط مخاطب دیده می‌شود. در صورتی که عنوان به بهترین نحو ممکن انتخاب شده باشد با افزایش حس غافل گیری منجر به جلب توجه مخاطب می‌شود. هر چه مخاطب بیشتر شود، آگاهی جامعه و موفقیت شما بیشتر تضمین خواهد شد.

بهره گیری از نفوذ افراد تأثیر گذار در شبکه‌های مجازی

یکی دیگر از راه‌های نیل به جذب مخاطب بیشتر، اقدام به برقراری ارتباط با افراد تأثیر گذار در جامعه است. در دنیای نوینی که ما زندگی می‌کنیم، افراد تأثیر گذار نقش به سزایی در شبکه‌های اجتماعی دارند. یک توئیت ساده توسط یک فرد تأثیر گذار می‌تواند در یک لحظه به طور گسترده‌ای در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. در بعضی موارد ممکن است که صدها هزار نفر و حتی میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا این محتوا را به اشتراک بگذارند. برقراری ارتباط با این افراد به معنی دستیابی به تعداد زیادی مخاطب در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

پیشنهاد ایده‌های جدید و پرهیز از هزینه‌ی بیش از حد

افزایش تعامل با مشتری‌ها و مخاطبان در کنار کمک به خیریه‌ها

مشتری‌ها یا مخاطبان در فضای مجازی دوست ندارند که تنها دریافت کننده‌ی محتوا و فیلم‌ها یا مطالب نوشته شده باشند. آنها علاقه مند هستند تا نظرات خود را بیان کنند. افزایش تعامل با آنها از طریق فراهم نمودن امکان دریافت نظرات و پیشنهادهای آنها کار سختی نیست. این نظرات حتی می‌توانند به شما در یافتن راهکارهای جدید برای کسب درآمد بالاتر کمک کند. از طرف دیگر، باید نسبت به اقشار ضعیف جامعه نیز حساس بود و سعی در کمک به خیریه‌ها و ارتباط بیشتر با آنها نمود. توجه به نیاز مخاطبان در کنار کمک به اقشار ضعیف، تصویر بسیار مناسبی از شما در ذهن مشتری‌ها و مخاطبان ایجاد خواهد کرد. این تصویر به معنی چشم انداز روشن تر در آینده برای شرکت شما خواهد بود.

افزایش حس کنجکاوی مردم و استفاده از سلبریتی‌ها

افزایش حس کنجکاوی مردم شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد. اما هر چه مردم نسبت به یک موضوع کنجکاوتر باشند، بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنند. حتی سلبریتی‌ها نیز ممکن است در این راه اظهار نظر کنند. شاید کمی پیچیده به نظر برسد اما با طرح محتوا یا انتشار فیلم‌هایی که تمام اطلاعات لازم را ارائه نداده است، می‌توان مردم و مخاطبین را به جستجو و صحبت بیشتر در مورد آن موضوع ترغیب کرد. این کاری است که در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی با انتشار بخش‌هایی از فیلم یا سریال صورت می‌گیرد. مردم با مشاهده‌ی این پیش نمایش‌ها با علاقه‌ی بیشتری به تماشای فیلم یا سریال مورد نظر خواهند پرداخت.

کار مداوم و بدون وقفه

کار مداوم حتی در روزهای تعطیل برای کسانی که به دنبال تولید محتوای موفق هستند، اجتناب ناپذیر است. بسیاری از سایت‌های بزرگ که در صدر لیست بازدید روزانه قرار دارند، اقدام به تولید محتوا، و ارائه‌ی به روز آن به مخاطبان می‌نمایند. حتی در روزهای تعطیل سال نو یا در هر موقعیت دیگری تلاش شما باید بر ارائه‌ی مداوم خدمات خود به مخاطبان و مشتری‌ها باشد.

سعی در حفظ موفقیت‌های قبلی

اگر شما یا هر شرکت دیگری که در بازار به موفقیت دست پیدا کرده است، نباید به این مقدار بسنده کند. باید به تداوم فعالیت‌های خود توجه نمود، به نحوی که دستاوردهای قبلی را حفظ و موقعیت فعلی را بهبود بخشد.

نتیجه گیری

در این نوشتار ما سعی کردیم تا به روش‌های نوین برای دست‌یابی به موفقیت در بازاریابی، با تولید و انتشار گسترده‌ی محتوا بپردازیم. با گسترش استفاده از شبکه‌های مجازی استفاده از تولید محتوای مناسب و انتشار گسترده‌ی آن با توجه به جلب احساسات مردم مورد بحث قرار گرفت. اهمیت توجه به نیازهای جامعه و هر یک از اقشار موجود در آن مورد تأکید قرار گرفت. علاوه بر این ضرورت تعامل با مشتری‌ها و مخاطبان از یک طرف و کمک به اقشار آسیب پذیر یا گروه‌های خاص مورد تأکید قرار گرفت. کار مداوم و بی‌وقفه به منظور حفظ موقعیت، ارتباط با شخصیت‌های با نفوذ در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از سایت‌های اشتراک فیلم و تصویر برای معرفی بهتر خود به مخاطبین و مشتریان نیز مورد اشاره قرار گرفت. می‌توان نتیجه گرفت که با توجه به گستردگی مشاغل، هر شرکتی که خواهان غلبه بر رقبای خود در بازار است باید متناسب با حوزه‌ی فعالیت خود به انتخاب راهکار متناسب بپردازد. تولید محتوا و بازاریابی برای هر شرکتی مستلزم اتخاذ راهکار ویژه متناسب با حوزه‌ی فعالیت آن شرکت می‌باشد.

ادامه مطلب