سئو

در طراحی سایت خبری، باید به چه ویژگی هایی اهمیت داد

طراحی سایت خبری چگونه است؟

برای طراحی سایت، یک سایت خبری، باید پارامتر‌هایی را در نظر گرفت، ابتدا در مورد اینکه یک وب سایت خبری، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، صحبت می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، علاوه بر ظاهر مناسب و زیبا، موفقیت یک سایت خبری، به تعداد بازدیدکنندگان آن و همچنین، بالا بودن سرعت لود صفحات آن می‌باشد، و بعد از دارا بودن این ویژگی‌ها، با داشتن محتوای خوب و به روز می‌تواند، کاربران را در سایت نگه دارد.

ویژگی‌های مهم در طراحی سایت خبری

در طراحی سایت‌، وب سایت‌های خبری، باید ویژگی‌هایی را در نظر گرفت، که در ادامه این مقاله، به چند مورد از این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد:

نحوه نمایش محتوا در وب سایت‌های خبری

در طراحی سایت خبری، نحوه نمایش محتوا به کاربر، بسیار مهم است، کاربر باید بتواند در کمترین زمان ممکن به خبر یا اطلاعاتی که مورد علاقه می‌باشد، دست پیدا کند و همچنین بتواند، اخبار مربوطه را نیز مشاهده کند، بنابراین در طراحی سایت خبری، نحوه‌ی چیدمان محتوا را باید در نظر گرفت.

بهینه سازی موتورهای جستجو در طراحی سایت، وب سایت‌های خبری

بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو در ، یک وب سایت خبری، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر شما دارای یک سایت خبری، به همراه جدیدترین خبرها و همچنین ظاهر سایتتان دارای گرافیک عالی می‌باشد، اما اگر سایت شما، بازدید کننده‌ای نداشته باشد، وب سایت شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. شما با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو، می‌توانید سایت خود را در معرض دید قرار دهید، تا کاربران راحت‌تر به سایت شما دسترسی داشته باشند، برای بهینه سازی سایت می‌توانید از روش‌ها و تکنیک‌های سئو استفاده کنید، در نظر داشته باشید، سئو فنی سایت شما باید در هنگام طراحی سایت رعایت شود (منظور از سئو فنی، بهینه سازی کد‌های سایت می‌باشد)، همچنین می‌توانید از تکنیک‌های دیگر، بهینه سازی سئو مانند: پرداختن به تولید محتوا با کیفیت و دریافت بک لینک و …، استفاده کنید.

بهینه سازی وب سایت خبری، برای تلفن‌های همراه

همانطور که می‌دانید، امروزه استفاده از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها، نسبت به رایانه‌های خانگی و حتی رایانه‌های شخصی مانند لپ تاپ‌ها، بسیار زیاد شده است و مردم برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر و برای رفع نیازهای خود، از موبایل و تبلت‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین در طراحی سایت خود به واکنش‌گرا بودن سایت اهمیت دهید و وب سایت خود را، برای این گونه دستگاه‌ها، بهینه کنید. در نظر داشته باشید سرعت لود شدن سایت، در این گونه صفحات از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که کاربران، به سراغ سایت‌هایی می‌روند، که صفحات آن‌ها، از سرعت بالایی برخوردار باشد.

ایجاد دسترسی‌های مختلف، در طراحی سایت وب سایت خبری

در طراحی سایت وب سایت خود، این نکته را در نظر داشته باشید، دسترسی مدیر اصلی سایت، نسبت به دیگر اعضا باید متفاوت باشد، برای مثال دسترسی خبرنگاران باید محدود باشد و نباید به تمامی امکانات سایت، دسترسی داشته باشد. شما می‌توانید با ایجاد سطوح مختلف دسترسی، در هنگام طراحی سایت، هم به امنیت سایت خود و هم به مدیریت بهتر سایت خود کمک کنید.

رعایت نکات امنیتی در وب سایت‌های خبری

در طراحی سایت، وب سایت‌های خبری، باید رعایت نکات امنیتی را، حتما در نظر گرفته شود و برای جلوگیری از هک شدن و خرابکاری، اقداماتی صورت گیرد، رعایت نکات امنیتی و عدم نفوذپذیری در وب سایت های خبری، بسیار مهم است و سایت‌های خبری حتما باید این ویژگی را دارا باشند.

خبر‌ها و اطلاع رسانی‌ها فقط بصورت متنی نباشد

برای جذابیت بیشتر سایت خود، می‌توانید علاوه بر استفاده از محتوای متنی، می‌توانید از تصاویر و فیلم ها و همچنین صوت‌ها، نیز استفاده کنید، که به جذب مخاطب کمک می‌کند.

به روز بودن محتوای سایت‌های خبری

سایت‌های خبری، می‌بایست به، به روز بودن خبرها، اهمیت دهند و خبرهایی را که از تب و تاب آن گذشته و مخاطب دیگر به شنیدن آن علاقه‌ای ندارد، از انتشار آن جلوگیری کند، بنابراین به،به روز بودن مطالب اهمیت دهید، تا بتوانید مخاطبین خود را به مخاطبان وفادار تبدیل کنید.

ترافیک سایت

اهمیت به ترافیک سایت در طراحی سایت، سایت های خبری بسیار اهمیت دارد، برای آنکه سایت شما بتواند بازدید خوبی داشته باشد، باید به ترافیک سایت خود اهمیت دهید، می‌توانید با استفاده از راه کارهای مختلف، به بالارفتن ترافیک سایت خود کمک کنید، راه کارهایی مانند: تبلیغات، بک لینک‌ها، ایجاد خبرنامه، بازاریابی موتورهای جستجو، فعالیت در شبکه های اجتماعی و انتشار آخرین خبرهای روز ایران و جهان و خبرهایی که علاقه مندان بسیاری دارد.

ویژگی متمایز طراحی سایت خبری نسبت به دیگر سایت ها

شما می‌توانید با گذاشتن باکسی در صفحه اصلی، برای آخرین خبرها و همچنین پربازدیدترین خبرها، به کاربر کمک کنید تا به اطلاعاتی که نیاز دارد سریع‌تر و راحت‌تر، دسترسی پیدا کند.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید