سئو

چگونگی امکانات سایت خبری با تحلیل طراحی سایت خبری مشرق نیوز

بررسی طراحی سایت مشرق نیوز

مشرق نیوز از خبر گزاری‌های فعال و پر تلاش در ایران است که برای مدت زمان طولانی به نشر و ارائه اخبار ایران و جهان پرداخته و توجه و حمایت کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

وب سایت مشرق نیوز در ایران 65 و در جهان 2000 می‌باشد. رتبه بسیار خوب این وب‌سایت در ایران می‌تواند دلایلی مانند خوب سایت یا بازدید زیاد کاربران داشته باشد. بیش از 92 درصد از کاربران این وب سایت از ایران و درصد باقی مانده نیز از سایر کشورها می‌باشند. مدت زمانی که کاربران در این وب‌سایت سپری می‌کنند به طور میانگین به 4 دقیقه می‌رسد که در سال جاری کاهش 1 درصدی داشته است.

سایت‌های خبری

تعداد صفحات مورد بازدید کاربران به طور متوسط به 3 سفحه می رسد که در سال جاری کاهش 3 درصدی داشته است. نرخ پرش وب سایت مشرق نیوز با کاهش 5 درصدی به 50.7 درصد رسیده است. ترافیک ورودی این وب‌سایت از موتورهای جستجو و به خصوص گوگل در سال جاری افزایش پیدا کرده و به رقم 24 درصد رسیده است. از ویژگی های بسیار مثبت وب سایت مشرق نیوز سرعت بالای بارگزاری صفحات است که بسیار مناسب می باشد.

در سایت‌های خبری بسیار مهم است که مسائل به شکل بی طرفانه ای نوشته شود زیرا که کاربر به دنبال این نیست که تحلیل سایت خبرگزاری را بخواند و می خواهد از آخرین اخبار باخبر شود. سایت خبری مشرق نیوز در این زمینه ناموفق بوده است و تیتر‌های خبری آن به شکل بی طرفانه ای بیان نکرده است. در اکثر عنوان‌ها به شکل کنایه آمیزی به خبر می‌پردازد.

البته سعی کرده است عنوان های خبری به روزی را در سایت قرار دهد. هرچند که این موارد نیز به شکل کاملا گزینش شده ای قرار گرفته است. از جهت رسپانسیو بودن سایت شرایط مناسبی دارد و در گوشی و کامپیوتر به راحتی و اندازه مناسب دیده شود.

امکاناتی که یک سایت خبری باید داشته باشد چه مواردی است؟

  • تعریف گروه‌های خبری مثل اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و موارد دیگر

  • استفاده از گالری تصویر و ویدیو در خبرها

  • نمایش تازه‌ترین خبرها در هر گروه خبری

  • تعیین اولویت نمایش و مرتب‌سازی

  • گزارش‌ها بازدید بر اساس گروه خبر ، خبر و زمان بازدید

  • قابلیت چندزبانه بودن

  • امکان ثبت خبرهای مرتبط باخبر

  • قابلیت آرشیو خبر ها

چگونگی نمایش مطالب در سایت خبری

در طراحی سایت خبری صفحه‌ی نمایش مطلب باید خصوصیات خاصی را داشته باشد. مثلا نوع مطلب مشخص باشد و تاریخ ثبت آن خبر در سایت ثبت شود و منبع خبر آن ذکر شود ضمن آنکه لینک مرجع و نویسنده نیز باید ذکر شده باشد و برای هر عکسی که بارگذاری می‌کنند اطلاعات عکس نیز بیان شود

تحلیل طراحی سایت مشرق نیوز

در طراحی سایت مشرق نیوز برای استایل دهی صفحات از فریمورک در کنار کتابخانه‌های دیگری مانند owl carousel استفاده شده است که ظاهر سایت و عملکرد آن را بهتر کرده اند.

بخش بندی های مختلف سایت

فونت مورد استفاده در طراحی سایت مشرق نیوز از نظر ظاهری مناسب بوده اما اندازه آن باعث می شود خوانندگان در حین مطالعه دچار مشکل شوند. در رنگ بندی سایت از رنگ های سفید و آبی و خاکستری استفاده شده تا ظاهری جدی و در عین حال جذاب را ایجاد کند.

ادامه مطلب