سئو

اهداف کاربران از ورود به سایت های خبری با بررسی طراحی سایت تی نیوز

بررسی طراحی سایت تی نیوز

تی نیوز یکی از وب سایت‌های خبری و ارائه محتوای خبری است که با ارائه اخبار مهم درباره ایران و همچنین اخبار بین المللی به جذب کاربران زیادی پرداخته است. خبرهای ارائه شده توسط تی نیوز موضوعات مختلفی از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، فناوری، حوادث و اخبار بین الملل را شامل می‌شوند.

وب سایت جستجو گر اخبار

وب‌سایت جستجو گر اخبار، تی نیوز دارای رتبه 167 در ایران و رتبه سیمیلار وب 7000 در جهان است. بیش از 94 درصد از بازدیدکنندگان این وب‌سایت از ایران و درصد کمی نیز از سایر کشور ها می‌باشند. مدت زمانی که کاربران در این وب سایت سپری می کنند به طور میانگین به 5 دقیقه می‌رسد که مدت زمان قابل توجهی محسوب شده و طبق آمار ارائه شده در سایت سیمیلار وب رشد 5 درصدی داشته است.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

تعداد صفحات مورد بازدید کاربران در تی نیوز به طور متوسط به 3 صفحه خلاصه می‌شود و کاهش 16 درصدی داشته است. نرخ پرش سایت با افزایش 6 درصدی به 44 درصد رسیده است. بیش از 30 درصد از ترافیک ورودی وب‌سایت تی نیوز از موتورهای جستجو و به خصوص حاصل می‌شود و در سال جاری رشد 20 درصدی داشته است.

تحلیل طراحی سایت تی نیوز

از ویژگی‌های مهم صفحه نخست تی نیوز و آن می‌توان به نوار جستجو در قسمت بالای سایت اشاره کرد که بر اهمیت جستجو در این وب سایت اشاره می‌کند.

در طرح بندی صفحه ابتدایی سایت تنها می‌توان عنوان اخبار را مشاهده کرد و عناوین پشت سر هم و بدون هیچ تصویری قرار داده شده اند. بخش بندی صفحه ابتدایی سایت براساس انواع گوناگون اخبار و داغ ترین‌ها و پر بیننده ترین‌ها انجام شده تا کاربران بتوانند به راحتی به مطالب جذابتر دسترسی داشته باشند.

از ویژگی‌های منفی در طراحی سایت تی نیوز استفاده نکردن از تصاویر در صفحه نخست سایت است. تصاویر علاوه بر ایجاد جذابیت، تاثیر گذاری مطالب را نیز افزایش می‌دهند.

از دیگر ویژگی‌ها منفی سایت نبود منو برای دسترسی به صفحات و گشت و گذار در سایت است و کاربران در صورت نیاز باید از جستجو در سایت یا برگشتن به عقب استفاده کنند.

رنگ بندی سایت هماهنگ با نماد سایت انجام شده و عمدتاً از رنگ‌های سفید و نارنجی و سفید استفاده شده است. فونت استفاده شده کاملاً مناسب است اما اندازه آن بسیار کوچک بوده و برای مطالعه مطالب مناسب نیست.

ویژگی های سایت خبری خوب

در سایت های خبری مهم ترین نکاتی که باید در نظر گرفته شود این است که در ابتدای همه چیز سایت از سرعت خوبی برخوردار باشد تا کاربر به محض ورود به سایت بتواند به راحتی به اطلاعات سایت خبری دست پیدا کند. حتما دقت کرده اید در بسیاری از سایت‌های خبری یک سری خبر بدون هیچ طبقه بندی و نظمی قرار داده شده است و بیشتر شما را سر در گم می‌کند و به خبر مورد نظر شما را نمی رساند. یکی از لزوم طراحی سایت خبری این است که اخبار با توجه به موضوع طبقه بندی شوند. تا از طریق این تقسیم بندی کاربران هم سریع‌تر به مقصد خود برسند.

بحث اعتماد کردن در سایت‌های خبری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که با قرار دادن اخبار کذب یا بدون منبع باعث می‌شود کاربران زیادی ریزش پیدا کنند. بهتر است سایت‌های خبری، بعد از قرار دادن یک مقاله خبری بخشی را به نظرات کاربران اختصاص دهند.

قابلیت واکنش گرایی نیز نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد تا کابران از طریق دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و تبلت نیز بتوانند از اخبار سایت خبری آگاه شوند.

هدف کاربران از ورود به سایت های خبری چیست؟

عنوان بندی های جذاب و داشتن یک فونت مناسب و اندازه مطلوب از اینکه چشم مخاطب خسته و یا خود او دلزده شود جلوگیری می کند. عنوان بندی‌ها در سایت های خبری می‌تواند به شکل راز آلود یا متناسب با نیاز کاربران طراحی شود! از طریق عنوان‌های جذاب می توان کاربران بیشتری را به سمت سایت خبری کشاند.

در طراحی گرافیکی سایت نباید از رنگ‌های خسته کننده استفاده کرد زیرا کاربر به دنبال کسب اطلاعات و مطالعه اخبار روز آمده است نه طراحی گرافیکی سایت. بهتر است ساده‌ترین قالب را به همراه یک نظم و ساختار مشخص برای سایت در نظر گرفت .

کاربران وفادار به سایت های خبری!

در سایت‌های خبری دارندگان سایت باید دائما در حال بروز رسانی سایت خود باشند زیرا که کاربران را به خود وفا دار می کنند! و دنبال کنندگان بیشتری پیدا می کنند زیرا دیگر نیازی ندارند که به سایت‌های دیگر رجوع کنند. ضمن آنکه از طریق این به روز می‌توانند از گوگل رتبه خوبی دریافت کنند و سایت خود را از جهت بهینه کنند.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید