سئو

طراحی انواع وب سایت و کاربرد آنها

طراحی انواع وب سایت و تنوع آنها نشان از استقبال کاربران از دنیای اینترنت دارد. از نخستین روزی که دو دانشجوی جوان توانستند میان میزبان و کاربر در اینترنت این ارتباط جادویی را برقرار کنند سال ها گذشته است. شاید آن روز فکر نمی کردند روزهایی فرا برسد که میلیون ها کاربر از همه دنیا با میلیون ها سایت سر و کار پیدا کنند.

طراحان و برنامه نویس ها

سایت هایی که هر کدام برای یک کاربرد خاص طراحی می شوند. زبان های برنامه نویسی هم مدام در حال تغییر هستند و پیشرفت های اساسی در آنها اتفاق افتاده است تا پاسخ گوی نیاز کاربران تشنه اینترنت امروز باشند. طراحان و برنامه نویس ها هم در تلاش هستند تا وب سایت هایی هر چه کامل تر از گذشته با جذابیت های بصری بیشتر و کاربری های متفاوت تر برای کاربران خلق کنند و آنها را بیش از پیش پای رایانه ها نگه دارند.

معرفی انواع سایت

طراحی انواع وب سایت در حال حاضر به شکل مختلفی انجام شود. این تنوع در وب سایت ها به دنبال تنوع کسب و کارها در اینترنت شکل گرفته اند. از آنجا که کاربرد یک وب سایت فروشگاهی با یک وب سایت آموزش متفاوت است، نیاز است که در طراحی آنها تفاوت هایی اساسی اعمال شود. هر کدام باید طوری طراحی شوند که کاربر در راحت ترین شکل ممکن به نیازش دسترسی پیدا کند. انواع این وب سایت ها در ادامه آورده شده اند.

طراحی انواع وب سایت استاتیک و داینامیک

طراحی انواع وب سایت می تواند به شکل استاتیک یا ثابت و داینامیک یا پویا باشد. از وب سایت های استاتیک دیگر کمتر استفاده می شود. این وب سایت ها بیشتر مناسب کسب و کارهایی هستند که به یک قالب بدون تغییر نیاز دارند. کاربر در آن نمی تواند هیچ تعاملی داشته باشد و تعداد صفحه های آن محدود هستند.

کمترین امکانات طراحی

این سایت ها با کمترین امکانات طراحی می شوند و هزینه و زمان کمتری برای راه اندازی آنها نسبت به وب سایت های داینامیک نیاز است. با پایین ترین سرعت اینترنت هم دسترسی به آنها برای کاربر امکان پذیر است. امنیت در آنها بالا است و برای تغییرشان نیاز است که هزینه زیادی صرف شود.

طراحی انواع وب سایت به شکل داینامیک با رشد زبان های برنامه نویسی ایجاد شده اند. در این وب سایت ها محدودیت های وب سایت های استاتیک وجود ندارد و دستیابی به تغییرات سریع تر اتفاق می افتد. طراحی آنها نیز به افراد حرفه ای تری نیاز دارد.

تعامل با کاربر

تعامل با کاربر در این وب سایت ها امکان پذیر شده است. تغییر پذیرند و تعداد صفحه های آن نامحدود است. هزینه و زمان بیشتری هم باید برای طراحی آنها صرف شود. وب سایت می تواند چند ادمین داشته باشد که هم زمان فعال باشند و سرعت بارگذاری در آن به دلیل استفاده از کدهای مختلف پایین است. دسترسی به بخش های مختلف آن ساده است و وارد کردن اطلاعات پیچیدگی خاصی ندارد. این وب سایت ها از وب سایت های استاتیک کاربرپسندتر هستند.

طراحی انواع وب سایت فلش

امکان طراحی انواع وب سایت به شکل های فلش یا نیمه داینامیک هم وجود دارد. این سایت ها بیشتر مناسب افراد مشهور هستند. جذابیت های بصری این وب سایت ها زیاد است و برای طراحی آنها از ابزارهای مختلف استفاده می شود.

در طراحی اصول مشخصی ندارند و موتورهای جست و جود برای بررسی کردنشان دچار مشکل می شوند. این وب سایت ها مانند وب سایت های استاتیک به سادگی تغییر پذیر نیستند، ضمن این که تغییرات اساسی نمی توان در آنها ایجاد کرد و نیاز به دانش تخصصی دارند. برای طراحی آنها باید زمان زیادی صرف شود. سرعت لود صفحه های آن هم کم است. از آنجا که طراحی گرافیک در آنها پررنگ است، مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته اند.

طراحی انواع وب سایت پرتال

برای سازمان های بزرگ دولتی، دانشگاه ها و خبرگزاری ها به شکل پرتال است. این وب سایت ها در واقع متشکل از چند سایت داینامیک هستند. ظاهر جذابی ندارند و اما اطلاعتی کاربردی و مفید را در اختیار کاربران قرار می دهند. مقدار فضایی که این وب سایت ها نیاز دارند به طور معمول چند برابر مقداری است که وب سایت های معمولی نیاز دارند. همین مسئله منجر شده است که فضای ظاهری آنها ساده و سبک باشد. اگر سرعت اینترنت خوب نباشد، کاربر برای کار کردن با آنها دچار مشکل خواهد شد.

طراحی انواع وب سایت برای کسب و کارها

طراحی انواع وب سایت برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. تمام سایت هایی که امروز کاربران با آنها سر و کار دارند همگی داینامیک هستند. با توجه به تغییراتی که در کسب و کارها به وجود آمده است، انواع وب سایت ها نیز در دسترس کاربران قرار گرفته اند. یکی از آنها وب سایت های فروشگاهی هستند که می توانند موازی با فروش فیزیکی یا به تنهایی مشغول کار فروش شوند. در این وب سایت ها امکان اتصال به درگاه های امن برای پرداخت پول، کدهای تخفیف، نظرسنجی و امنیت بالا برای یک فروش اینترنتی تأمین شده است.

وب سایت های شرکتی

وب سایت های شرکتی نیز با هدف ارائه نمونه خدمات و محصولات طراحی می شوند و کارایی مخصوص به خود را برای کاربران دارند. وب سایت های خبری هم نوع دیگری هستند که توانسته اند درآمد خوبی را برای خودشان رقم بزنند. این وب سایت ها می توانند در حوزه های مختلف فعالیت داشته باشند.

طراحی انواع وب سایت آموزشی

طراحی انواع وب سایت آموزشی نیز امروزه بسیار کارآمد است. افراد بسیاری ترجیح می دهند که از آموزش ها و کلاس های آنلاین بهره ببرند و دیگر کمتر کسی است که راغب به شرکت در کلاس های حضوری باشد. به همین دلیل هم از وب سایت های آموزشی استقبال خوبی شده است

و تمام علاقه مندان از همه کشور می توانند در کلاس استادها و معلم های خوب و برگزیده از تمام کشور حضور پیدا کنند. سایت های پزشکی هم این روزها طرفداران زیادی دارند و اطلاعات کاربردی را هم در اختیار کاربران می گذارند. تعداد این وب سایت ها بسیار زیاد شده است و رقابت سخت و تنگاتنگی میان آنها در جریان است.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید