سئو

راهنمای انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر

برای راه اندازی یک سایت در فضای اینترنت باید یک دامنه برای آن ثبت کنیم. در این مقاله به بررسی روش انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر می پردازیم. وقتی قرار باشد یک اسم برای سایت انتخاب کنیم حتما باید قواعد به خصوصی را رعایت کنیم. قبل از تصمیم نهایی باید حتماً چک کنیم آن دامنه اشغال نباشد. در ادامه مقاله نکات مهم در رابطه با انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر را بررسی می‌کنیم.

انتخاب نام دامنه مهم است

قبل از انجام هر کاری نام دامنه خود را با دقت زیاد انتخاب کنید. زیرا در صورتی که نام شما مناسب نباشد و بخواهید آن را تغییر دهید دچار ضرر و زیان خواهید شد. در آغاز کسب و کار وقتی هنوز زیاد مطرح نشده و کار خاصی انجام نداده اید، تغییر نام دامنه تنها باعث هزینه مجدد خرید آن می‌شود. اگر زمان زیادی گذشته باشد و شما با دامنه خود فعالیت کرده باشید مجبور هستید تغییرات زیادی اعمال کنید.

مثلا تغییر در لوگوی برند، خرید دامنه جدید، تغییر نام سایت در سایت هایی که از آن نام برده اید. تغییر کارت ویزیت، تغییر کارتن های بسته بندی که لوگوی قبلی روی آنها ثبت شده است. مجدداً باید جذب مشتری با نام جدید انجام دهید. مقدار زیادی از مشتری ها ریزش می کنند. فرایند اعتماد سازی با نام جدید باید صورت بگیرد. با ادامه مقاله سایت برای فروشگاه کامپیوتر با ما همراه باشید.

انتخاب اسم سایت یا دامنه برای یک فروشگاه

در دنیای واقعی برای یک فروشگاه فیزیکی در ابتدای راه اندازی باید یک نام انتخاب کنید و قدرت انتخاب بیشتری دارید. در فضای اینترنت برای راه اندازی سایت فروشگاه باید یک دامنه یا اسم برای سایت انتخاب کرد که قواعد و قوانین خاصی دارد که در زیر آنها را بررسی می‌نماییم. دامنه انتخابی باید کوتاه باشد. بهترین طول برای دامنه یک سایت ۱۳ کاراکتر است.

انتخاب نام دامنه کوتاه باعث می شود در ذهن مخاطب راحت ‌تر ثبت شود. جالب است بدانید نام تجاری شرکت دیجی کالا نوآوران فن آوازه است. اگر قرار بود با این نام یک دامنه ثبت کنند، به خاطر سپردن املای کلمه و حتی خود کلمه برای کاربران بسیار سخت است. پس انتخاب نام دامنه ساده را جزء اولویت‌های خود قرار دهید. حتی ممکن است در اسم های طولانی مخاطب هنگام سرچ در گوگل غلط املایی داشته باشد.

اغلب افراد سایت‌هایی که اسامی ساده دارند را بیشتر سرچ می‌کنند

نام دامنه یونیک انتخاب کنید. انتخاب اسامی مشابه با دیگران باعث می‌شود مشتریان دچار اشتباه شوند. استفاده از اسامی افراد معروف و مکان ها برای سایت توصیه نمی‌شود. با ادامه مقاله انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر با ما همراه باشید. اسم سایت شما باید راحت در ذهن افراد بماند.

سایت با انتخاب این نام ترافیک بالایی برای خود ایجاد کردند و راحت به برندی ماندگار در زمینه سئو تبدیل شده است. نام سایتی انتخاب کنید که در زبان‌های دیگر کشورها هم با محتوا و با معنی باشد. اسم سایت باید با محصولی که در آن ارائه می کنید همخوانی داشته باشد. در زمینه یک سایت عکاسی استفاده از اسامی مانند پیکسل یا گرافیستان نمونه انتخاب یک اسم مناسب برای سایت است.

در انتخاب اسم سایت به آهنگ کلمات توجه کنید. هر چقدر کلمه آهنگ بهتری داشته باشد راحت‌تر در ذهن مخاطب می ماند. استفاده از اعداد و خط تیره و مخفف نویسی در نام سایت جالب نیست و به یاد آوردن آن توسط مخاطب نیز سخت است. قبل از انتخاب اسم حتما سایت های رقیب را بررسی کنید و از اسامی آنها الهام بگیرید.

مراحل انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر

حالا برای انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر مراحل زیر را دنبال کنید:

سعی کنید روی برگه 40 نام فروشگاه بنویسید.

سعی کنید ۲۰۰ کلمه مرتبط با موضوع سایت خود بنویسید.

برای ترکیب بندی این ۲۰۰ کلمه می توانید از سایت کمک بگیرید. این سایت کلمات را از لحاظ سئو بررسی می‌کند. این سایت ترکیب ها و حالات مختلف کلمات را لیست می کند. بعد از انتخاب اسم باید چک کنید موجود هست یا خیر؟ قبلا استفاده شده است یا خیر؟ به کمک سایتی که در مرحله قبل معرفی کردم می‌تواند این مورد را نیز بررسی کنید.

اگر نام سایت شما قطعی شد و دامنه آن اشغال نشده بود. حتماً پسوند .com و .ir مربوطه را خریداری کنید زیرا ممکن است در آینده که برندی مطرح شوید رقبا برای استفاده از دامنه شما آن را خریداری . بر مبنای نام سایت خود در شبکه‌های اجتماعی اکانت بسازید. به کمک سایت می توانید چک کنید با این نام در چه شبکه هایی می توانید اکانت بسازید و در چه شبکه هایی این نام اشغال شده است.

انتخاب نام دامنه برای سایت در سئو آن تاثیر دارد. مثلا انتخاب نام server در دامنه سایتی که در زمینه سرور فعالیت می‌کند باعث می‌شود در گوگل زودتر سایت را در دسته بندی سرچ مربوطه نشان دهد. با ادامه مقاله انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر با ما همراه باشید.

نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید یک شکل املایی داشته باشد وگرنه کاربران دچار سردرگمی می شوند.

مثلاً واژه poblito را می‌توان به اشکال مختلف زیر نوشت:

Pablito / pablitoo / poblitoo / poblyto / …

هنگام انتخاب نام دامنه این موارد را لحاظ کنید. استفاده از موقعیت جغرافیایی در نام دامنه سایت در سایت تاثیرگذار است. اضافه کردن واژه Tehran به نام دامنه سایتی که خدمات سرور ارائه می دهد (Tehran server) باعث می‌شود گوگل برای کاربران تهرانی که واژه سرور را سرچ کرده‌اند در ابتدای کار این سایت به نمایش درآید. با این کار سئوی سایت بالا می رود.

نکته یک :

درست است که با افزودن موقعیت مکانی به نام دامنه سایت سئو را بالا می بریم اما این کار در صورتی که برند ما مطرح شود و بخواهد در سطح بزرگتر یا بین المللی فعالیت کند یا مثلا از تهران خارج شده و در شیراز فعالیت کند مشکل آفرین خواهد بود.

نکته دو :

انتخاب نام سایت یا دامنه به زبان فارسی قابلیتی است که جدیدا افزوده شده است. اما توصیه نمی شود زیرا در صورتی که شما بخواهید در سطح بین‌المللی فعالیت کنید وجهه خوبی ندارد.

نکته سه :

به کمک سایت‌هایی مانند intodns یا archive چک کنید نام دامنه انتخابی شما قبلاً توسط فروشگاه های غیر مجاز یا کسب و کارهای اسپم استفاده نشده باشد. با ادامه مقاله انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر با ما همراه باشید.

رایج‌ترین پسوندهای دامنه

.com برای همه افراد قابل ثبت است. ۷۵ درصد سایت‌ها پسوند دات کام دارند.

.ir پسوندی مخصوص کشور ایران است. برای ثبت سایت با این پسوند باید به سایت ایرنیک رفته و درخواست خود را ثبت نمایید.

.co پسوندی مخصوص سایت های تجاری است.

.org پسوندی مخصوص سازمان‌های اداری (خصوصی و نیمه خصوصی) است.

. net یک پسوند مخصوص سایت هایی است که خدمات اینترنتی و کامپیوتری دارند و جزء پسوندهای پرطرفدار است.

.biz پسوند مخصوص سایت هایی است که در حوزه تجاری فعالیت می‌کنند. با ادامه مقاله انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر با ما همراه باشید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به مهم ترین قواعد انتخاب نام یک برای سایت پرداختیم. پسوندهای رایج را بررسی کردیم. بهتر است برای سایت دامنه ساده با پسوندهایی که در چشم بیننده آشنا هستند انتخاب کرد. برای انتخاب اسم سایت برای فروشگاه کامپیوتر می توان اسامی مرتبط با کامپیوتر انتخاب نمود. پسوند .net از سایر پسوندها مناسب تر است. امیدوارم مقاله فوق مفید واقع شده باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید