سئو

راهنمای سئوی داخلی برای وب سایت های فروشگاهی

در این مطلب به معرفی فاکتورهایی که باعث بهبود سئوی داخلی وب سایت های فروشگاهی و افزایش میزان ترافیک ارگانیک می شوند، می پردازیم. سئوی داخلی باعث افزایش رتبه وب سایت، جذب بیشتر کاربران، افزایش میزان ترافیک و افزایش نرخ تبدیل می گردد.

فاکتورهایی که باعث بهبود سئوی داخلی وب سایت های فروشگاهی

تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی

اگر می خواهید افراد شما را آسان تر در موتورهای جستجو پیدا کنند باید از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید. کلمات کلیدی شما باید هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو بهینه باشند. شما برای یافتن کلمات کلید مناسب کسب و کار خود می توانید از ابزارهای مناسب تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

محتوا

به خاطر داشته باشید در صورت عدم بهینه سازی صفحات محصولات نه تنها بلکه مشتریان شما نیز از وب سایت شما بازدید نخواهند کرد. می توانید وب سایت رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و چند زبانه بودن وب سایت، رنگ بندی ویژه طراحی صفحات، ویژگی های خدمات و محصولات و… را ملاحظه کنید.

صفحات دسته بندی

بیشتر صاحبان وب سایت ها به صفحات محصول، صفحات فرود و صفحه اصلی سایت خود توجه دارند در حالی که صفحات دسته بندی نیز تاثیر زیادی در نرخ تبدیل مشتریان دارند.

وبلاگ

وبلاگ در گذشته به عنوان ابزاری جهت سرگرمی شناخته می شد ولی در حال حاضر ابزاری قدرتمند در جهت بهبود ی داخلی است.

عنوان و توضیحات متا

عنوان و توضیحات متا عبارات کوتا و معنی داری هستند. این عبارات به موتورهای جستجو کمک می کنند تا افراد آسان تر بتوانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

تگ های H

تگ های هدر(H1,H2,H3,…) ساختار مقاله ی شما را تشکیل می دهند. ابتدا کاربران به هدر صفحات شما نگاه می کنند و سپس برای بازدید از آن تصمیم می گیرند.

مرورها

ممکن است شما کمپین تبلیغاتی خوبی را برای معرفی محصولات و خدمات خود داشته باشید اما هنوز مشتریان به برند شما شک و تردید دارند بنابراین نیاز است تا مزایای استفاده از محصولات خود را مرور کنید و بر آن ها تاکید داشته باشید تا فروش شما افزایش یابد.

بررسی محتوا

محتوا ابزاری قدرتمند برای کسب موفقیت است. اگر محتوای خود را بررسی نکنید هرگز متوجه وجود مشکلات نخواهید شد بنابراین تجزیه و تحلیل منظم محتوا می تواند کمک بزرگی به شما داشته باشند.

توصیه می کنیم جهت آشنایی با ابزار های ایده پردازی مقاله را مطالعه نمایید

سئوی داخلی تصاویر

در حال حاضر بهینه سازی تصاویر سرمایه گذاری هوشمندانه ای است که می تواند باعث افزایش چشم گیر سرعت صفحات وب سایت شما گردد. سعی کنید از تصاویر زیبایی استفاده کنید تا برای کاربران جذاب باشد و کلمات کلیدی را در بخش متن جایگزین تصاویر قرار دهید.

ویدئو

زمان استفاده از ویدئو سعی کنید از فرمت mp4 استفاده کنید زیرا حجم کمتری دارد، فایل های ویدئویی خود را فشرده سازی کنید، آن ها را در یوتیوب و سایر منابع بارگذاری کنید و از بارگذاری مستقیم در سایت خودداری کنید.

تجربه ی کاربری و سئوی داخلی

کدام صفحات تعداد بازدیدکنندگان بیشتری دارد؟

مسیریابی آسان

مشتریان باید به آسانی به اطلاعات و محصولات دسترسی داشته باشند از این رو دسترسی به منو باید راحت باشد و از کوتاه ترین مسیرها آن ها را پیدا کنند. زمانی که استفاده از وب سایت شما برای کاربران آسان باشد بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در آن جا خواهند ماند.

لینک های داخلی

لینک های داخلی خوبی باید برای وب سایت های فروشگاهی در نظر گرفته شوند. استفاده از لینک های داخلی باعث ناوبری بهتر کاربران می شود و هم چنین موجب می گردد تا موتورهای جستجو آسان تر بتوانند پیدا کنند و علاوه بر این باعث می شود تا کاربران مدت زمان زیادی در سایت شما باقی بمانند و از صفحات مختلف سایت شما بازدید کنند.

محصولات مرتبط

پیشنهاد می شود محصولات مرتبط با محصولات خود را نیز در سایت ارائه دهید زیرا مشتریان از این محصولات شما نیز بازدید خواهند کرد. افراد از خدماتی که نیاز آن ها را برآورده می کنند همواره استقبال و قدردانی می کنند.

درج صفحات پرسش و پاسخ، درباره ما، تماس با ما

زمان بهینه سازی صفحات وب سایت خود و سئوی داخلی به سوالات متداول مرتبط با کسب وکار خود نیز توجه داشته باشید. بخش درباره ما باعث افزایش شهرت شما می گردد و اطلاعاتی در مورد سابقه فعالیت و مزایای محصولات شما را در اختیار کاربران قرار می دهد. در صفحه تماس با ما نیز راه های برقراری تماس از جمله شماره تماس، ادرس ایمیل و… را قرار دهید.

مقایسه ها

قرار دادن قابلیت مقایسه برای محصولات فرایند تصمیم گیری برای خریداران را ساده تر می کند.

ارائه ویدئو از محصولات

فیلم هایی از محصولات خود ارائه دهید تا مشتریان با نحوه استفاده از محصولات شما آشنا شوند.

بخش جستجوی سایت

مشتریان از قسمت جستجو محصولات و خدمات مورد نیاز خود را پیدا می کنند بنابراین قرار دادن کادری برای جستجو به آن ها کمک خواهند کرد تا در زمان کمتری محصولات خود را پیدا کنند.

خلاصه

توجه به سئوی داخلی باعث پیشرفت کسب وکار شما می گردد و به خوبی برند شما را در فضای وب معرفی می کند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید