سئو

سایت پادکست چیست و سایت‌های پادکست کدامند؟

سایت پادکست چیست؟

روش‌های زیادی برای تولید محتوا برای جذب مخاطب یا فروش کالا و خدمات وجود دارد، یکی از این روش‌ها پادکست است. در حقیقت تأثیرگذارترین سایت پادکست علی بندریروش برای افزایش مخاطبان سایت خود این است که فهرستی از پادکست‌ها را در هر دایرکتوری پادکست خود قرار دهید. از آنجا که خیلی از افراد از تأثیر پادکست برای جذب مخاطب مطلع نیستند، کسانی که از این امر برای جذب مخاطبان خود استفاده می‌کنند می‌توانند با کمترین رقیب بیشترین سود را به دست آورند.

زمانی که شما اقدام به تولید می‌کنید برای انتشار آن نیاز به سایت پادکست دارید. برای انتشار پادکست سایت‌های خارجی و داخلی و پلتفرم‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. طبق Chartable، دو مورد از محبوب‌ترین پلتفرم‌های گوش دادن به پادکست، Apple Podcasts و Spotify است.

بهترین شرکت‌های میزبانی پادکست شامل ، ، ، ، ، ، ، ، ، و هستند. شروع پادکست جدید هیجان‌انگیز است. شما می‌توانید اقدام به تولید اپیزودهای پادکست موردعلاقه خود کنید اما فراموش نکنید که شما باید برای انتشار پادکست خود با انتخاب یک پلتفرم مناسب شروع کنید.

سازندگان پادکست‌های مختلف به خدمات میزبانی متنوعی نیاز دارند و رویکردی متناسب با همه آن‌ها وجود ندارد. در راهنمای این مقاله بهترین سایت‌های پادکست برای صرفه‌جویی در وقت، در اختیار شما قرار می‌گیرد، بنابراین بهتر است که تمرکز خود را روی ضبط پادکست قرار دهید.

انواع سایت پادکست ایرانی

در ایران نیز چندین سایت پادکست فارسی وجود دارد البته همه انواع مختلف سایت پادکست ایرانی، حرفه‌ای کار نمی‌کنند. در زیر ما به مهم‌ترین انواع سایت‌های پادکست ایرانی اشاره خواهیم نمود:

لازم است این نکته نیز ذکر شود که هر یک از سایت‌های فوق دارای اپلیکیشن خاص خود برای گوشی‌های اندروید هستند. از دیگر سایت‌های پادکست فارسی می‌توان به سایت رادیو جولون، چنل بی، پادکست کرن، پادکست رادیو دست‌نوشته‌ها، فردوسی خوانی، پاراگراف، راندوو و رادیو مرز اشاره نمود.

کلیات سایت پادکست بی پلاس

آغاز کار سایت پادکست بی پلاس در اردیبهشت‌ماه سال 1397 بود. در هر اپیزود این پادکست خلاصه‌ی یک کتاب غیرداستانی بیان می‌شود. همچنین پادکست بی پلاس را می‌توانید در سایت بی پلاس نیز به آن گوش دهید. علاوه بر موارد فوق، این پادکست را در تلگرام، SoundCloud و ناملیک نیز می‌توان شنید. در زیر چند نمونه از اپیزودهای این پادکست بیان شده است:

  • خلاصه‌ی کتاب آینده ممکن: این اپیزود پادکست بی پلاس حول این موضوع می‌گردد که در تصمیم‌گیری‌های خود به غیر از توجه به سود و یا منفعت شخصی باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

  • کتاب آیشمن در اورشلیم به‌طور خلاصه در مورد موضوع هلو کاست صحبت می‌کند.

  • خلاصه‌ی کتاب چرا می‌خوابیم: در این پادکست به دو سؤال پاسخ داده می‌شود. اول اینکه فایده‌ی خواب برای بدن چیست؟ و اینکه چرا می‌خوابیم؟

  • خلاصه‌ی کتاب ذهن حواس‌جمع: در این پادکست درباره‌ی سختی‌های داشتن یک ذهن حواس‌جمع صحبت می‌شود.

  • خلاصه‌ی کتاب گستره: این پادکست در مورد نگاه تخصصی به موضوعات صحبت می‌کند و اینکه این نگاه عاری از عیب و نقص بوده و اجتناب‌ناپذیر است

  • خلاصه‌ی کتاب ذهن‌های دیگر: در این اپیزود پادکست، در مورد چگونگی خودآگاهی طبیعت صحبت می‌شود.

کلیات سایت پادکست چنل بی

سایت پادکست چنل بی به میزبانی علی بندری را گاهی اوقات سایت پادکست علی بندری نیز می‌نامند. این سایت در حقیقت یک پادکست رادیویی مستقل بوده که موضوعات آن بیشتر حالت داستان‌گویی و روایتگری دارد. در حقیقت در این پادکست، ماجراهای واقعی منتشرشده در یک رسانه‌ی معتبر انگلیسی به فارسی ترجمه‌شده و توسط علی بندری روایت می‌شود.

لحن روایتگری علی بندری در این پادکست ساده است. تلفیق قصه‌گویی با روزنامه‌نگاری تحقیقاتی و تلفیق آن با گزارش‌نویسی بلند از دیگر ویژگی‌های بارز این پادکست است. این پادکست تا به امروز نسبت به برگزاری سه اجرای زنده در شهر تهران اقدام نموده است.

در ادامه بهتر است کمی در مورد علی بندری بیشتر بدانیم. علی بندری در رشته‌ی مهندسی مکانیک در سمنان تحصیل نموده است. بعد از ایجاد سایت پادکست ناملیک او شروع به ساخت پادکست خود نمود و ایده ساخت پادکست خود را با سازندگان وب‌سایت ناملیک مطرح کرد. او به این سایت پیشنهاد کرد که اخبار خارجی را بخوانند و به زبان راحت تعریف کنند.

سازندگان این سایت از علی بندری خواستند تا برای آن‌ها نمونه کار خود را بفرستد و زمانی که او این کار را انجام داد، مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. وب‌سایت ناملیک به هر فرد یک کانال شخصی می‌دهد تا آثار خود را درون کانال خود قرار دهد. علی بندری نیز همین کار را انجام داد و اسم آن را کانال بی گذاشت.

حرف B در این نام برای این استفاده شده است که حرف اول فامیل علی بندری است و کلمه Channel آن‌هم از این جهت استفاده شده است که این وب‌سایت ناملیک، اقدام به ارائه‌ی کانال شخصی برای ایشان نموده است. ازجمله اپیزودهای پادکست چنل بی می‌توان به بهار و تابستان 99، پادکست سفرهای درون‌شهری، در جست‌وجوی بودا، دانشمند و دریا و … اشاره نمود.

کلیات سایت پادکست آلبوم

دنیای موسیقی دنیایی است که مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند. در حقیقت موسیقی را می‌توان زبان مشترک بین‌المللی دانست. مسلماً اگر ما داستان پشت هر آلبوم موسیقی را بدانیم و در مورد تاریخچه آن اثر، اطلاعات لازم را کسب کنیم به ما کمک می‌شود تا از آن آلبوم موسیقی بیشتر لذت ببریم. سایت پادکست آلبوم دقیقاً همین کار را برای شما انجام می‌دهد.

در سایت پادکست آلبوم به بررسی آلبوم‌های موسیقی پرداخته می‌شود. این سایت با انتخاب یک آلبوم موسیقی و بررسی تک‌تک آهنگ‌های آن، حس و حال خواننده آن اثر را بیان می‌کند، به‌گونه‌ای که تصور می‌شود زمانی که این قطعه خوانده‌شده گوینده‌ی پادکست در آنجا حضور داشته است. شیوه‌ی بیان این پادکست به صورتی است که همه‌چیز مانند فیلم از جلوی چشم‌های شما عبور می‌کند.

در حقیقت این سایت پادکست بیان می‌کند که هر آلبوم موسیقی دارای هویت خاصی است که این هویت دارای معنا، مفهوم، ماجرا، دلیل و قصه است. همچنین می‌توان گفت این سایت داستان هر آهنگ را روایت می‌کند. سازنده‌ی پادکست آلبوم، بردیا برجسته نژاد است. علاوه بر موارد فوق، در این سایت، هنرمند هر آلبوم معرفی می‌شود و روند فعالیت و شهرت آن موردبررسی قرار می‌گیرد و نکات پنهان پشت هر ساخت آلبوم بیان می‌شود.

ازجمله آلبوم‌های موردبررسی در این سایت پادکست به شرح زیر است:

  • آلبوم شما آجرهای این دیوار هستید

  • آلبوم هیچ‌چیز ماندگار نیست

  • آلبوم به جنگل خوش آمدی

  • آلبوم نیمه تاریک ماه

  • آلبوم کام آن اور

  • آلبوم اخبار جهان

کلیات سایت پادکست انگلیسی

یادگیری زبان یک تجربه حسی است! شما نه‌تنها با نگاه کردن به زبان بلکه با شنیدن آن نیز یاد می‌گیرید. اگر می‌خواهید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید اما نمی‌خواهید از کتاب‌های درسی بیشتری استفاده کنید، سایت پادکست انگلیسی انتخاب خوبی برای شما است. چرا باید انگلیسی را با سایت پادکست‌های انگلیسی یاد گرفت؟ پادکست‌های انگلیسی‌زبان، یک روش عالی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی است.

شما می‌توانید در هر زمان و هر مکانی، پشت میز کار یا در حین پیاده‌روی و یا رانندگی به این پادکست‌ها گوش دهید. به‌عنوان‌مثال، در مترو گوش دادن به پادکست مسلماً سرگرم‌کننده است؟ در این خصوص سایت پادکست‌های انگلیسی‌زبان می‌تواند به شما کمک کند تا به‌سرعت مهارت گفتاری و شنیداری خود را بهبود ببخشید.

یک مزیت این کار این است که پادکست‌ها اغلب رونوشت دارند. این بدان معنا است که شما می‌توانید هم‌زمان که آن را گوش می‌دهید بتوانید از روی رونوشت آن نیز بخوانید یا اگر بخشی از پادکست، شما را گیج کرد، متن آن را نگاه کنید. این موضوع به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند. در ادامه ما قصد داریم به 17 پادکست انگلیسی که هر زبان‌آموزی باید به آن‌ها گوش دهد، اشاره‌کنیم.

  • پادکست انگلیسی که ما صحبت می‌کنیم

  • پادکست به انگلیسی

  • کلاس 101 انگلیسی

  • پادکست‌های مقدماتی

  • صحبت باشکوه

  • Better @ English

  • یادگیری انگلیسی با صدای آمریکا

  • Business English Pod

  • Culips ESL Podcast

  • ESL Pod

  • پادکست انگلیسی Luke

  • اخبار به زبان انگلیسی به‌صورت آهسته

  • Radiolab: Pickle

  • What If World

  • Tumble

  • درام‌هایی از یادگیری انگلیسی در بی‌بی‌سی

  • The Past & The Curious

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید