سئو

سفارشی سازی پروفایل در شبکه های اجتماعی قسمت-سوم

بازدید از پیج شما

پیوندهای خراب به سرعت مخاطب را ناامید می‌کند، علاوه بر اینکه در جستجوی گوگل برای رنکینگ سایت شما نتایج بدی را به همراه خواهد داشت، هدف از و یا CTA () این است که مخاطب را به یک پیوند راهنمایی کند، وقتی مخاطب ترغیب به امتحان این لینک شده و آن را پیدا نکند ممکن است دیگر به شما مراجعه نکند. این اعتبار شما را از بین خواهد برد از دوستان و مشتریانی که شما را می‌شناسند و مورد اعتمادشان هستید بخواهید تا شما را تائید کنند یا از پیجتان بازدید و آن را مرور کنند

یک پروفایل حرفه ای

برای ساختن یک پروفایل حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی بهتر است طبق اصول پیش بروید. داشتن یک پروفایل حرفه‌ای می‌تواند کسب و کار شما را ارتقاء دهد و شما را به گروه‌های مختلف کاربران معرفی کند. همیشه در ساختن پروفایل از عکس شخصی خود استفاده کنید. عکسی که ضوح چهره شما در آن مشخص است و عکسی تک نفره است. زیرا که کاربران قرار است با چهره شما آشنا شوند نه جزئیات عکس. در بخش بیو همیشه توضیحی از خود یا کسب و کارتان بدهید

مثلا این خانم یک عکاس است و با پروفایل سازی مناسب در اینستاگرام توانسته است کسب درآمد کند و کسب و کار خود را ارتقاء ببخشد. ضمن انکه او در حال حاضر یک کارآفرین است. در بیوی خود اینطور نوشته است :

  • رهاهستم، عکاس و خوش‌بخت

  • با من، دوربینم، عکاسی و سفرهام همراه شو

  • مدرک‌بین‌المللی‌عکاسی‌ از وزارت‌فرهنگ‌ وارشاد اسلامی

  • مولف کتاب سی‌زن‌ ، سی‌نگاه

  • کارآفرین‌وموسس ‌تیم‌ چ‌ُ‌نور

نام کاربری شما برای پروفایل سازی در شبکه های اجتماعی باید کوتاه باشد تا کاربر با یک سرچ ساده بتواند پروفایل شما را پیدا کند.

اگر پروفایل شما از نوع حرفه ای است بهتر است مرتبط با کارتان نام گذاری کنید.

خیلی از کاربران فکر می‌کنند اگر از نام های مشابه استفاده کنند دنبال کننده بیشتری بدست می‌آورند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که با انتخاب یک نام کاربری مشابه و محبوب رقابت را برای خود سخت می‌کنید مثلا اگر یک پیج در باره است و شما موفقیت در تولید محتوا نام گذاری کنید ممکن است نتوانید به اندازه رقیبتان فالور جذب کنید.

پروفایل سازی برای یک صفحه فروشگاهی

مثلا پروفایل سازی برای یک صفحه فروشگاهی در شبکه اجتماعی خصوصا می‌تواند به این شکل باشد که در بخش بیو لینک سایت خود را قرار دهید تا محصولاتتان را از طریق سایت و یا دایرکت به فروش رود. بیو بخش تعیین کننده ای برای پروفایل سازی شما در شبکه‌های اجتماعی است

با این تائید می توانید دیگران را نسبت به خودتان مطمئن‌تر کنید، افزایش اعتماد دیگران به شما شانس بیشتری را برای تبدیل شدن غریبه‌ها به مشتری ایجاد می‌کند، درحالیکه این زمان زیادی برای انجام نیاز ندارد و شما می‌توانید با یک درخواست دوستانتان را به این کار دعوت کنید.

از قسمت تائید در لینک دین استفاده کنید. (LinkedIn’s endorsements section)

زمانی که شما کسی را تائید می‌کنید نام و تصویری از پروفایلتان به قسمت مهارت‌های دوستانتان اضافه می‌شود، این کار یک معامله دوطرفه است از دید من، چرا که اعتبار شخصی که تائید شده را بالا می‌برد و در کنار آن شما نیز پروفایلتان را معرفی کرده اید، با این عملکرد رسانه اجتماعی شما وجه ای حرفه ای‌تر به خود می‌گیرد.

پروفایل سازی در لینکدین

پروفایل سازی در نیز فرصتی است تا خود را به شکل حرفه‌ای معرفی کنید . در بخش خلاصه ای از پروفایل، باید بگوییم طوری باید پروفایل سازی کنید که نشان دهد شما چه کسی هستید و یا در چه زمینه‌ای تخصص دارید. که با 2000 کلمه می‌توانید آن را مطالعه کنید. از حرف‌های کلیشه ای و تبلیغاتی بپرهیزید و فکر کنید در این محیط قرار است خودتان را در یک مهمانی به دیگران معرفی کنید.

ساخت پروفایل در شبکه‌های اجتماعی به شکل های متفاوتی و بنا به شرایط محیط آن شبکه انجام می گیرد بهتر است مقاله را نیز مطالعه کنید تا دید بهتری پیدا کنید.

در فیس بوک نیز می توانید از قسمت visitor post section به خواسته تان برسید

پین کردن توئیتهای مثبت از دیگر راه کارهای شما خواهد بودبا پین کردن توئیتهای مثبتتان می توانید آنها را به بالای صفحه تان برده و باعث شوید دیگران آن را ببینند، ضمن اینکه می توانند آن را تائید کنند

بهترین مطالبتان را برای پین کردن انتخاب کنید

پست‌های پین شده در سه پلتفرم twitter، لینکدین و اولین مطالبی هستند که مخاطبانتان در موقع بازدید از صفحه شما می‌بینند، بنابراین پست‌هایی را برای پین کردن انتخاب کنید که بهترین دید را نسبت به شما می دهند.

در قسمت شغل ها در شبکه اجتماعی لینکدین یک مدیا تعبیه کنید

گرچه لینکدین توجه بیشتری را بر روی شغل‌ها و استخدام متمرکز کرده، ولی در عین حال پست‌هایی که با یک مدیا تلفیق پیدا کرده اند جذابیت بیشتری داشته و موفق‌تر هستند چرا که به وسیله یک مدیا راحت‌تر می‌توانید دیگران را قانع کنید، با استفاده از یک مدیا می‌توانید تجربیات خودتان را در معرض نمایش بگذارید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید