سئو

سوشیال سیگنال چیست و چگونه به رشد سئو کمک می‌ کند؟

تیم تحریریه سئولب
|
سیگنال های رتبه بندی

کمک سوشال سیگنال به سئو یک سایت!

این روزها شبکه های اجتماعی نقش بسیار پر رنگی در زندگی کاربران دارند و همین مسئله باعث شده تا سایت ها هم از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. اگر به دور و بر خود نگاه کنید، شاید هیچ فردی را پیدا نکنید که در شبکه های اجتماعی فعالیت نکند! هر کاربر حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. کسب و کارها این مسئله را به خوبی می دانند و این دیدگاه که شبکه های اجتماعی تنها برای سرگرمی هستند، از بین رفته است. جالب است بدانید که سوشیال سیگنال روی سئو سایت شما و رسیدن آن به رتبه های اول تاثیر زیادی دارد. در این مقاله می خواهیم ببینیم که مفهوم سوشیال سیگنال و چگونه با استفاده از آن می توان به رشد سایت خود کمک کرد.

سر فصل ها

سوشیال سیگنال چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده این موضوع را بررسی کنیم، باید بگوییم که در شبکه های اجتماعی هر اتفاقی بیفتد که در آن نام برند شما مطرح باشد، نوعی سوشیال سیگنال اتفاق افتاده است. اگر در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارید، حتماً دیده اید که گاهی اوقات کاربران در مورد یک برند صحبت می کنند. حال این صحبت کردن می تواند مثبت یا منفی باشد؛ تفاوتی ندارد. در هر صورت کاربران در مورد شما صحبت می کنند و این نوعی سوشیال سیگنال است. البته اگر کاربران منفی صحبت کنند، روی برند شما تاثیر منفی دارد که برای کسب و کارتان مناسب نیست. اما در حالت کلی اگر به فکر سوشیال سیگنال هستید، فرقی ندارد که کاربران چه می گویند، مهم این است که بارها و بارها نام برند شما در شبکه های اجتماعی مطرح شده باشد.

سوشیال سیگنال در هر شبکه اجتماعی ممکن است اتفاق بیفتد و فرقی هم ندارد که کاربران در کدام شبکه از شما صحبت کنند. اما برخی شبکه های اجتماعی در میان کاربران محبوب تر هستند و وایرال شدن نام برند در آن سریع تر اتفاق می افتد. تا جایی که ممکن است در کمتر از چند روز میلیون ها نفر نام برند شما به گوششان بخورد. این شبکه ها از نظر گوگل ارزش بیشتری دارند و همین مسئله باعث می شود تا سوشیال سیگنال این شبکه ها تاثیر بیشتری روی سئو سایت شما داشته باشد.اره

سوشیال سیگنال روی سئو تاثیرگذار است؟

شاید شما هم از متخصصان سئو شنیده باشید که سوشیال سیگنال روی سئو تاثیرگذار است! مسئله این است که اگر کاربران از نام برند شما صحبت کنند، گوگل متوجه می شود که یک برند بزرگ هستید که کاربران زیادی شما را می شناسند. هر چقدر حجم سوشیال سیگنال بیشتر باشد، اعتبار شما نزد گوگل بالاتر خواهد رفت. هر چقدر هم اعتبار شما بالاتر باشد، گوگل رتبه سایت شما به رتبه های اول نزدیک تر می کند. معمولاً کسب و کارهایی می خواهند با سوشیال سیگنال به رتبه های اول برسند، یک محتوای جنجالی ایجاد می کنند تا کاربران آن را به اشتراک بگذارند.

حتی در بسیاری از مواقع که هدف تنها رشد رتبه سئو است، برایشان مهم نیست که کاربران در مورد آن ها چه می گویند! بلکه تنها اهمیت دارد که کاربران نام برند آن ها را مطرح کنند. البته این مسئله باید خیلی حرفه ای انجام شود که باعث برندسازی منفی نشود. مثلاً در مورد فروشگاه های اینترنتی اگر کلاه بردار بودن آن وایرال شود، هر چقدر هم که رتبه خوبی در گوگل داشته باشند اما باز هم کاربران به دلیل از بین رفتن اعتماد، از آن ها خرید نخواهند کرد. پس به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید!

از کدام شبکه‌های اجتماعی می‌ توان سوشیال سیگنال دریافت کرد؟

تقریباً از تمام شبکه های اجتماعی می توان سوشیال سیگنال دریافت کرد اما برخی از آن ها برای گوگل مهم تر هستند. در این بخش از مقاله می خواهیم ببینیم که کدام شبکه های اجتماعی برای گوگل مهم هستند و می توان بهترین نتیجه را از سوشیال سیگنال آن ها دریافت کرد. 4 مورد از شبکه های اجتماعی مهم برای بحث سوشیال سیگنال عبارتند از:

  • فیسبوک

اولین شبکه اجتماعی که شما می توانید با استفاده از آن سوشیال سیگنال برای برند خود ایجاد کنید، فیسبوک است. در حال حاضر فیسبوک بزرگ ترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیا است و شانس وایرال شدن محتوا در آن بسیار زیاد خواهد بود. البته فیسبوک به درد کسب و کارهای ایرانی نمی خورد و بهتر است کسب و کارهای بین المللی از آن استفاده کنند. البته برای سوشیال سیگنال فرقی نمی کند که کاربران ایرانی در آن حضور داشته باشند یا خیر! مهم این است که نام برند شما هزاران بار در پیام های کاربران دیده شود تا از تاثیر آن بهره مند شوید.

  • لینکدین

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی تخصصی است که در آن ارتباط افراد بر پایه کار و صنعت است. در لینکدین امکان قرار دادن لینک وجود دارد و شما می توانید برای سایت خود سوشیال سیگنال دریافت کنید. همچنین در این شبکه اجتماعی شانس شما برای سوشیال سیگنال بسیار زیاد است! زیرا کافی است یک بحث بین کاربران در مورد یک برند پیش بیاید، در این صورت همه کاربران در مورد آن محتوایی می نویسند و منتشر می کنند. به همین دلیل است که لینکدین قدرت بسیار بالایی برای سوشیال سیگنال دارد و پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید.

  • توئیتر

توئیتر پر حاشیه ترین شبکه اجتماعی است که کاربران در آن محتوای متنی منتشر می کنند! نباید فراموش کرد که قدرت وایرال شدن محتوا در توئیتر بسیار زیاد است و شما می توانید با ایجاد کمپین های جذاب سوشیال سیگنال بسیار حرفه ای برگزار کنید. برای موفقیت در توئیتر بهتر است با کاربرانی که فالوورهای زیادی دارند، ارتباط برقرار کنید. در این صورت است که می توانید بهترین نتیجه را بگیرید و با کمک سوشیال سیگنال به رشد سایت خود کمک زیادی کنید. گاهی اوقات حاشیه درست کردن برای دریافت سوشیال سیگنال راه کاری عالی است که نباید آن را دست کم بگیرید اما باید به دقت انجام شود که تاثیر منفی روی برند شما نداشته باشد.

  • پینترست

پینترست یکی از شبکه های اجتماعی است که بر پایه تصویر راه اندازی شده است و کاربران تصاویر تهیه شده توسط خودشان را در آن به اشتراک می گذارند. با فعالیت در پینترست شانس بالایی در دریافت سوشیال سیگنال خواهید داشت. کافی است فعالیت مستمر داشته باشید و تصاویر با کیفیت منتشر کنید تا کاربران در مورد شما صحبت کنند. همین مسئله باعث می شود تا سوشیال سیگنال خوبی بگیرید و این مسئله به رشد رتبه شما در گوگل کمک زیادی می کند.

با فعالیت در این شبکه های اجتماعی می توانید شانس خود را برای دریافت سوشیال سیگنال افزایش دهید و بهترین نتایج را از آن برای رسیدن به رتبه های اول گوگل بگیرید.

چگونه سوشیال سیگنال دریافت کنیم؟

اکنون که با مفهوم سوشیال سیگنال و اهمیت آن در سئو آشنا شدید، زمان آن می رسد که با راه های دریافت سوشیال سیگنال آشنا شوید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 6 راه دریافت سوشیال سیگنال بپردازیم:

1.قرار دادن دکمه اشتراک گذاری محتوا در سایت

2.استفاده از کال تو اکشن مناسب

کال تو اکشن به این معنی است که از کاربران بخواهید کاری انجام دهند! با استفاده از کال تو اکشن مناسب، می توانید از کاربران بخواهید نام برند شما را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنند. از کال تو اکشن در سایت و حتی ایمیل های خود استفاده کنید! این کار باعث می شود تا کاربران زیادی نام برند شما را به اشتراک بگذارند و بهترین نتایج را از آن دریافت کنید. بخش های دیگری نظیر شبکه های اجتماعی هم گزینه مناسبی برای ایجاد کال تو اکشن است! مثلاً اگر در اینستاگرام خود محتوایی منتشر می کنید، می توانید از کاربر بخواهید آن را به اشتراک بگذارد.

3.راه اندازی کمپین های جذاب در شبکه های اجتماعی

کمپین ها نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کارها دارند، به خصوص کمپین های مربوط به شبکه های اجتماعی! کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی حضور دارند و شما می توانید با اجرای کمپین های جذاب، بهترین نتایج را از آن بگیرید. در شبکه های اجتماعی خود کمپین های جایزه دار برگزار کنید تا کاربر با شرکت در آن بتواند جایزه بگیرد. مثلاً می توانید از کاربر بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارد یا در صفحه خود، نام و حساب کاربری شما را قرار دهد. در این صورت نه تنها سوشیال سیگنال دریافت می کنید، بلکه به برندسازی شما هم کمک می کند.

4.افزایش ارتباطات قوی و واقعی

یکی دیگر از راه های دریافت سوشیال سیگنال این است که ارتباطات خود با صفحات مرتبط را قوی کنید! اگر بخواهیم یک مثال ساده بزنیم، صفحات تجاری در اینستاگرام گزینه مناسبی هستند. صفحاتی در اینستاگرام که آموزش های مختلف منتشر می کنند، گاهی اوقات یک دیگر را دنبال می کنند و هنگامی که یک از آن ها محتوای خوبی منتشر می کند، پیج های مشابه آن را در استوری خود به اشتراک می گذارند. حال اگر همین اتفاق در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر توئیتر رخ دهد، باعث ایجاد سوشیال سیگنال می شود که کمک زیادی به رشد شما می کند.

5.تولید محتوا با هدف وایرال شدن آن

شاید شما هم محتوایی را دیده باشید که خیلی وایرال شده است یا حتی ممکن است خودتان هم آن را وایرال کرده باشید. یکی از راه های دریافت سوشیال سیگنال این است که شما محتوایی تولید کنید که توسط کاربران زیادی وایرال شود! در چنین شرایطی نام برند شما در محتوای آن ها بارها و باها دیده می شود که به رشد شما کمک بسیار زیادی می کند. گاهی اوقات محتوای حاشیه دار می تواند باعث رشد شما شود اما باید حواستان به تاثیر آن در برندسازی باشد. برندسازی منفی یکی از اتفاقاتی بدی است که می تواند برای هر کسب و کاری رخ دهد.

6.استفاده از روش های کلاه سیاه برای دریافت سوشیال سیگنال

برخی روش ها که برای سئو کلاه سیاه استفاده می شوند هم برای دریافت سوشیال سیگنال مناسب هستند! مثلاً برخی سایت ها هستند که با دریافت هزینه از شما برایتان سوشیال سیگنال ارسال می کنند. در این صورت در کمترین زمان ممکن می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. حتی ممکن است خودتان به صفحاتی در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر پول بدهید تا نام برند شما را منتشر کنند. در این صورت اگر آن صفحه بزرگ باشد، کاربران دیگری هم آن را به اشتراک می گذارند که در این صورت با هزینه مناسب می توانید هزاران سوشیال سیگنال دریافت کنید.

چگونه وضعیت سوشیال سیگنال سایت خود را چک کنیم؟

برای آن که بخواهید سوشیال سیگنال دریافت کنید، ابتدا باید وضعیت فعلی سایت را چک کنید. برای این کار کافی است وارد سایت socialsignalscheck.com شوید:

در کادر بالا آدرس سایت خود را وارد کنید تا ببینید که سوشیال سیگنال آن در چه وضعیتی است. سپس می توانید متناسب با آن برای دریافت سوشیال سیگنال سایت خود برنامه ریزی کنید. البته سایت های دیگری هم برای این کار وجود دارند که امکانات هر یک از آن ها متفاوت است. سایتی که معرفی کردیم، یک سایت ساده اما حرفه ای است که نیاز شما را به خوبی برطرف می کند.

نتیجه گیری

سوشیال سیگنال یکی از مباحث بسیار مهم در مدیریت کسب و کار اینترنتی است! بخش مهمی از آن مربوط به سئو می شود و تاثیر زیادی روی رتبه بندی سایت شما در گوگل دارد. در این مقاله سعی کردیم به بررسی این مفهوم بپردازیم تا با آن آشنا شوید. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید