سئو

شبکه های اجتماعی و موفقیت در بازاریابی

فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و یا هر شبکه محبوب جغرافیای خود را در نظر بگیرید. به خوبی می دانید که استفاده از آن ها رایگان است و ایجاد کانال و اکانت فوق العاده ساده و راحت. اما روند موفقیت آمیز در حوزه ی بازاریابی به وسیله ی آن‌ها کمی نیاز به تلاش و اصطلاحا فوت کوزه گری دارد.

3 توصیه

هر چه سریع تر دست به کار شوید

امی ورون(Amy Vernon)، یکی از متخصصان حوزه ی بازاریابی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی معتقد است که صاحب یک کسب و کار نباید در ایجاد یک کانال مجازی درنگ کند. چکیده توصیه او این است که هر چه زود تر بهتر. در واقع یکی از مولفه هایی که می‌تواند موفقیت را برای شما به ارمغان بیاورد؛ این است که حضور شما در شبکه‌های اجتماعی نسبت به رقیبان زودتر رخ دهد و از این طریق برندی قدیمی و با سابقه ی بیش تر معرفی می‌شوید. اگر محتوای اختصاصی خود را هم تولید نکرده اید اشکالی ندارد؛ می‌توانید اطلاعات عمومی کسب و کار خود را ارائه دهید. همچنین سایر شرکت های فعال در کسب و کار خود را شناسایی کنید و به ایجاد پیوندهای ارتباطی با آن ها اقدام کنید.

هر چه سریع تر دوست پیدا کنید

مخاطب خود را بیابید

کار در شبکه‌های اجتماعی بر مبنای بخت و اقبال پیش نمی‌رود. اگر نمی توانید با حوصله شبکه‌ای قدرتمند از افراد در فضای مجازی ایجاد کنید؛ مشکلی نیست؛ باید سعی کنید که در بین مخاطبان و فعالان حوزه ی کسب و کار خود کم کم رسوخ کنید. به این معنی که ببینید آن‌ها راجع به چه حرف می‌زنند و اگر با موضوع و فعالیت شما در ارتباط است؛ در آن بحث حاضر شوید و این گونه کار را پیش ببرید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین انواع بازاریابی دیجیتال است. این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند تا بیشتر در معرض دید آنلاین قرار بگیرند و به آنها کمک می کند تا طرفداران اختصاصی یا جوامع ویژه مشتریان را ایجاد کنند. در عین حال می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا بازدید بیشتری را به وب سایت های خود هدایت کنند.

با این حال درست مثل هر نوع بازاریابی دیگر بازاریابی در شبکه های اجتماعی به تحقیق، زمان و تلاش و همچنین منابع برای اجرای آن نیاز دارد.

در اینجا چگونگی موفقیت یک شرکت در بازاریابی شبکه های اجتماعی آورده شده است.

1. مخاطب هدف خود را تعیین کنید

اول و مهمترین، شما باید مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. این یکی از اساسی ترین مراحلی است که باید انجام دهید. این به شما کمک می کند پایه و اساس کل استراتژی خود را ایجاد کنید. اگر مخاطبان خود را نمی شناسید، مشتریان خود را نمی شناسید و نمی توانید محصولات خود را به درستی برای آنها بازاریابی کنید. در نتیجه، درک مخاطبان رسانه های اجتماعی شما برای موفقیت استراتژی رسانه های اجتماعی بسیار مهم است.

برای تعیین مخاطبان هدف خود، باید تحقیقات بازار را انجام دهید. بدانید کدام بخش از مشتریان فعلی شما از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و از کدام سیستم عامل ها بیشتر استفاده می کنند (به عنوان مثال مشتری های هر دو جنس 20 تا 35 ساله که از و استفاده می کنند). پس از دانستن اینکه چه تعداد از مشتریان فعلی شما از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، باید تعیین کنید که چه تعداد از مشتریان بالقوه شما از رسانه های اجتماعی (بخش مخاطبان هدف اضافی برای شما) استفاده می کنند.

2. بازار را تحلیل کنید

دومین کاری که باید انجام دهید تحلیل بازار است. این با در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید زیرا هدف از آنالیز بازار این است که درک بهتری از میزان تقاضای محصولات شما و اینکه رقبای شما در شبکه های اجتماعی چه کاری انجام می دهند، درک بهتری ایجاد کند. اگر تقاضای کافی یا تقاضای کافی و عرضه کافی وجود نداشته باشد، تلاش برای فروش محصولات خود به بازار هدف دشوار خواهد بود.

درعین حال، ارزش این است که بدانید رقبای شما در شبکه های اجتماعی چه می کنند و چه نوع تاکتیک هایی را اتخاذ کرده اند. به عنوان مثال، ممکن است بازاریابی تأثیرگذار گسترده ای را از یک مارک مشاهده کنید در حالی که در مارک دیگر تبلیغات زیادی در برخی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ظاهر می شود. این تکنیک ها هرچه باشند، در صورت اثبات موثر بودن، ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید.

3. تصمیم بگیرید که از کدام سیستم عامل استفاده خواهید کرد

ایجاد حساب در تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ایده خوبی نیست زیرا شما به راحتی قادر به مدیریت همه آنها نخواهید بود، بنابراین تحقیق خود را انجام دهید و مناسب ترین آنها را انتخاب کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد کدام سیستم عامل هایی که استفاده خواهید کرد، به خاطر داشته باشید که فقط باید حداکثر چهار را انتخاب کنید. یکی از آنها برای مشاغل کوچک با مخاطبان کمی مناسب است. دو به شما اهرم بیشتری می دهد. سه مورد برای مشاغل متوسط و بزرگ یا مخاطبان بزرگتر ایده آل است، اما چهار مورد حداکثر است که باید در نظر بگیرید. پنج یا چند حساب کاربری در شبکه های اجتماعی فقط برای شرکت های بزرگ مناسب است زیرا مدیریت همه آنها به صورت هم زمان بسیار دشوارتر است.

نکاتی که مطرح شد؛ شاید در نگاه اول ساده به نظر بیایند؛ اما به خاطر داشته باشید که موفقیت حاصل سحر و جادو نیست؛ بلکه تلاش در مسیر صحیح را می‌طلبد.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید