سئو

صفحات دسته‌بندی مطالب برای بهبود سئو موثرترند یا صفحات مقاله

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

‘صفحه مقاله’ برای بهبود سئو سایت موثرتر است یا ‘صفحه دسته‌بندی مطالب (محصولات)’

عموماً گوگل به محتوای تولید شده در قالب مقالات و یادداشت‌ها علاقه بیشتری دارد و آن‌ها را دارای برتری نسبت به صفحات دسته‌بندی می‌داند. اما این به معنای بی‌توجهی نسبت به محتویات صفحات دسته‌بندی و تمرکز کامل بر تولید محتوا در قالب مقالات و یادداشت‌هاست؟ باری دیگر در پاسخ به پرسش یکی دیگر از کاربران مجموعه در مورد وهمراه ما باشید. این بار یک کاربر پرسیده است:

پیش از پاسخگویی لازم به ذکر است که اگر کاربر ما واضح در مورد حیطه کاری سایت خود و آنچه که قصد عرضه آن در بستر اینترنت را دارد توضیح می‌داد، می‌شد با دقت و جزئیات دقیق‌تری به پرسش او پاسخ گفت اما به هر طریق در حال حاضر مثل همیشه نیاز است تا در پاسخ بگوییم: بستگی دارد! گوگل در کل علاقه خاصی به تولید محتوا در قالب مقالات و یادداشت‌ها دارد و به همین علت چندان مشتاق بررسی صفحه دسته‌بندی نیست و علت این امر نحوه نگرش گوگل نسبت به محتواها تولیدشده در قالب یادداشت و مقاله است. گوگل اعتقاد دارد که مقالات کاربردی‌تر بوده و بر مبنای نحوه نگارشی که دارند رابطه مناسب‌تری با عامه مردم برقرار می‌کنند. این در حالی است که امکان بروزرسانی مداوم این صفحات نیز باعث ایجاد نقطه قوتی اساسی از نظر قواعد سئو شده است.

درک علایق گوگل همان درک قواعد سئو است

آنچه که گوگل سعی در انجام آن دارد، درگیر شدن بیشتر با ذائقه جستجوگران از طریق بررسی دقیق خواسته‌های آن‌هاست. مثلاً گوگل در پاسخ به کلیدواژه ‘فیلم’ معتقد است که کاربر ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشد:

  • فیلم‌های در حال اکران در اطراف من
  • بررسی فیلم
  • چگونه یک فیلم بسازم
  • خرید یک فیلم
  • یک فیلم برای دیدن به من نشان بده
  • پخش آنلاین یک فیلم
  • چگونه یک فیلم را غیرمجاز دانلود کنیم
  • تبدیل یک نوار خانگی به فیلم دیجیتال

یا شاید میلیون‌ها عبارت و جمله دیگر. هنگامی که ما به عنوان یک شخص عادی و فاقد پیشینه، جستجو با کلیدواژه ‘فیلم’ را آغاز می‌کنیم، گوگل شانس برابری برای تمام عبارات فوق قائل می‌شود و به نوعی نمی‌داند که ذائقه ما به کدام سمت کشش دارد اما اگر به طور مثال تعداد زیادی فیلم را از طریق سرچ در گوگل یا از فروشگاه‌های مجازی که با حساب گوگل کار می‌کنند خریداری کرده باشیم، پس از تایپ کلیدواژه ‘فیلم’ به سرعت الگوریتم گوگل معطوف به ‘خرید فیلم’ یا ‘دانلود فیلم’ شده و از این طریق تلاش می‌کند تا بهتر نیاز ما را پیشبینی کند.

تنها سئوکاران حرفه‌ای راز این برتری را می فهمند.

به عنوان یک متخصص حیطه سئو و یک سئوکار حرفه‌ای، اوج هنر شما در جایی نهفته است که بتوانید این نحوه ارتباط برقرار کردن جامعه هدف خود با گوگل را درک کنید. این به چه معنی است؟ این بدان معنی است که شما به عنوان یک فروشنده فیلم یا کتاب، باید بتوانید تعیین کنید که جامعه هدف شما، یعنی دوستداران و خریداران کتاب، با سرچ هر کلیدواژه انتظار دیدن چه مطالبی را دارند. به طور مثال یک شخص با جستجو دو کلیدواژه ‘لیست’ و ‘کتاب’ مایل است تا به صفحه دسته‌بندی کتب شما دسترسی داشته باشد اما با جستجوی دو کلیدواژه ‘برترین’ و ‘کتاب’ مایل به خواندن یک مقاله در مورد بهترین کتب سال است. درک این مسئله دقیقاً کلید درک گوگل در پروسه ایجاد تمایز در ارزشگذاری یک مقاله و یک صفحه دسته‌بندی است. با اشراف نسبت به این موضوع، می‌توانید هم از صفحه دسته‌بندی و هم از مقالات برای بهبود کیفیت سئوی سایت خود استفاده کنید.

سوالات متداول

  • صفحه دسته بندی این امکان را به ما می‌دهد تا محتواهای وب‌سایت خود را به آسانی و با نظم مرتب کنید. علاوه بر این به مخاطب کمک می‌کنند تا بتواند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کند. به جز این برای سئو نیز بسیار مناسب است.

  • به عنوان یک متخصص حیطه سئو و یک سئوکار حرفه‌ای، اوج هنر شما در جایی نهفته است که بتوانید این نحوه ارتباط برقرار کردن جامعه هدف خود با گوگل را درک کنید. این به چه معنی است؟مثلا شما به عنوان یک فروشنده فیلم یا کتاب، باید بتوانید تعیین کنید که جامعه هدف شما، یعنی دوستداران و خریداران کتاب، با سرچ هر کلیدواژه انتظار دیدن چه مطالبی را دارند.

  • با کمک رپورتاژ آگهی، تولید محتوای تاثیرگذار، استفاده از کلمات کلیدی، بک لینک گرفتن از سایت‌های دیگر، لینک دهی داخلی سایت از جمله روش های تاثیر گذار بهبود سئو سایت است.

  • گوگل از نظر قواعد سئو علاقه بسیار زیادی نسبت به مقالات و یادداشت‌ها دارد به گونه‌ای که الگوریتم‌ها و قوانین خاصی را نیز برای آن‌ها در نظر گرفته است.( ماننند رتبه گرفتن محتواهای طولانی و بالای 1000 کلمه‌ای)

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

بهبود سئو

تولید محتوا

سئو

صفحه دسته‌بندی وردپرس

تولید محتوا در سئو

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید