سئو

ضرورت طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی

همه چیز از طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی

بیاید اینطور بحث را شروع کنیم که اگر به یک لوازم یدکی مراجعه کنید و بعد فردی با اخلاق شایسته به شما یک کارت هدیه کند که روی آن با اطلاعات تماس مفید و جالب توجه پر شده است دوست دارید بازم به آن مغازه بروید؟!

اگر جواب مثبت است باید بگوییم که تا حدودی می توانید مهم بودن طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی را حدس بزنید! اما اگر جواب شما منفی است پس احتمالا از کسانی هستید که فقط کیفیت محصولات یا سرویس های یک کسب و کار را ملاک قرار می دهند! و به حسی که به یک کسب و کار پیدا می کنند اهمیت چندانی نمی دهند! (هر چند کیفیت بالای محصول یا سرویس های شما نیز به مشتریان حس خوبی نسبت به کسب و کارتان می دهد!). که اگر از این نوع افراد هم هستید باز هم یک کارت ویزیت لوازم یدکی کارآمد با تعریف دقیق محصولات را دوست خواهید داشت! اینطور نیست!؟

در هر صورت در اینجا نیستیم تا روانشناسی شخصیت شما را بکنیم و اینکه بگوییم به چیزی از یک کسب و کار اهمیت دهید و به چه چیزی اهمیت ندهید! بلکه فقط بحث این بود که اکثر ما بی نهایت به حسی که نسبت به یک کسب و کار پیدا می کنیم وابسته هستیم و این موردی مهم در خرید های آینده ماست! و ما در این مقاله می خواهیم در این باره بحث کنیم که آیا در صنعت لوازم یدکی برای شما یک ضرورت است یا نه! و چه نکاتی در این باره وجود دارند!

آیا طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی ضروری است!؟

همانطور که می دانید هیچکدام از ابزار های تبلیغاتی و برندسازی یک باید نیستند! و می توانند وجود نداشته باشند اما اگر واقعا قصد رشد را دارید و دوست دارید بین صد ها رقیب حرفی برای گفتن داشته باشید قضیه فرق می کند و باید حتما از مواردی مثل طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی استفاده کنید.

شما همواره با مردم در ارتباط هستید و مردم توقع یک رابطه فیزیکی گرم را دارند! حتی بسیاری از افرادی که یکی از محصولات تان را می خرند به احتمال زیاد بعدا سوالاتی از آن داشته باشند و مجبور شوند با شما تماس بگیرند!

پس طراحی کارت ویزیت تعهد پذیری شما در قبال اجناسی که می فروشید را نشان می دهد! و اینکه اگر کارت ویزیت حرفه ای طراحی شده باشد آنها احساس می کنند شما پشتیبانی محصولات تان را قبول کرده اید!! و این بسیار خوب است برای کسب و کار هایی مثل شما! طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی و هدیه دادن آن به مردم می تواند اقدام به شروع یک رابطه دوستانه بین خریدار و فروشنده باشد که به خریدار این اطمینان را می دهد که هر لحظه می تواند با شما ارتباط بگیرد!

خلاقیت در طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی

در طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی شما دست تان برای انجام خلاقیت و نوآوری های بی شمار باز است! یک نمونه اینکه می توانید طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی را به گونه ای در بیاورید که قسمت پشتی آنها دارای یک کد باشد که هر کس با مراجعه های بعدی و ارائه کد بتواند تخفیف کمی بگیرد که اگر ده عدد از همین نوع کارت ویزیت به دست شما رسید از این به بعد به فرد کارت ویزیت با شکل متفاوتی هدیه می دهید که این مختص مشتریان وفادار خواهد بود و تخفیف بیشتری دارد.

در صورتی که مشتری وفادار نیز 20 عدد از همین کارت ویزیت نیز تحویل دهد می تواند کارت ویزیت هایی داشته باشد که مخصوص مشتریان بسیار وفادار است و شامل تخفیف بیشتری می شود و می تواند از پشتیبانی حرفه ای شما نیز برخوردار شود! (این فقط یک نمونه از نوآوری فی البداهه در بحث طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی بود مسلما شما با کمی فکر کردن می توانید ایده های بهتری داشته باشید!). بی نهایت کار وجود دارد که با طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی می توانید انجام بدهید! خلاقیت در طراحی اینگونه کارت ها شما را به یاد ماندنی و محبوب تر می کند!! و همان چیزی است که برای نفوذ به قلب مردم نیاز دارید!

همچنین کارت ویزیت شما می تواند فلزی باشد! که شبیه به یک آچار چندکاره عمل می کند!! این خلاقیت بسیار خوبی است!! هم برای همیشه در ذهن مردم باقی می مانید و هم مدت ها اطلاعات تماس شما را با خود به همراه دارند!! مردم از خوش فکری شما خوششان می آید و بسیار برای یک لوازم یدکی خوب است که یک آچار چندکاره به مشتریانش هدیه دهد!!

مطالعه مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

ویژگی های طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی

حال بیاید کمی از ویژگی هایی که طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی باید داشته باشد بگوییم:

1. سادگی و زیبایی

سادگی در طراحی گرافیک همیشه زیباست، اکثر مردم چیزهای ساده و قابل درک را بیشتر خودمانی می دانند تا چیزهایی که پیچیده و غیر قابل درک هستند! در طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی نیز تلاش کنید که اصل سادگی را رعایت کنید و همه چیز ساده و معمولی به نظر برسد (منظورمان از معمولی پیش پا افتاده و طراحی ساده نیست!).

2. طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی باید منحصر به فرد باشد

حقیقت این است که مردم دیگر از کارت ویزیت های شبیه به هم و کلیشه ای خسته شده اند! و از طرح های جدید و نو استقبال زیادی می کنند! پس طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی شما باید به شکلی خاص و نو باشد! برای اینکار حتما با یک طراح گرافیک خوب حرف بزنید یا از شرکتی کارت ویزیت خود را سفارش دهید که از طرح های آماده اینترنت استفاده نمی کنند! و کارشان مبتنی بر علم و تکنولوژی است!

3. طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی بهتر است که دو رو باشد!

چندین بار در مقالات مربوط به کارت ویزیت گفته ایم که بهتر است کارت ویزیت دو رو باشد! و کارت ویزیت های یک رو نه تنها برای برندسازی مناسب نیستند بلکه تاثیر بدی رو برند شما می-گذارند! چون مخاطب ممکن است فکر کند شما حتی حوصله نداشته-اید که دو طرف کارت ویزیت را با اطلاعات معتبر و کارآمد پر کنید و یا فقط خواسته اید اطلاعات تماس خود را به مردم برسانید تا برای او سودآوری کنید!

کارت ویزیت دو رو شیک تر است و می توان قسمت جلویی کارت ویزیت را به اطلاعات برند و قسمت پشتی را به اطلاعات تماس اختصاص داد! هیچگاه فکر نکنید که یک لوازم یدکی نیازی به برندسازی و درگیر شدن در این مسائل ندارد! بلکه هر کسب و کاری به این موارد نیاز دارد به خصوص اینکه همه چیز در حال مدرن شدن و بهره گیری از تکنولوژی است! توجه به این نکات کوچک است که باعث می شود بتوانید کسب و کاری بسیار با ارزش بسازید!

4. طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی باید رنگ های مناسبی داشته باشد

در طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی برای حفظ سادگی و برندسازی بهتر فقط از یک رنگ یا نهایتا دو رنگ استفاده کنید! و این رنگ را با استفاده از اصول رنگ ها انتخاب کنید مثلا رنگی را انتخاب کنید که در زمان چاپ تغییر حالت ندهد! این رنگ ها در چارچوب حالت رنگی CMYK قرار می گیرند و معمولا رنگ های که ما در موبایل یا صفحه نمایش کامپیوتر ها و تلویزیون می بینم حالت رنگی RGB دارند!

سعی کنید که رنگی برای کارت ویزیت خود انتخاب کنید که اولا با برند شما سازگار باشد (آبی گزینه بدی نیست چرا که وفاداری و اعتماد به برند را بالا می برد) و دوما در چارچوب رنگی CMYK باشد! رنگ ها تاثیر زیادی روی روحیه و انتخاب های ما می گذارند! بهتر است که با حساسیت رنگ اصلی طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی را انتخاب کنید!

سخن آخر

هر نکته ای که لازم بود از ضرورت و ویژگی های طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی گفتیم و امید است که این مقاله برای شما مفید و کافی باشد هر چند بهتر است که اگر طراح گرافیک هستید چندین و چند مقاله برای یادگیری اصول طراحی بخوانید اما اگر صاحب یک لوازم یدکی است باید نکات بالا را به خاطر بسپارید، هم از اهمیت طراحی کارت ویزیت لوازم یدکی آگاه باشید و هم به طراح گرافیک خود بگویید که این نکات را رعایت کند! چنانچه از روش های بازاریابی مدرن عقب بمانید و فقط به این دل خوش کنید که مشتریان خاص خود را دارید و مردم مجبور هستند که لوازم یدکی شما را بخرند باور کنید که نه تنها هیچگاه رشد نخواهید کرد بلکه همیشه یک کسب و کار سنتی باقی می مانید که بزودی با پیشگام شدن کسب و کار های مبتنی بر تکنولوژی دیگر جایی برای شما نیست!!

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید