سئو

ضرورت و چگونگی بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول

اگر به صورت حرفه ای اقدامات سئو را پیگیری می کنید، لازم است نحوه بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول را یاد بگیرید. از آنجایی که لینک سازی و گرفتن بک لینک در سئو اهمیت زیادی دارد، اغلب متخصصان سئو زمان و انرژی زیادی برای آن می گذارند. اغلب سایت های حرفه ای، برای گرفتن بک لینک، سراغ رپورتاژ می روند. رپورتاژ ها، مقالات و محتواهایی هستند که ضمن ارائه مطالب مفید و کاربردی، به صورت غیر مستقیم سایت و برند شما را به مخاطب معرفی می کنند.

رپورتاژ ها با معرفی لینک به سایت شما، خواننده را به بازدید از سایت شما دعوت می نمایند. این نوع محتوا، در مقایسه با روش های دیگر همچون تبلیغات کلیکی و … هزینه پایین تری داشته و اثر بلند مدت بیشتری دارد. اما از کجا بفهمید که چه لینک هایی از رپورتاژ گرفته اید، کدام رپورتاژها مفید تر بوده اند؟ یا این که روند گرفتن بک لینک از رپورتاژها به چه صورت است؟

ضرورت بررسی لینک رپورتاژ با ابزارهای مربوطه

قبل از این که به شما بگوییم چگونه باید لینک رپورتاژ در سرچ کنسول() را بررسی کنید، باید بدانید که چرا باید این کار را انجام دهید. زمانی که تصمیم می گیرند تا از طریق رپورتاژ آگهی بک لینک بگیرید، گزینه های زیادی پیش رو دارید. می توانید در سایت های مختلف و با موضوعات و کلمات کلیدی مختلف، رپورتاژ بدهید.اگر سایت درستی را انتخاب کرده باشید و محتوای رپورتاژ شما اصولی و مفید تهیه شده باشد، بک لینک خوبی در طول زمان خواهید گرفت.

بدون شک دانستن نتیجه و میزان تاثیری که رپورتاژها در یک لینک دارند، به شما کمک می کند برای آینده تصمیمات بهتری بگیرید. بدون ارزیابی نتیجه اقدامات قبلی، نمی توانید زمان و هزینه ها را مدیریت کنید و تصمیمات بهینه ای بگیرید. بنابراین همانقدر که اقدام برای تهیه رپورتاژ آگهی و گرفتن بک لینک از آن اهمیت دارد، ارزیابی نتایج اقدامات نیز مهم است. ارزیابی از طریق ابزارهایی انجام می شود که در این مقاله به شما معرفی می کنیم.

امکان بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول گوگل

اگر اندکی فعالیت در حوزه سئو داشته باشید، به احتمال زیاد در خصوص بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول شنیده اید. سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین ابزارهایی است که گوگل در اختیار شما قرار داده است تا در زمینه سئو حساب شده عمل کنید. کمتر مدیر سایت و متخصص سئویی است که از سرچ کنسول گوگل استفاده نکند.

داده های گوگل سرچ کنسول بسیار کاربردی و مفید هستند. جالب است بدانید استفاده از سرچ کنسول گوگل رایگان است. کافی است در این سرویس ثبت نام کنید و برای خود حساب کاربری داشته باشید. در ادامه می توانید با حساب کاربری خود، انواع بررسی و تحلیل ها را انجام دهید.

یکی از مهم ترین تحلیل هایی که می توان به کمک سرچ کنسول گوگل انجام داد، وضعیت لینک سازی ها و بک لینک هایی است که گرفته اید. بنابراین اگر رپورتاژ آگهی منتشر کرده اید، می توانید به راحتی میزان تاثیرگذاری و حتی روند تاثیرگذاری آن را از نظر لینک سازی و گرفتن بک لینک بررسی کنید.

نحوه بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول

برای بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول، کافی است در سرچ کنسول گوگل حساب کاربری داشته باشید. پس از افتتاح حساب می توانید از امکانات متنوع این ابزار استفاده کنید. در منو سرچ کنسول، گزینه های متعددی وجود دارد. کافی است گزینه links را انتخاب کنید. اطلاعاتی که به شما داده می شوند به دو بخش internal و external تقسیم می شوند.

از هر کدام از بخش ها می توانید اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص و بک لینک ها دریافت نمایید. برای مثال می توانید گزارش top linking domains را دریافت کنید. در این بخش دامنه هایی که بیشترین لینک ها را به سایت شما داده اند، قابل بررسی است.

بودن دامنه سایتی که در آن رپورتاژ ثبت نموده اید در این فهرست، می تواند نشانه خوبی باشد. گزینه های این بخش متنوع و مفیدند. برای مثال top linked pages from a specific site هم گزینه دیگری است. از این بخش می توانید لینک به پیج های مشخص سایت خود از سایت مشخص را بررسی کنید.

مشکلات ناشی از عدم بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول

لازم است تاکید کنیم که بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول نوعی فرایند ارزیابی است. به عبارتی این که لینک را در سرچ کنسول گوگل بررسی کنید یا نه، تفاوتی در نتیجه ایجاد نمی کند. برخی ها به اشتباه تصور می کنند برای گرفتن بک لینک یا لینک سازی باید در سرچ کنسول گوگل ثبت نام نمایند.

استفاده از سرچ کنسول می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات درست تری بگیرید. بنابراین اگر رویکرد حرفه ای به لینک سازی دارید، بهتر است ارزیابی و استفاده از سرچ کنسول را در اولویت قرار دهید. برای مثال اگر در سایتی رپورتاژ آگهی ثبت نموده اید و بک لینک خوبی از آن نگرفته اید، بهتر است برای آینده سایت میزبان دیگری انتخاب کنید.

بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول در کنار سایر تحلیل ها

سرچ کنسول گوگل از جمله ابزارهای پرطرفدار است. متخصصان و سئو کاران اغلب از این ابزار برای تصمیم گیری و بررسی اقدامات استفاده می کنند. دلیل این موضوع این است که قابلیت ها و امکانات سرچ کنسول گوگل تنوع بسیاری زیادی دارد.

در واقع گوگل به تمامی نیازهای شما برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در زمینه سئو اندیشیده است و این ابزار را در اختیار شما قرار داده است. علاوه بر بررسی لینک رپورتاژ در سرچ کنسول گوگل، می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بررسی ایرادات سایت، لینک های شکسته، بررسی ترافیک روزانه و … را نیز به راحتی از طریق این سرچ کنسول انجام دهید.

معرفی ابزارهای رقیب

ابزارهای مختلفی هستند که سرویس های مشابه سرچ کنسول گوگل ارائه می نمایند. شاید هیچ کدام از این ابزارها به اندازه گوگل سرچ کنسول جامع نباشند. اما برخی از ابزارها در حوزه های مشخصی رقبای جدی سرچ کنسول گوگل محسوب می شوند. در زمینه بررسی لینک سازی و بک لینک ها، بدون شک یکی از بهترین ابزارها، ahrefs است. بیشتر افرادی که به صورت تخصصی در زمینه سئو خارجی و لینک سازی فعالیت می نمایند، از این ابزار استفاده می کنند.

با این ابزار می توانید اطلاعات بسیار مفید و خوبی در مورد سایتهای رقبا، لینک ها رقبا، میزان های دریافتی از سایت های مختلف و … بدست آورید. هر چند ahrefs در زمینه بک لینک تحلیل های بسیار قدرتمندی ارائه می دهند، اما پولی بودن این ابزار، تعداد کاربران آن را محدود نموده است. لازم به توجه است اغلب کاربران اعتقاد دارند که خدمات این ابزار، ارزش تک تک دلارهایی که از بابت خدمات آن پرداخت می شود را دارد.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید