سئو

طراحی سایت خبرگزاری مهر

خبر گزاری مهر یکی از خبر گزاری‌های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است. خبر گزاری مهر دارای سرویس‌های خبری فعال و متفاوتی است و در زمینه‌های مختلفی از جمله سیاست، اقتصاد، دین، اجتماعی، فرهنگی و … فعالیت دارد.

در این مقاله به بررسی وب سایت خبر گزاری مهر پرداخته و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

ویژگی های طراحی سایت خبر گزاری مهر

در طراحی سایت خبر گزاری مهر از فریمورک Bootstrap استفاده شده است. یکی از مزیت‌های مهم استفاده از این فریمورک، افزودن ویژگی واکنشگرا به وب سایت است. علاوه بر آن طراحی زیبا و مدرن وب سایت نیز از دیگر ویژگی های استفاده از Bootstrap است.

از دیگر فریمورک‌های استفاده شده در طراحی سایت خبر گزاری مهر استفاده از فریمورک Head.js است. از مزایای استفاده از این فریمورک افزایش سرعت بارگذاری صفحات، امکان استفاده از آن در تمام مرورگرها، ایجاد کلاس‌های CSS به صورت خودکار، ایجاد خودکار کلاس های JS و افزودن قابلیت پشتیبانی از HTML5 در مرورگرهای قدیمی است.

یکی دیگر از فریمورک‌های استفاده شده در طراحی سایت خبر گزاری مهر فریمورک Modernizr است که درباره HTML، CSS و جاوااسکریپتی که مرورگر کاربر پشتیبانی می‌کند اطلاعاتی را می‌دهد.

اولین نکته قابل توجه در طراحی سایت خبر گزاری مهر استفاده از تبلیغات متحرک در قسمت های مختلف سایت است. تبلیغات متحرک علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب برای سایت در سئو سایت نیز موثر هستند.

در قسمت ابتدایی سایت از اسلایدری استفاده نشده و تنها یک خبر مهم در ابتدای سایت قابل مشاهده است. یکی از ویژگی‌های مناسب در طراحی سایت خبر گزاری مهر استفاده از فونت زیبا با اندازه مناسب است و برای خواندن اخبار بسیار مناسب است. استفاده از رنگ های سفید و آبی و خاکستری در طراحی سایت خبر گزاری مهر به جذابیت ظاهری آن افزوده است. طراحی ساده و بدون گرافیک سایت خبر گزاری مهر باعث شده خوانندگان اخبار جذب محتوای خبری شده و کمتر درگیر عناصر گرافیکی سایت شوند.

طراحی پورتال خبری سفارشی

توسعه درگاه خبری آنلاین باید به خوانندگان این امکان را بدهد که صفحه امید خود را سفارشی کرده و به آنها قدرت انتخاب بخش ها، مطالب، موضوعات مورد علاقه خود را بدهند. اگر طرح نتواند این تجربه شخصی خواننده را ارائه دهد، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان از پورتال به دنبال برخی دیگر که این امکان را به آنها می دهند ، خارج می شوند.

اخبار فوری

این یکی دیگر از ویژگی های بارز مهم توسعه وب سایت پرتال خبری بسیار جذاب است. به روز رسانی فوری اخبار با داستانهای مورد علاقه عمومی به اندازه کافی قدرتمند است که پورتال را در تمام طول روز به خود جلب می کند. اگر پورتال شما در وهله اول اخبار تکان دهنده و تکان دهنده ای را برای خوانندگان به ارمغان می آورد، احتمالاً آنها به دنبال چیزی هستند که آنها را متزلزل کند از پرتال خبری شما دیدن کنند.

سبک مهم است

توسعه پورتال خبری نیز یک کار خلاقانه است. ایجاد پرتال یا وب سایت با طراحی شیک و به روز، یک فرایند مطلق هنری است و خلاقیت شما باید مخاطب را بشناسید و برای او طراحی کنید. من بسیاری از برنامه های خبری آنلاین را در تلفن همراه خود دارم و به سراغ جذاب ترین آنها می روم. من معتقدم اکثر خوانندگان نیز تمایل به چنین کاری دارند. هر پورتال خبری موفقی که با آن برخورد کرده ام دارای یک سبک زیبا و چشمگیر است.

حرکت در طراحی آسان است

خوانندگان طرحهای پورتال خبری که به راحتی قابل ردیابی هستند نسبت به کسانی که فاقد آنها هستند، بیشتر بازدید می کنند. منوی ناوبری باید ساده و در موقعیت مناسب باشد. اکثر وب سایت های خبری منوی ناوبری اصلی خود را درست زیر سربرگ و بالای محتوا قرار می دهند. برخی دیگر نیز از نوار کناری سمت چپ استفاده می کنند. هر دوی این موقعیت ها به راحتی توسط بازدیدکنندگان قابل مشاهده است.

طرح رنگ

در توسعه پورتال خبری، خوانایی مهمترین ویژگی است. اکثر وب سایت های پرتال خبری از متن تیره در زمینه سفید استفاده می کنند. تضاد رنگ ها خوانایی محتوا را تسهیل می کند و به همین دلیل طرح ‘سیاه روی سفید’ مناسب ترین برای پرتال ها و وب سایت های خبری است. اگر محتوای درگاه شما قابل خواندن نیست بازدیدکنندگان مطمئناً از پورتال شما متنفر خواهند بود. بنابراین به خاطر داشته باشید که تضاد در رنگ ها ضروری است.

خوب است بخوانید:

ادغام با رسانه های اجتماعی

در دنیای امروز پورتال های خبری آنلاین یا وب سایت ها حتی بدون ادغام رسانه های اجتماعی نمی توانند وجود داشته باشند. اخبار اختصاصی و فوری بیشتر در شبکه های اجتماعی مانند و منتشر می شود تا پورتال های خبری. با ادغام با رسانه های اجتماعی، وب سایت های خبری می توانند در یک چشم بر هم زدن مخاطبان زیادی را جذب کنند.

نظرات

نظرات و تعاملات خوانندگان عناصر مهم برای طراحی پورتال خبری خوب هستند. برخلاف روزنامه ها، امروزه روزنامه های دیجیتال بیشتر نقش شبکه های اجتماعی را ایفا می کنند. بسیاری از خوانندگان می خواهند نظرات خود را در مورد موضوعات خاص ابراز کنند ، مانند برخی نظرات را دوست دارند یا از آنها متنفرند و به نوعی صدای خود را بلند کنند. سپس بهتر است فضا را در اختیار آنها قرار دهید.

طراحی پرتال خبری پاسخگو

توسعه دهندگان پورتال خبری باید به این ویژگی بسیار متمایز توجه کنند. طراحی تعاملی یا طراحی وب سایت خبری واکنش گرا جلوه ای به پورتال شما می بخشد روی صفحه نمایش هر دستگاهی از لپ تاپ، رایانه لوحی و تلفن های همراه خوب است. این امر خوانندگان را قادر می سازد تا به محتوای شما دسترسی داشته باشند و آن را به شیوه ای که دوست دارند مشاهده کنند.

به روز رسانی مکرر اخبار

به روزرسانی مکرر محتوا برای وجود پرتال خبری شما ضروری است. بدون بروزرسانی های مکرر، وب سایت شما مخاطب جذب نخواهد کرد. محتوای مکرر بر نتایج شما در موتورهای جستجو نیز تأثیر می گذارد. اگر افراد بیشتری به طور منظم از یک وب سایت دیدن می کنند، به احتمال زیاد گوگل آن را می پسندد.

فضاهای تبلیغاتی

در توسعه پورتال خبری، ویژگی های پولی به اندازه ویژگی های محتوا و خدمات مهم هستند. ادغام تبلیغات در قسمت راست طرح برای مزایای پولی پرتال خبری بسیار مهم است. شما باید بتوانید از تبلیغات بدون دور کردن خوانندگان از وب سایت خود استفاده کنید. مکانهای مناسب برای تبلیغات بنری نوار کناری، هر دو سمت چپ و راست، سرصفحه یا پاورقی است.

طراحی پورتال خبری مبتنی بر شبکه

وب سایت های پرتال خبری معمولاً با طرح های مبتنی بر شبکه ساخته می شوند. این طرح یک انتخاب محبوب است نه تنها به دلیل ظاهر تیز و چشمگیر که ایجاد می کند، بلکه یکی از موثرترین روش ها برای مدیریت و سازماندهی مقدار زیادی محتوا است. طراحی مبتنی بر شبکه به شما امکان می دهد محتوا را به بلوک های جامع تقسیم کنید. در نتیجه کاربران را مجبور به خواندن مطالب خود کنید.

حداکثر سازی فضای سفید

سعی نکنید تمام فضای سفید را با مطالب خود پر کنید و خوانندگان را خسته کنید. استفاده از حداکثر فضای سفید مهم است تا به خواننده نشان دهد که باید توجه خود را در کجا متمرکز کند. فضاهای سفید باعث می شوند وب سایت شما خواندنی تر و ساده تر شود، هرچند که دارای تعداد زیادی محتوای پر شده باش

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید