سئو

طراحی سایت مذهبی “مهدی بیا”

صحبت و نوشته این شماره به بررسی ‘مهدی بیا’ اختصاص دارد. یک پایگاه اینترنتی که به مسائل ظهور و اما دوازدهم شیعیان اختصاص دارد. اگر بخواهیم از منظر ویژگی و مولفه‌هایی که یک سایت در دل خود دارد به مساله نگاه کنیم و اعتقادات شیعی خود را در نظر نگیریم؛ باید بگوییم که سایت ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌تواند سبب موفقیت و پیمودن گام‌های ترقی به صورت روز به روز شود. در ادامه ی صحبت به طور دقیق ویژگی هایی که سبب شد این ادعا را اظهار کنیم بررسی می‌شوند؛ اما در اینجا به طور کلی باید گفت؛ سایت حول یک موضوع شکل گرفته و پراکندگی مطلب ندارد. یعنی همه مطالب حول ظهور شکل گرفته‌اند و اتفاقا طراحی سایت هم همخوانی زیبایی با این مفهوم دارد.

اسلایدهای سایت

امروزه بخشی مهم از طراحی هر سایتی اسلایدهای موجود در آن است. سایت مهدی بیا به خوبی از این امکان استفاده کرده است و با به خدمت گیری تصاویر اورجینال و دست اول؛ در همان لحظه ی باز گشایی سایت، ذهنیت لازم را به شما منتقل می‌کند. به بیان دقیق تر شما در کسری از ثانیه متوجه خواهید شد که محتوای این سایت چه چیزی است و در نتیجه یک امتیاز مهم و بزرگ برای سایت در نظر می‌گیریم.

طراحی ساده و زیبا

یکی از هنرهای یک طراح سایت بدون شک بیان محتوا به صورت جذاب در کمترین حجم و پیچیدگی ممکن است. طراحی سایت مهدی بیا این ویژگی را دارد و در یک حاشیه ساده، اما زیبا توانسته از ادبیات غنایی ایرانی استفاده کند و سایت را در زیباترین حالت ممکن معرفی کند:

نشانه دیگر این سادگی را می‌توان در هدر طراحی شده برای این وبسایت هم مشاهده کرد. هدری که بر خلاف اکثر سایت‌های فارسی زبان، تنها با رنگ بندی و یک نوشته(دل نوشته) شکل گرفته اما زیبایی بصری بالایی دارد(حداقل از دید نگارنده):

یک ویژگی خاص

در بررسی و مطالعه ویژگی‌های این سایت، خیلی به چگونگی ارائه محتوا در قالب‌های طراحی شده نپرداختیم. علت این امر هم مشخص بود؛ طرح سایت فوق آن قدر هوشمندانه، خلاقانه و ساده و زیبا بود که مهم نیست چه چیزی را ارائه می‌دهد؛ بلکه در اولین نگاه بی تکلف بودن و استفاده از رنگ‌ها در طراحی به چشم می‌آید. شاید سایت فوق توسط یک طراح حرفه‌ای شکل نگرفته باشد؛ و بیش‌تر رنگ و بوی یک وبلاگ را بدهد؛ اما ذوق و قریحه ی به کار رفته در آن واقعا از دل برخاسته و به دل ها می‌نشیند.

ویژگی های یک سایت پربازدید

1. یک وبلاگ باید همیشه پویا باشد

اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت ها در صفحات ثابت ، در قالب محتوای همیشه سبز ارائه می شود که نیازی به به روز رسانی ندارد. از طرف دیگر ، پست های وبلاگ مانند نوشته های روزانه هستند. آنها شامل تاریخ انتشار و متا تگ هستند. ورودی های جدید و به روز رسانی منظم کلید اجرای هر نوع وبلاگی است.

2. پست ها به ترتیب معکوس نمایش داده می شوند

برخلاف یک دفتر خاطرات شخصی که در یک دفترچه نوشته شده است، مطالب وبلاگ به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می شوند – جدیدترین پست ها در بالا قرار دارند. آخرین آنها مواردی را که قبلاً منتشر شده اند به پایین فشار می دهند تا زمانی که به طور کامل از صفحه فرود ناپدید شوند. پست های قدیمی معمولاً در صفحات پایین تر بایگانی می شوند اما آنها همچنین می توانند در ماه یا سالی که برای اولین بار منتشر شده اند سازماندهی شوند.

3. اکثر وبلاگ ها ساختار یکسانی دارند

ابتدا یک سرصفحه با منو یا نوار ناوبری آمده است تا صفحه را از بین ببرید و اولین تأثیرگذار را ایجاد کنید. پس از آن قسمت محتوای اصلی که پست های وبلاگ در آن به ترتیب انتشار یا مرتبط نشان داده می شود، دنبال می شود. در زیر صفحات تماس، خط مشی رازداری و پیوندهای مربوطه ، که به طور مرتب در یک پاورقی تنظیم شده اند ، آمده است. یک نوار کناری نوشته های مورد علاقه را برجسته می کند و نمایه های اجتماعی و دعوت به اقدامات را نمایش می دهد.

4. ستاره اصلی وبلاگ محتوای آن است

وبلاگ های مختلف انواع مختلفی از پست ها را منتشر می کنند، اگرچه اکثر آنها به قدرت کلمه نوشتاری متکی هستند. بسته به قصد نویسنده ، یک مقاله معمولاً یک نظر است ، یک راهنمای آموزشی یا یک پست خبری. تکه های یکنواخت متن با تصاویر یا فیلم ها جدا می شوند.

پست وبلاگ همچنین می تواند یک تصویر با متن کم یا بدون متن باشد. این یک روال رایج در وبلاگ های مد و سفر است، اگرچه این امر نیز نادر نیست که اینفوگرافیک ها را به جای مقاله های آموزشی منتشر کنند. اما صرف نظر از رسانه، یک وبلاگ همیشه با کیفیت محتوای منتشرشده تعریف می شود.

5. عناوین باید مورد توجه قرار گیرند

نامگذاری پست وبلاگ به خودی خود یک هنر است. یک فلسفه کامل در پشت نوشتن عناوین مقاله وجود دارد – یک اصل قانع کننده می تواند واقعا سر و صدا را خاموش کند ، فوراً کلیک ایجاد کند ، ترافیک ایجاد کند و خواننده را به خواندن ادامه دهد. در واقع میتان گفت هنر نوشتن عنوان یکی از مهمترین تانایی های یک محتوا نویس است. شما برای داشتن محتایی با کیفیت و عنوانی ویژه میتوانید از تیم محتا نویسی کمک بگیرید.

6. یک قانون برای همه وبلاگ ها صدق می کند: ارتباط

اگرچه هر محتوای جذاب باید با موضوع وب سایت مرتبط باشد اما این قانون به ویژه در مورد پست های وبلاگ صدق می کند. آنها ممکن است در انواع رسانه ها، قالب ها و سبک ها متفاوت باشند. برای برانگیختن علاقه یا برانگیختن بحث، آنها باید اصلی و منحصر به فرد باشند. اما برای خواندن، پست های وبلاگ همیشه باید به قول خود عمل کنند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید