سئو

طراحی لوگو فونت فارسی را جدی بگیرید

به طور کلی اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، ما در دنیای اقتصادی چیز جز خرید و فروش نداریم. این خرید و فروش انواع مختلفی دارد. اما نکته‌ای که بین همه آن‌ها یک نوع وجه مشترک محسوب می‌شود این است که در هر دو طرف آن انسان قرار دارد.

شما در هر بازاری حضور داشته باشید و به هر دلیلی به دنیای اقتصادی متصل باشید در نهایت با یک انسان سروکار دارید. شاید این ارتباط در مواقعی غیر مستقیم و با واسطه بوده اما در نهایت این انسان‌ها هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند.

حال شما تصور کنید کسب و کار شما برای این که بتواند به طور موثر با یک انسان در ارتباط باشد به اولین چیزی که نیاز دارد نام است. این نام تجاری که ما آن را برند می نامیم به عنوان اولین قدم می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. هرچه این ارتباط قوی تر باشد در واقع کسب و کار برای مخاطب زنده‌تر می‌شود.

اما نکته مهم این است که وقتی شما با یک نفر دوست می‌شوید در واقع نام او را در ذهن برابر با تصویرش می‌دانید. بنابراین عملا زمانی نام برند تاثیر اساسی خود را می‌گذارد که به یک تصویر هم‌زمان شود. اینجاست که طراحی لوگو فونت فارسی اهمیت پیدا می‌کند.

چرا طراحی لوگو فونت فارسی؟

اول این که چرا طراحی لوگو بر اساس نوشتاری و این طراحی چه تفاوتی با لوگوی نوشتاری دارد؟ بنابراین ما در اینجا با دو نوع کلی طراحی لوگو رو به رو هستیم. در نوع اول طراحی لوگو به شکل کاملا گرافیکی و شکلی صورت می‌گیرد. در این حالت سعی می‌شود که اطلاعات به صورت تصویری به مخاطب منتقل شود. در این حالت جذابیت گرافیکی باعث می‌شود که مخاطب سریع تر به لوگو توجه کند اما این جذابیت با سادگی و انتقال سریع اطلاعات رابطه عکس دارد.

یعنی مخاطب بعد از توجه به لوگو چند ثانیه بیشتر به طراحی شما فرصت انتقال پیام نمی‌دهد. اگر این انتقال پیام درست صورت نگیرد و یا ناقص باشد، عملا هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد. اما در مورد لوگوی نوشتاری باید گفت که عملا جذابیت از دل طراحی خارج می‌شود و در دید اول کاربر و مخاطب چیزی جز یک نوشته نمی‌بینید. اما این نوشته می‌تواند در سریع‌ترین شکل ممکن و در بهترین حالت پیام را منتقل کند.

از این رو بسیاری از برندهای مطرح دنیا مانند سعی کرده‌اند که از این ویژگی استفاده کنند. نوع سومی نیز وجود دارد که مخلوطی از طراحی گرافیکی و طراحی نوشتاری و تایپ است. نقطه ضعفی که نوع سوم دارد این است که اصولا اطلاعات به قدری زیاد می‌شود که مخاطب آن را دیر می‌تواند درک کند و این یعنی از دست دادن فرصت و زمان که می‌تواند برای کسب و کار حکم مرگ را صادر کند.

طراحی شما

به طور کلی به نظر می‌رسد اگر طراحی شما به صورت گرافیکی نتواند سادگی در کنار جذابیت را خلق کند، بهتر است سراغ انواع لوگو نوشتاری بروید. این لوگوها هدف شما را سریع تر و بهتر محقق می‌کنند .در نظر داشته باشید که هدف اول هر کسب و کار برقراری ارتباط موثر با مخاطب است. پس قبل از این که بخواهید تصمیم بگیرید مخاطب خودتان را درست بشناسید و بر اساس نیاز مخاطب دست به طراحی لوگو بزنید.

جنبه های دیگر طراحی لوگو فونت فارسی

اما همانطور که در بالاتر گفتیم آن چیزی در طراحی لوگو، انتخاب نام برند و هر چیز دیگر مربوط به کسب و کار اهمیت اول را دارد، نیاز مشتری و مخاطب است. شما باید با شناخت دقیق از گروه مشتریان خود دست به انتخاب بزنید. بیشتر کسب و کارها به صورت داخلی طراحی و ایجاد می‌شوند و هدف غالب آن‌ها جذب مخاطب ایرانی است. مخاطب ایرانی نیز پیش از این که بخواهد با انواع زبان‌های دیگر مانند انگلیسی آشنا باشد، با زبان مادری خود یعنی فارسی آشنا است.

از طرف دیگر همانطور که در بالاتر نیز گفتیم ما باید کاری کنیم که انتقال اطلاعات در سریع‌ترین شکل ممکن رخ دهد. وقتی شما بخواهید از طراحی لوگو فونت خارجی استفاده کنید در واقع یک مرحله پردازش ذهنی مخاطب را بیشتر کرده‌اید و این یعنی کشتن زمان توسط شما. در حالی که طراحی لوگو فونت فارسی این مزیت را برای شما دارد که پیام و نام برند شما را سریع تر از چیزی که فکر می‌کنید منتقل می‌کند. اما نمی‌توان از وجه جذاب فوت انگلیسی نیز گذشت.

سوالات متداول در مورد طراحی لوگوی فونت فارسی

اما به طور کلی طراحی لوگو فونت فارسی یک طراحی لوگو محسوب می‌شود که امروز کارایی زیادی دارد. معمولا کسب و کارهای کوچک و متوسط بیشتر راغب به استفاده از طراحی لوگو فونت فارسی هستند. این گونه کسب و کارها با توجه به این که کمتر نگاه به صادرات و جذب بازارهای جهانی دارند زیاد مایل به استفاده از فونت‌های دیگر نیستند. بنابراین آن‌ها کاملا در تلاش هستند که کاربر ایرانی خودشان را راضی کنند. اما در این بین سوالاتی نیز وجود دارد که سعی می کنیم در ادامه به آن‌ها پاسخ دهیم.

لوگو چیست؟

لوگو زبان گویای هر برند محسوب می‌شود. لوگو کاری می‌کند که برند در ذهن و جان مخاطب حک شود. در واقع این اتفاقی است که بر اساس ویژگی ذهن مخاطب رخ می‌دهد. شما برای آموزش هر مفهوم و هر کلمه خواسته یا ناخواسته آن مفهوم را به یک تصویر در ذهن متصل کردید. کافی است هر مفهومی را که می‌دانید مانند درخت، توپ و … را بیان کنید تا تصویر ضبط شده در ذهن شما نمایان شود.

شما در دنیای تجارت می خواهید برند خودتان را به مشتری یاد بدهید، پس باید مفهومی تصویری برای او بسازید تا این برند در ذهن او بماند. این مفهوم تصویری همان لوگو است.

لوگو فونت فارسی یعنی چه؟

به طور کلی به لوگویی که از نوع نوشتاری باشد یا این که ترکیبی از نوشتار و گرافیک باشد و بخش نوشتار آن از زبان فارسی تشکیل شده باشد به آن طراحی لوگو فونت فارسی گفته می‌شود. طراحی لوگو فونت فارسی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و آن چیزی که می‌تواند مشخص کند کدام نوع از این طراحی می‌تواند برای ما کارایی داشته باشد، نوع نیاز مشتری و کسب و کار ماست.

فونت‌های مناسب طراحی لوگو چیست؟

در اینجا نمی‌توان چند فونت خاص را به عنوان فونت مناسب طراحی لوگو نام ببریم. در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم تمام فونت‌ها در هر اندازه ای می‌توانند برای طراحی لوگو فونت فارسی مناسب باشند. آن چیزی که اهمیت دارد در انتخاب نوع فونت بدانید این است که این فونت باید ترجیحا خوانا باشد و البته کمی جذابیت بصری نیز داشته باشد.

همچنین در نهایت این فونت از نظر احساسی و روحی باید با روحیه کسب و کار شما هماهنگ باشد و نیاز ذهنی مشتری را رفع کند. این‌گونه می‌توان انتظار داشت که یک فونت مناسب طراحی را پیدا کنید.

پایان سخن از طراحی لوگو فونت فارسی

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی لوگو فونت فارسی یکی از انواع مختلف و البته کاربردی طراحی لوگو است. همانطور که بیان شد، عملا ما در این مقاله متوجه شدیم که طراحی لوگو فونت فارسی را نمی‌توان بهترین یا بدترین نوع طراحی بدانیم. در کلام ساده تر میان طراحی‌های مختلف نمی‌توانیم ما رتبه بندی کنیم.

یک طراحی ممکن است برای کسب و کاری بسیار مفید باشد همان نوع طراحی برای کسب و کار دیگر به هیچ وجه مناسب نباشد. آن چیزی که در این بین تاثیرگذار و مشخص کننده است چیزی جز نیاز کسب و کار و شناخت شما از گروه مشتریانتان نیست.

در واقع شما برای کسی و چیزی جز مشتریان خودتان تلاش نمی‌کنید و چیزی جز جذب آن‌ها نمی‌تواند کسب و کار شما را نجات دهد. پس باید هر کاری که می‌کنید از طراحی لوگو گرفته تا انواع روش‌های دیگر، فقط و فقط باید در جهت جذب مشتری باشد. این گونه می‌توانید به موفقیت امیدوار باشید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید