سئو

طراحی لوگو زبان انگلیسی، نیازی که امروز احساس می‌شود

وقتی از صحبت می‌کنیم، عموماً فکرها به سمت شکل و ترکیب رنگ و … می‌رود. اما در حالت کلی لوگو یک نماد است. این نماد می‌تواند یک شکل، یک رنگ یا حتی یک نوع نوشته باشد. هر برندی می‌تواند نمادهای مختلفی برای خود داشته باشد و در مورد هرچیزی برای خود یک نماد سازی انجام دهد. این موضوع خود به خود در طول مدت زمان برای هر برندی اتفاق می‌افتد. مثلاً گوگل هرچقدر هم بخواهد تغییر کند، فونت لوگوی نوشتاری گوگل همان‌گونه که از ابتدا بود خواهند ماند. زیرا این فونت در ذهن مخاطب رخنه کرده است و در آن نفوذ کرده. پس تغییر آن می‌تواند یک اشتباه بزرگ محسوب شود.

در این مقاله دوست داریم به این بخش از طراحی لوگو بپردازیم. مسلماً می‌دانید که طراحی لوگو دنیای بزرگ و عجیبی دارد. در این دنیای بزرگ هزار نوع طراحی و هزار نوع ترکیب و … می‌توان داشت. حتی اگر بخواهیم تک تک این موارد را بررسی کنیم باز هم می‌توان به واسطه خلاقیت و ترکیب و تجزیه طراحی‌ها، طرحی جدید ایجاد کرد.

بنابراین عملاً نمی‌توان همه طراحی‌های لوگو را در دسته‌ای مشخص قرار داد، از این رو می‌توان معترف شد که دنیای طراحی لوگو یک دنیای نامتناهی و غیر قابل پایان است. زیرا ذهن انسان پایان پذیر نیست. پس عملا انتظار نداشته باشید که در این مقاله و در این فرصت کم با بیان تک تک این طراحی‌ها مسائل گفته شده را مورد بررسی قرار دهیم

بنابراین ما در این با ابزار طراحی لوگو زبان انگلیسی سعی می‌کنیم برخی از قفل‌های ذهنی خودمان را باز کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم. با ما همراه باشید که قرار است اتفاقات جالبی را در آینده‌ای نه چندان دور تجربه کنیم!!

گستره عجیب طراحی لوگو!

اگر بخواهیم صریح به این موضوع بپردازم باید بگوییم که عملا 3 علت اساسی برای ایجاد این گستره عجیب و وسیع وجود دارد. اولین علت مربوط به نوع کسب و کار است. به نظر شما چند نوع کسب و کار و تجارت می‌تواند در دنیا وجود داشته باشد؟ در گذشته نه چندان دور شاید می‌توانستیم عددی مشخص را بیان کنیم اما امروزه تنوع کسب و کارها به حدی رسیده است که اگر بخواهیم آن‌ها را بشماریم ناچار به استخدام فردی می‌شویم و این عملا خودش ایجاد یک کسب و کار است!

در کلام بهتر امروز هر مفهومی که نیازی هرچند کوچک را برطرف کند و در قبال آن هزینه‌ای دریافت کند می‌تواند یک کسب و کار باشد. بنابراین وقتی تعداد کسب و کارهای نزدیک به بی‌نهایت داریم، در حالی که هر کدام از آن‌ها می‌توانند طراحی لوگوی مخصوص به خودشان را داشته باشند، می‌توان گفت که تعداد طراحی‌های کارت ویزیت نیز بی نهایت می‌شود! اما این تنها یک دلیل از 3 دلیل مهم این گستره بزرگ است.

مخاطب شما یک انسان است

دلیل دوم را می‌توان گروه مشتریان دانست. بسیاری در دنیای طراحی لوگو فراموش می‌کنند که در حال طراحی چیزی برای جذب مخاطب که یک انسان است، هستند. در کلام بهتر این دسته از طراحان تنها با استفاده از چند شکل و طرح سعی می‌کنند صاحب کسب و کار را راضی کنند و به آن بقبولانند که طراحی آن‌ها کامل و بی نقص بوده است! اما مسئله مهم این است که طراح و صاحب کسب و کار باید هر دو برای جلب نظر مخاطب که یک انسان است تلاش کنند.

راه حل منطقی و درست این است که سعی کنیم دسته بندی میان مشتری‌های خود انجام دهیم. یعنی سعی کنیم گروه‌هایی از مشتری‌ها برای خودمان ایجاد کنیم که ویژگی‌های بارز و مشترکی با یک دیگر دارند. یادتان باشد هر چه حجم گروه کوچک‌تر باشد احتمالا شما تعداد بیشتری گروه خواهید داشت و هرچه تعداد اعضای گروه بیشتر باشد، تعداد گروه‌های شما معدود تر خواهد شد. شما باید به تعداد گروه‌های مشتری خود طراحی لوگو داشته باشید.

اما مورد آخر، خلاقیت انسان است. انسان همیشه از دریای بی کرانی به نام خلاقیت بهره می‌برد. خلاقیت راهی است که همیشه در همه کار وجود دارد و هیچ وقت هیچ کس نمی‌تواند آن را محدود کند. از این رو تا زمانی که خلاقیتی وجود داشته باشد، عملا می‌توان گفت هیچ‌گاه طراحی لوگو محدود نمی‌شود.

همین موضوع است که باعث شده است دو برند و کسب و کار که حوزه کاری یکسانی دارند و گروه مشتری آن‌ها نزدیک به هم و یکسان است از دو لوگوی کاملا متفاوت بهره ببرند. خلاقیت را می‌توان معجزه زندگی انسان دانست.

طراحی لوگو زبان انگلیسی و تأثیر آن

برای پاسخ به این سوال بهتر است به مورد دوم یا همان گروه مشتریان توضیح داده شده در بالا نگاه کنیم. آن چیزی که تعیین می‌کند شما در طراحی لوگو زبان انگلیسی یا هر نوع طراحی دیگر موفق بوده‌اید یا نه، مخاطبان شما هستند. این مخاطبان هستند که مشخص می‌کنند طراحی شما تا چه اندازه درست و تا چه اندازه خارج از قاعده است.

اما در مورد خلاقیت باید گفت که بسیاری در طراحی لوگو زبان انگلیسی تصور می‌کنند که حروف انگلیسی را باید به نوعی طراحی کنند که عجیب و غریب به نظر برسد تا مشخص شود که چقدر خلاقیت خوبی داشته‌اند. اما خلاقیت این نیست که شما عجیب‌ترین رفتارها و طراحی‌ها را داشته باشید. بلکه خلاقیت یعنی این که شما دقیقا بدانید که دنبال چه هستید و با چه چیزی می‌توانید به ذهن مخاطب وارد شوید.

برای درک این مفهوم طراحی لوگو زبان انگلیسی سامسونگ را به خاطر بیاورید! در این لوگو عملا هیچ چیز غیر عادی یا به نظر خلاقانه دیده نمی‌شود. اما اگر کمی خوب تر نگاه کنید متوجه می‌شوید که حرف A بدون خط افقی طراحی شده است و چیزی شبیه به 8 است. این نشان دهنده موشک، صعود یا هر مفهوم دیگری می‌تواند باشد که کاملا ریز اما خلاقانه در طراحی لوگو زبان انگلیسی جای گرفته است. یادتان باشد که خلاقیت یعنی بهترین راه را پیدا کردن. حتی اگر آن راه با برداشتن یک خط اتفاق بیافتد!

انتهای سخن

یادتان باشد، آن چیزی که مشخص می‌کند طراحی لوگو زبان انگلیسی استفاده کنید یا سراغ سایر طراحی‌ها بروید، این است که چه کسب و کاری دارید و گروه مشتریان شما چه کسانی هستند. در کلام بهتر شما باید سعی کنید گروه مشتریان خودتان را به درستی بشناسید و ویژگی‌های آن‌ها را به خوبی درک کنید. ویژگی‌های آن‌ها مادامی که یکتا و منحصر به فرد باشد، طراحی لوگوی شما خاص‌تر و خلاقانه‌تر می‌شود و شما می‌توانید امید داشته باشید که این گروه مشتریان را به سمت خودتان جذب کنید. بنابراین به طور کلی در خاطر داشته باشید که طراحی لوگو زبان انگلیسی یا هر نوع طراحی دیگر بیش از هر چیزی به مشتریان شما بستگی دارد و نه چیز دیگر.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید