سئو

طریقه طراحی لوگو به چه صورت است؟

برای سفارش آنلاین
طراحی لوگو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی لوگو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

معمولا تمام یا بهتر بگوییم اکثر قریب به اتفاق برندها و کسب و کارهای بزرگ از یک لوگوی مخصوص و منحصر بفرد خودشان بهره می برند. چرا که لوگو کمک می کند تا کسب و کار مورد نظر در مقایسه با سایر رقیبان عقب نیفتاده و همچنین در چشم مخاطبان برندی با هویت دیده شود. حال این سوال پیش می آید که طریقه طراحی لوگو به چه صورت است؟

طریقه طراحی لوگو

بهتر است ادامه ی این مطلب را دنبال کنید تا طریقه طراحی لوگو به صورت حرفه ای را یاد بگیرید. برای اینکه بتوانیم طریقه طراحی لوگو به صورتی موفقیت آمیز را پیاده سازی کنیم لازم است 5 گام اصلی را رعایت کنیم. در ادامه به بررسی این 5 گام اصلی از طریقه طراحی لوگو خواهیم پرداخت.

طریقه طراحی لوگو در 5 گام

برای آموزش طراحی لوگو حرفه ای 5 گام اصلی وجود دارند که اگر طبق آنها پیش برویم در نهایت لوگویی موفق خواهیم داشت. مراحل طراحی لوگو به شرح زیر هستند:

مرحله اول: درک اینکه به چه علتی به یک لوگو برای برند خود احتیاج داریید؟

مرحله ی دوم: برنامه ریزی داشتن برای کارها قبل از شروع طراحی:

  • شرح هویت کسب و کار یا برند
  • پیدا کردن مواردی الهام بخش از دل این هویت برای طراحی لوگو
  • آنالیز سایر رقیب ها

مرحله ی سوم: اقدام به طراحی لوگو

  • چه شیوه ای را برای طراحی لوگو انتخاب می کنید؟
  • چه نوع لوگویی را برای طراحی خود برمی گزینید؟
  • چه ترکیب رنگ هایی را مدنظر دارید؟
  • اگر نوع لوگو تان لوگوتایپ یا ترکیبی است چه طرحی برای نوشته ی آن دارید و چه فونتی را انتخاب می کنید؟

مرحله ی چهارم: برنامه ریزی کردن در مورد پروسه ی طراحی

  • با مشتری در مورد لوگو و چگونگی آن صحبت کنید.
  • مواردی که پیش رو دارید را مورد بررسی قرار دهید.
  • در مورد بایدها و نبایدهای طراحی لوگو بررسی کنید.

مرحله ی پنجم: ارائه ی لوگو و بهره گیری از آن

در ادامه به توضیح در مورد هریک از این 5 مرحله می پردازیم.

مرحله ی اول: چرا لوگو؟

برای اینکه هر کسب و کاری بهتر دیده شود لازم است نظر مخاطب را به خود جلب کند. لوگو برای هر برند مانند عکس پروفایل برای هر فرد است، سبب جذب شدن سایر افراد شده و باعث تمایل آنها به آشنایی با آن برند یا کسب و کار می شود. به عبارتی می توان گفت که لوگو به شدت به تاثیر اولیه ای که برند قرار است روی مخاطب خود بگذارد موثر بوده و اطلاعاتی در مورد آن به مخاطب می دهد تا بتواند تصمیم گیری کند که آیا این محصول یا برند یا کسب و کار مناسب وی هست یا خیر.

مرحله ی دوم: پلن پیش از شروع طراحی

در ادامه ی طریقه طراحی لوگو به پلن پیش از شروع طراحی می رسیم. پیش از شروع طراحی 3 کار اصلی باید صورت پذیرد که به شرح زیر هستند:

1.شرح هویت کسب و کار یا برند: باید در مورد برند خودتان اطلاعات جامعی مبنی بر اینکه هویت آن چیست؟ اهداف آن کدامند؟ آرمان ها و اصول و ارزش های آن چیست؟ و غیره به دست آورید. حال با کمک این موارد و سایر مواردی که به ذهنتان می آید می توانید نماد یا نمادهایی را برگزینید و اقدام به طراحی کنید.

2.پیدا کردن مواردی الهام بخش از دل این هویت برای طراحی لوگو: شاید این بخش را بتونا یکی از دشواری های کار طراحی در نظر گرفت. اما کارهایی هست که کمک می کند تا این منابع الهام را پیدا کند:

می توانید از تکنیک بارش مغزی یا Brainstorming استفاده کنید. برای این کار از این 3 قدم پیروی کنید:

  • اصول بارش مغزی را رعایت کنید. کلیه ی ایده هایی که به ذهنتان می آید چه خوب و چه بد را یادداشت کنید. گاه ایده ای که به نظر افتضاح می آید در نهین خروجی فوق العاده ای خواهد داشت.
  • سعی کنید خود را جای مخاطبان و جامعه ی هدف گذاشته و از منظره ی دید آنها به مسائل فکر کنید. ببینید مخاطب چه انتظاراتی از برند شما دارد و چه چیزهایی برای وی مهم است.
  • سعی کنید تمام افراد گروهتان را در این کار شریک کنید. معمولا چند فکر و نظر بسیار بهتر از یکی نتیجه بخش خواهد بود. هرچه تعداد پیشنهاد ها و نظریه ها بیشتر باشد امکان موفقیت بالاتر می رود.

3.آنالیز سایر رقیب ها: سعی کنید به لوگوی سایر رقبای خود نیز نیم نگاهی داشته باشید. اگر موفق است به دنبال علت های موفقیت آن باشید و سعی کنید در طراحی لوگوی خود از آنها استفاده کنید، اگر نکات منفی به چشمتان می خورد در طراحی خود از آنها اجتناب کنید. در آن راه سعی کند اصل خاص و منحصر بفرد بودن لوگو را نیز رعایت کنید.

مرحله سوم: اقدام به طراحی لوگو

حال که تا حدی توانسته اید تصویری از برند مورد نظر داشته باشید و الهامات را نیز در اختیار دارید وقت آن است که طراحی را شروع کنید. در این بخش مهم است که آموزش طراحی لوگو روی کاغذ را فرا گرفته باشید تا بتوانید طرح ذهنی تان را پیاده سازی کنید. اگر در فیلم آموزش طراحی لوگو دیده باشید یا در کلاس های طراحی دقت کرده باشید به خاطر می آورید که برای طراحی می توانید از انواع نمادها، رنگ ها، نوشته ها، تصویر و غیره بهره بگیرید. سپس باید این موارد را برای خود مشخص کنید:

  • چه سبکی را برای طراحی لوگو انتخاب میکنید؟سنتی یا قدیمی، مدرن و مینیمال، جالب یا عجیب، دست ساز و غیره. حتی می توانید ترکیبی از این شیوه های طراحی را انتخاب کرده و بر مبنای آن طراحی کنید.
  • چه نوع لوگویی را برمی گزینید؟ لوگوی نوشتاری از نوع کلمه یا حرف، لوگوهای تصویری، لوگوهای انتزاعی، لوگوهای ترکیبی و غیره.
  • چه ترکیب رنگ هایی در نظر دارید؟ انتخاب ترکیب رنگ متناسب با برند
  • اگر لوگوتایپ یا لوگوی ترکیبی را انتخاب کردید چه طرح و فونتی را برای قسمت نوشته ی آن در نظر دارید؟ فونت چاپی یا سریف، فونت سنس سریف، فونت دست نوشته و فونت نمایشی

خوب است بخوانید:

مرحله چهارم: داشتن پلن برای پروسه ی طراحی

حال که به این مرحله رسیدید باید طراحی را شروع کنید. اما ابتدا این موارد را در نظر بگیرید.

  • با مشتری در مورد لوگو و چگونگی آن صحبت کنید.
  • مواردی که پیش رو دارید را مورد بررسی قرار دهید.
  • در مورد بایدها و نبایدهای طراحی لوگو بررسی کنید.

مرحله ی پنجم: ارائه ی لوگو و بهره گیری از آن

در آخرین مرحله از طریقه طراحی لوگو می بایست لوگویی را که به وسیله ی نرم افزار طراحی لوگو اهم از ، ، و غیره طراحی و آماده شده را به مشتری ارائه داد و نظرات وی را در مورد آن جویا شد. همچنین نیاز به انجام اصلاح یا ویرایش در این مرحله صورت می گیرد.

پاسخ به برخی سوالات پرتکرار در زمینه ی طراحی لوگو

در انتها به برخی سوالات که از سوی کاربران بیشتر مطرح شده بودند پاسخ می دهی. این سوالات و پاسخ ها به شرح زیر هستند:

سوالات متداول

  • طراحی لوگو پروسه ای است که در آن فرد طراح سعی می کند با به کارگیری دانسته ها و در عین حال با دخیل کردن خلاقیت و شم هنری برای یک برند نشانی را طراحی کرده و بسازد که در ذهن ها ماندگار شده و نیز به آن برند اعتبار ببخشد. برای طراحی لوگو باید قدم به قدم پیش رفت و از اصول طراحی لوگو نیز غافل نشد.

  • o برنامه Adobe Illustrator Draw

  • در این نوع از طراحی باید برای بازی های کامپیوتری لوگوهایی طراحی کنیم تا بتوان نظر مخاطب را جلب کرده و همچنین با سایر لوگوها متفاوت باشد. لوگوهای گیمینگ باید در خودشان پیامی داشته باشند تا بتوانند آن را به مخاطب منتقل کنند. طراحی این لوگوها باید متناسب با سن جامعه ی هدف بوده و نیز نقش رنگ ها را هم نباید نادیده گرفت. نوع حروف بکار رفته یا اصطلاحا تایپوگرافی حروف بیار مهم است و باید متناسب با سبک بازی باشد.

  • 10. ارائه ی لوگو به مشتری

برای سفارش آنلاین
طراحی لوگو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی لوگو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

نرم افزار طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو حرفه ای

آموزش طراحی لوگو روی کاغذ

مراحل طراحی لوگو

طریقه طراحی لوگو

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید