سئو

فاکتور‌های مهم در رتبه بندی سایت ها

امروزه سایت ها برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر در گوگل، در حال رقابت هستند، در واقع مسئله ای که مهم است، معیار‌های گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها می‌باشد، که با بعضی از این معیار‌ها که در رتبه بندی سایت‌ها، از اهمیت بیشتری بر خوردار هستند آشنا خواهیم شد.

پیج رنک چیست و تاثیر آن بر رتبه بندی سایت ها

اما این ارتباط چگونه است؟شما با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله، با آن‌ها ‌آشنا خواهید شد، می‌توانید به این مهم دست یابید.

تاثیر محتوای متنی خوب و با کیفیت بر رتبه بندی سایت ها

مهم ترین و موثرترین تکنیک برای رتبه بندی سایت ها، تولید محتوای متنی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از محتوای متنی خوب و با کیفیت، به راحتی یکی از فاکتور‌های مهم برای کسب رتبه بالاتر در گوگل را بدست آورید، پس به فکر تولید محتوای متنی خوب و با کیفیت و بر پایه سئو باشید. همچنین سعی بر تولید محتوایی داشته باشید که خواننده از خواندن آن لذت ببرد، پس در تدوین محتوای خود کاربر پسند بودن را مدنظر خود قرار دهید. برای این امر می‌توانید از شرکت‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند کمک بگیرید.

محتوای سئو شده چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد؟

منظور از محتوای سئو شده این است، باید یک سری از نکات را درون محتوا رعایت کنیم. شامل، عنوان بندی ها و زیر عنوان ها، url ها، لینک‌های داخلی و خارجی و کلمات کلیدی می‌باشد.

1-عنوان ها

عنوان اصلی در محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است، که حتما عنوان اصلی، تگ H1 باشد(منظور همان سرنویس اول است که موضوع محتوایی که تولید کرده اید را، برای گوگل مشخص می‌کند) و حتما کلمه کلیدی موردنظرتان را در عنوان اصلی قرار دهید، مابقی عناوین، که مربوط به همین عنوان هستند را اصطلاحا به آن ها زیر عنوان گفته می‌شود، در سرنویس‌های بعدی قرار خواهند گرفت(سرنویس دوم و سرنویس سوم و …).

2- طول مطلب

3- استفاده از کلمات کلیدی مناسب

این را بخاطر داشته باشید افراط در کار نتیجه عکس می‌دهد. پس بسته به تعداد کلماتی که در محتوای خود استفاده می‌کنید از کلمه کلیدی استفاده کنید، برای مثال در محتوایی که دارای 700 کلمه است از کلمات کلیدی بین 7 تا 10 بار استفاده کنید.

آیا استفاده از چند کلمه کلیدی در محتوا تاثیر گذار است؟

4- محتوای کپی

اگر از محتوای کپی استفاده می‌کنید، حتما در پایان محتوا به سایتی که از آن کپی کرده اید لینک دهید. پیشنهاد می‌شود مطالب سایت خود را از جایی کپی نکنید و خودتان تولید کنید، بگذارید دیگران از سایت شما کپی کنند.

لینک ها چگونه بر رتبه بندی سایت ها تاثیر میگذارند

منظور از لینک‌های خارجی لینک‌هایی است که به دیگر سایت‌ها می‌دهید مانند آدرس منابع. بهتر است به سایت‌هایی لینک دهید یا از سایت‌هایی لینک دریافت کنید که در حوزه ی کاری شما می‌باشند، این کار به رتبه بندی سایت شما کمک خواهد کرد.

تاثیر URL ها بر رتبه بندی سایت ها

نکته‌ی دیگر، سعی کنید از پارامتر‌های داینامیک در url ها استفاده نکنید، مانند:

‫‪/‬‬ ‫=‪https://Example.com/blog/?id‬‬ ‫‪20‬‬

نقش سرعت بارگذاری صفحات در رتبه بندی سایت ها

از دیگر عوامل مهم در رتبه بندی سایت ها، سرعت بارگذاری صفحات سایت می‌باشد، گوگل به سرعت بارگذاری صفحات اهمیت می‌دهد و سایت‌هایی که از نظر بارگذاری صفحات بهینه باشند، در رتبه بندی سایت ها، در جایگاه در جایگاه بالاتری قرار دارند.

سرعت پایین بارگذاری صفحات سایت، باعث نارضایتی کاربران می‌شود و با خروج سریع کاربر از سایت همراه است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید، به سرعت بارگذاری تمامی صفحاتتان، اهمیت دهید و صرفا تمرکز بر صفحه نخست نباشد.

1- بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر بیشترین حجم تشکیل دهنده از اجزای یک صفحه می‌باشد، پس توجه به تصاویر حائز اهمیت است، زیرا تصاویر با حجم بالا، سبب افزایش بارگذاری صفحه می‌شود.

2- بهینه ساری کد‌های Html, Css, Js

یکی از تکنیک‌های افزایش سرعت وب سایت، بهینه سازی کد های css و java script می‌باشد، با فشرده ساری این کد‌ها به افزایش سرعت سایتتان کمک خواهید کرد. بنابراین دقت در کد نویسی، در هنگام ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی سایت ها

برخی بر این باور هستند، که شبکه‌های اجتماعی تاثیری بر رتبه بندی سایت ها ندارند، اما با کمی تحقیق می توان به این نکته رسید، سایت‌هایی که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند در نتایج گوگل رتبه بهتری دارند، شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن مطالب خود در ، انبوهی از مخاطبان را به سمت خود سرازیر کنید، که افزایش ترافیک سایت شما را به همراه خواهد داشت. این به خودی خود، باعث بهبود رتبه‌ی سایت شما می‌شود.

مقاله‌ای که سایت موز، در مورد انتشار داده است.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید