سئو

لانگ تیل کیورد | نحوه پیدا کردن کلمات لانگ + معرفی ابزار

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

در جهان امروز اینترنت سهم بزرگی از زندگی انسانها را به خود اختصاص داده است. از همین رو با وجود زیر ساخت های دیجیتال میتوان اکثر کارها را در فضای اینترنت و به صورت آنلاین انجام داد. به طوری که بسیاری از کسب و کارها در این حوزه فعالیت می کنند.

طراحی وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی مهم، استفاده از قوانین سئو و انتخاب لانگ تیل کیورد راهکارهای مفیدی برای پیشرفت در کسب و کارهای آنلاین و درآمدزایی بیشتر است.

بکارگیری اصول سئو نقش مهمی در کسب رتبه برتر توسط موتورهای جستجو دارد. مهمترین قسمت سئو شناسایی، انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی می باشند. اگر کلمه کلیدی شما درست تشخیص داده و انتخاب شود، به وضوح می توانید افزایش بازدید از سایت را شاهد باشید.

لانگ تیل کیورد چیست؟

لانگ تیل ها در واقع همان کلمات کلیدی بلند هستند که عبارتهای 3 یا 4 کلمه ای می باشند که طیف خاصی از کلمات کلیدی اصلی را در بر می گیرند.

استفاده از این تکنیک در کشور ما کمتر به کار می رود اما قدرت بالایی در جذب مخاطب بیشتر دارد. اساسی ترین نقش کلمات کلیدی بلند، کسب رتبه بهتر، کسب کلید بیشتر و افزایش نرخ تبدیل کاربران می باشد.

نقش لانگ تیل کیوردها در سئو

تا پیش از این که بیشتر کسب و کارها در فضای مجازی به فعالیت و فروش محصول بپردازند، نیاز به کسب رتبه های برتر در موتورهای جستجو اهمیت چندانی نداشت و اکثر مشاغل سود خود را بر مبنای فروش بیشتر پایه گذاری می کردند. اما با پیدایش اینترنت قضیه متفاوت شد و فروشگاه های آنلاین ناچار شدند تمام تمرکز خود را برای کسب نتایج برتر در گوگل معطوف کنند. بنابراین می توان به نقش مهم و اساسی آموزش سئو و استفاده از کلمات کلیدی پی برد.

سئوکارارن با کسب تجربه های متنوع متوجه شدند که برای بهینه سازی وب سایت خود به جای استفاده از کلمات کلیدی کوتاه می توان از کلمات کلیدی بلند استفاده کرد. اگر این موضوع را به خوبی آنالیز و بررسی کنیم، در می یابیم که استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل توانایی جذب ترافیک بسیار بالاتری را دارند!

کلمات کلیدی بلند اگرچه از ترافیک ماهانه کمتری برخوردار هستند اما در مجموع تعداد جستجوی بیشتری را نسبت به کلمات کلیدی اصلی دارند. با کمی بررسی در مجموع بیش از 70 درصد ترافیک جستجو مربوط به کلمات کلیدی بلند می باشد.

نرخ تبدیل بالا لانگ تیل کیوردها

نرخ تبدیل یکی ازمهم ترین شاخصه ای است که در سئوی سایت موثر است. استفاده از کلمات کلیدی بلندتر موجب افزایش نرخ تبدبل این کلمات می شود. اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد، افزایش نرخ تبدیل مهم ترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. استفاده از کلمات کلیدی که موجب خرید محصول می شوند، اهمیت بسیار زیادی دارند که باید در اولویت قرار داده شوند.

حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه کلمه کلیدی لانگ تیل درست را برای افزایش نرخ تبدیل سایت انتخاب کنیم؟ پاسخ این است: خود را به جای کاربر قرار دهید و هر آنچه درباره موضوع سایت به ذهنتان می رسد مطرح کنید. در این صورت به خوبی می توانید مشکلات احتمالی و یا درخواست های بهتر را حدس بزنید.

ابزارهای کشف لانگ تیل کیوردها

یکی از سوالاتی که برای برخی از سئوکاران پیش می آید، کشف کلمات کلیدی طولانی است. برای این که بتوان به راحتی این کلمات را پیدا کرد، باید از ابزارهایی که در این زمینه کمک کننده و مفید هستند، استفاده کرد. برخی از این ابزارها عبارتند از:

استفاده از قابلیت تکمیل خودکار گوگل یا autocomplete

برای این که بتوانید بهترین کلمات کلیدی طولانی را کشف کنید، باید عبارت اصلی را در گوگل جستجو کنید گوگل این قابلیت را دارد که به صورت خودکار و اتوماتیک لانگ تیل مرتبط را به شما نشان دهد.

استفاده از ابزار های پیشرفته گوگل

گوگل ابزارهای پیشرفته ای مانند کنسول جستجو Search Console ، گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز دارد که می تواند به یافتن بهترین کلمات کلیدی کمک کند.

پیشنهادات گوگل

با وارد کردن کلید واژه تک کلمه ای در باکس جستجوی گوگل می توانید به بخش جستجوهای مرتبط را بررسی کنید. در این قسمت می توانید کلمات کلیدی طولانی پرسرچ را ببینید.

استفاده از فروم ها و تالارهای گفتگو

اگر می خواهید به طور مستقیم به سلیقه مخاطبان پی ببرید، می توانید نظرات آنها را در تالارهای گفتگو بخوانید. در این سایتها کاربران مشکلات خود را بیان می کنند. شما می توانید مناسب ترین آنها را به عنوان لانگ تیل کیورد انتخاب کنید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی، کلید موفقیت!

بعد از آماده کردن فهرست کاملی از کلمات کلیدی طولانی، باید بهترین آنها را که به سوالات مخاطبان پاسخ می دهند، انتخاب کنید. با کمی بررسی متوجه خواهید شد که کدام کلمه کلیدی سرچ بیشتری داشته و ارزش تولید محتوا را دارد.

بنابراین محتوای منحصر به فردی را که لانگ تیل مشخصی در آن به کار رفته است را تولید و در سایت قرار می دهید. بدین ترتیب می توانید امیدوار باشید که محتوای شما به زودی در رتبه های برتر گوگل نمایش داده شود.

معیارهای انتخاب بهترین کلمات کلیدی چیست؟

برای این که بتوانید بهترین کلمه کلیدی که به کسب نتایج برتر منتهی می شود را انتخاب کنید باید چند نکته را مدنظر قرار دهید که در ادامه به آن می پردازیم:

میزان جستجو توسط کاربران

میزان جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل نشان دهنده اهمیت آن از نظر کاربر است. رویکرد گوگل پاسخ به نیاز مخاطبان و کاربران است بنابراین می توانید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که کاربران بیشتری آن را جستحجو می کنند تا از این طریق نظر گوگل و کاربران را جلب کنید!

رقابت با سایر رقبا

تمامی سایت هایی که در یک موضوع فعالیت می کنند، به عنوان رقبای شما حائز اهمیت هستند. بعد از کلمات کلیدی پرسرچ باید حواستان به رقبا نیز باشد و از ترفندهایی برای عملکرد بالاتری نسبت به آنها استفاده کنید.

تعداد کلمه

هرچه کلمه کلیدی شما از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده باشد، احتمال کسب رتبه از آن بیشتر است. بنابراین در هنگام انتخاب لانگ تیل کیوردها به این موضوع توجه کنید.

چگونه کلمات کلیدی بلند را در محتوا استفاده کنیم؟

انتخاب کلمات کلیدی بلند در محتوا اهمیت بسزایی در تولید محتوای یونیک دارد. بهترین محتوا، محتوایی است که علاوه بر رعایت اصول سئو، کسب رتبه و افزایش بازدید بتواند کاربرپسند باشد و به سوالات آنها به خوبی پاسخ می دهد. قوانین اولیه ای برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی بلند وجود دارد که اطلاع از آنها می تواند به موفقیت سایت شما کمک کند:

• به کارگیری کلمات کلیدی بلند در قسمت‌های مختلفی مانند توضیحات متا، URL، تگ H1 و تگ alt تصویر.

• استفاده از کلمات کلیدی در تگ عنوان (title tag)

• استفاده از کلمه کلیدی در URL

• استفاده از کلمه کلیدی بلند در محتوای سایت

• تنوع در تگ تایتل و هدینگ ها

• استفاده از کلمات کلیدی طولانی در تمامی عناصر سایت

البته روان بودن و خوانایی محتوا باید مورد توجه قرار داده شود. نباید استفاده از کلمات کلیدی طولانی خوانایی متن را تحت تاثیر قرار دهد و به هر قیمتی از آن استفاده کرد. توجه به چگالی کلمه کلیدی و توزیع درست آن در متن نیز مهم و قابل توجه است.

بنابرای اهمیت استفاده از تولید کننده محتوای حرفه ای در اینجا مشهود است. سعی کنید متن خود را به یک نویسنده متخصص بسپارید. سایت هایی را برای سفارش تولید محتوا متنی انتخاب کنید که در این زمینه با سابقه و حرفه ای هستند.

مفهوم Long Tail در سئو

استفاده از تکنیک لانگ تیل در جهت بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی طولانی یکی از روش های مرسوم سئو است. یکی از مزایای استفاده از این روش، نرخ بالای تبدیل این کلمات می باشد. در واقع تعداد سرچ این کلمات چندان زیاد نیست ولی احتمال جذب کاربر و نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

چرا باید از لانگ تیل Long Tail استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی طولانی روشی برای پاسخ دقیق به سوالات مختلف کاربران است. به عنوان مثال کلمه بلیط یک کلمه کلیدی اصلی و کوتاه است. بلیط هواپیما کلمه کلیدی متوسط، بلیط هواپیما ارزان مشهد چارتر در دسته کلمات کلیدی بلند قرار می گیرد که بیشترین میزان سرچ را دارد. چرا که به سوال کاربر به طور دقیق جواب می دهد.

کیوردهای طولانی موجب افزایش نرخ تبدیل و رنک گیری سریع می شوند. اگر با مشاورین سئو seoedu مشورت کنید به آسانی می توانید از این امکان در جهت افزایش رتبه سایت برخوردار شوید.

کلمات کلیدی بلند به راحتی می توانند باعث افزایش خرید محصولات سایت فروشگاهی توسط کاربران شود. بنابراین با داشتن استراتژی درست و کلمات کلیدی مفید می توان به موفقیت بالا در کسب رتبه برتر و فروش بالای محصولات دست پیدا کرد.

چرا کلمات کلیدی طولانی برای سئو مفید هستند؟

با استفاده از لانگ تیل می توانید کاربرانی را که بدنبال دریافت خدماتی خاص یا خرید محصول هستند به سایت خود جذب کرده و بالاترین فروش را بدست آورید.

بسیاری از مدیران کسب و کارهای فضای مجازی هدف خود را در جهت کسب رتبه برای کلمات پرسرچ برنامه ریزی می کنند و هزینه بسیار بالایی را در همین راستا متحمل می شوند. کلمات تک کلمه ای در سایت های مختلف با یکدیگر رقابت بالایی دارند که هزینه زیاید نیز صرف آنها می شود. اما کلمات کلیدی طولانی رقابت چندانی با هم ندارند و می توان با هزینه کمتر و مدت زمان کوتاه تر به نتیجه خوبی دست یافت.

با استفاده از کلمه کلیدی طولانی می توان به زودی به رتبه برتر نتایج جستجوی گوگل رسید و به افزایش ترافیک سایت کمک کرد. در تبلیغات گوگل ادوردز لانگ تیل ها بسیار مهم و مفید هستند.

هزینه هر کلمه با توجه به رقابتی بودن آنها در گوگل ادوردز متفاوت است، اما کلمات کلیدی طولانی هزینه کلیک کمتری دارند در حالی که بازدید بالاتری را برای سایت به ارمغان می آورند. در نتیجه کسب نتیجه برتر در گوگل بسیار سریع تر اتفاق می افتد.

در حقیقت به کلمات کلیدی که بیش از سه کلمه باشند، لانگ تیل کیورد می گویند. برای پاسخ به سئالات احتمالی در این زمینه به مشاوران حرفه ای seoedu مراجعه کنید.

لانگ تیل ها و کسب رتبه بالاتر گوگل

استفاده از کلمات کلیدی کوتاه باعث افزایش رقابت در بین سایت ها شده بنابراین کسب رتبه از طریق آنها سخت و پیچیده تر می باشد. در حال حاضر کارشناسان با طراحی استراتژی هدفمند کلمات کلیدی بلند را برای رسیدن به نتیجه بهتر انتخاب می کنند.

اگر کسب و کار آنلاینی دارید و قصد دارید جزو 10 رتبه اول نتایج جستجوی گوگل شوید، باید با سایت های زیادی که همان کلمات کلیدی را دارند، رقابت کنید. اما اگر روی لانگ تیل کیوردها کار کنید، می توانید به آسانی در مدت زمان کوتاه به نتیجه دلخواه برسید.

سوالات متداول

1- لانگ تیل کیوردها چه تاثیری بر سئو دارند؟

وجود کلمات کلیدی لانگ تیل در محتوا منجر به غنی سازی محتوا شده و همچنین باعث میشود تا شما روی کلمات کلیدی بیشتری رتبه گرفته و ورودی بیشتری کسب کنید. وجود رقابت کم در این کلمات نیز به ما کمک میکند تا راحت تر در نتایج رتبه بگیریم.

2- چگونه کلمات کلیدی دم دراز را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ تیل می توانید از ابزارهای سرچ کنسول، گوگل ساجستشن و همینطور related سرچ ها استفاده کنید.