سئو

چطور بهترین عکس پروفایل اینستاگرام را داشته باشیم ؟

پروفایل اینستاگرام خود را به منزله صفحه شناسنامه ای در نظر بگیرید که در بردارنده اطلاعاتی کلی درباره هویت و شخصیت شما است. علاوه بر بیوگرافی، تصویری که برای اینستاگرام خود انتخاب می کنید می تواند نخستین چیزی باشد که توجه کاربر را از نظر بصری جذب می کند. این تصویر می تواند بیانگر هویت شخصی یا بیزینسی شما باشد. فاکتورهای یک عکس ایده آل پروفایل اینستاگرام چیست و چگونه باید آن را انتخاب کنیم؟

معیارهای بهترین عکس پروفایل اینستاگرام

  1. اندازه و ابعاد عکس پروفایل اینستاگرام

قبل از شروع برنامه ریزی برای عکس پروفایل اینستاگرام، دانستن ابعاد عکس پروفایل اینستاگرام بسیار مهم است. بدیهی است که آپلود تصویری باکیفیت و متناسب با ابعاد اینستاگرام بسیار اهمیت دارد.

ابعاد عکس پروفایل ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل در دستگاه های تلفن همراه و ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل در دسکتاپ نمایش داده می شود. همچنین دقت داشته باشید که تصویر به صورت دایره ای نمایش داده می شود، بنابراین اگر می خواهید یک عکس مربعی با نسبت تصویر 1:1 آپلود کنید؛ تصویرتان باید 200 در 200 پیکسل باشد تا وضوح داشته باشد.

  1. بین یک عکس شخصی یا لوگوی برند تصمیم بگیرید.

قبل از آپلود هر تصویری باید تصمیم بگیرید که آیا پیجتان قرار است شخصی باشد یا برای آن اهداف طولانی مدت دارید و می خواهید آن را تبدیل به پیج بیزینسی کنید؟

در خصوص انتخاب بهترین تصویر برای پروفایل اینستاگرام برخی موارد را باید در نظر گرفت:

بارگذاری لوگو برای حساب های تجاری با چندین ادمین منطقی به نظر می رسد. این گونه به راحتی در فید و در استوری اینستاگرام برای فالوورهای وفادار شما قابل تشخیص است.

از انواع مشاغلی که از تصویر نمایه لوگو سود می برند می توان به موارد زیر اشاره کرد::

  • خرده فروشی
  • رسانه ها
  • خدمات حرفه ای

این در حالی است که بارگذاری یک عکس شخصی برای یک نام تجاری یا کسب و کار که فقط حول خودتان ساخته شده است منطقی به نظر می رسد.

انواع مشاغلی که از تصویر پروفایل شخصی می توانند استفاده کنند:

  • وبلاگ نویسان
  • عکاسان سبک زندگی
  • اینفلوئنسرها
  • انفرادی
  1. از عکس خارج از مرکز استفاده نکنید.

عکس های فضای باز و عکس‌های خلاقانه در پست یا استوری اینستاگرام بهترین گزینه به نظر میرسد اما برای پروفایل گزینه مناسبی نیستند زیرا برش میانی آن را دشوار می کنند. توجه داشته باشید شما باید یک مربع 1:1 را آپلود کنید که سپس به صورت دایره ای برای عکس پروفایل اینستاگرام شما برش داده می شود. برای گرفتن یک عکس نمایه چشم نواز، باید فوکوس عکس شما در مرکز باشد.

  1. عکسی با نور خوب و کنتراست واضح انتخاب کنید.

تشخیص سایه‌های بی‌صدا و ظریف در عکس‌های پروفایل اینستاگرام در یک تصویر کوچک دشوار است، مگر اینکه تفاوت واضحی بین پس‌زمینه و سوژه وجود داشته باشد. شما می توانید از بکراند تمام سفید، تمام مشکی، یا هر رنگی که لباس در برابر بکراند نمایان می شود استفاده کنید.

  1. زیبایی شناسی و حرفه خود را در نظر بگیرید.

یک عکس ارزش هزار کلمه دارد و عکس پروفایل شما برای دنبال کنندگان می تواند حاکی از نخستین تاثیر منفی یا مثبت باشد. عکس پروفایل اینستاگرام باید به گونه ای انتخاب شود که متناسب با پست و ها و استوری ها باشد. به بیانی دیگر، عکس پروفایل باید آن چیزی را که انجام می دهید در اولین نگاه به مخاطب القا کند.

به عنوان مثال، عکاسان ممکن است یک دوربین را به عنوان وسیله نگه دارند، یا یک وبلاگ نویس شیرینی پزی ممکن است یک کاسه مخلوط کن یا یک دسر خوشمزه را در عکس نگه دارد.

همچنینپالت رنگی عکس پروفایل اینستاگرام شما باید با رنگ های برندی که غالب است و در فید شما ظاهر می شوند مطابقت داشته باشد. حتی می‌توانید با تغییر فونت‌های بیو اینستاگرام و همسو نگه داشتن آن‌ها با برند خود، یک عکس اضافی به پروفایل خود اضافه کنید.

  1. از عکس تمام قد استفاده نکنید

پروفایل اینستاگرام فضای اندکی دارد و استفاده از عکس های تمام رخ کار چندان عاقلانه ای به نظر نمی رسد. بنابراین وقتی عکس پروفایل خود را می‌گیرید، روی کادربندی سر و شانه‌های خود در عکس تمرکز کنید.

در مقابل اگر از یک لوگو استفاده می کنید و نام برند شما طولانی است، برای صرفه جویی در فضا و ایجاد جزئیات قابل تشخیص، به استفاده از حروف اول یا نماد قابل تشخیص در پالت رنگ اینستاگرام خود فکر کنید.

  1. قبل از آپلود عکس خود را برش داده و اندازه آن را تغییر دهید

اگر عکس هایتان را قبل از آپلود با نرم افزار هایی مانند اینشات آماده کنید؛ کارتان راحت تر خواهد بود.. عکس خود را به شکل مربع برش دهید (و در صورت لزوم اندازه آن را تغییر دهید.) . همان طول که گفتیم، سایز 200×200 بهترین گزینه برای پروفایل اینستاگرام است.

با انجام این کار، می‌توانید وسط و کادربندی را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید هنگام آپلود عکس پروفایل اینستاگرام در قاب دایره اینستاگرام، جزئیات مهم از بین نمی‌روند.

  1. فقط یک شات نگیرید.

سعی کنید حداقل 5-10 گزینه مختلف را برای عکس پروفایل خود انتخاب کنید. ابزارها، عبارات و ژست‌های مختلف را آزمایش کنید تا بتوانید بهترین گزینه را پیدا کرده و برند شخصی تان را در اینستاگرام زنده کنید.

همچنین استفاده از تصاویر مختلف به شما کمک می کند که برای هر شبکه اجتماعی یک تصویر جدید داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید:

چگونه تصویر پروفایل اینستاگرام را عوض کنیم؟

اکنون که تصویر پروفایل خود را آماده کردید، وقت آن رسیده است که آن را آپلود کنید.

برای آپلود تصویر جدید یا ویرایش تصویر جدید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • روی تغییر عکس پروفایل ضربه بزنید.
  • در اینجا، چند گزینه برای تغییر عکس نمایه خود دارید. میتوانید:
  • حذف تصویر نمایه فعلی خود را انتخاب کنید.
  • یک عکس از فیس بوک برای استفاده وارد کنید.
  • با دوربین دستگاه همراه خود عکس بگیرید.
  • از رول دوربین خود انتخاب کنید.

جمع بندی

نکاتی که برای انتخاب بهترین پروفایل اینستاگرام گفتیم برای تمامی شبکه های اجتماعی قابل استفاده است. برای طراحی و انتخاب بهترین تصویر پروفایل اینستاگرام می توانید از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس بهره بگیرید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید