سئو

لوگوی خوب چگونه انتخاب می شود

فاکتورهای انتخاب لوگو چیست؟ با توجه به اینکه دنیای اطراف ما با لوگوها احاطه شده است. هر کدام از این لوگو ها داستان مخصوص خود را دارد. این لوگوها هر کدام پیام و داستان مربوط به خود را دارند. این نشان ها را به شکل معمول براساس نوع فعالیت های کمپانی یا برند مورد نظر و ارتباطی که با مخاطبین خود دارند طراحی می کنند. با توجه به این امر ویژگی های کاملا متفاوتی دارند و علت این امر نیز استراتژی ها و اهداف متنوعی است که بر اساس آن ها طراحی شده است.

ویژگی های انتخاب لوگو مناسب چیست

انعطاف پذیری

یکی از ویژگی های انتخاب لوگو مناسب انعطاف پذیری آن است که باید از لحاظ اندازه، سایز همچنین قابلیت قرار گیری در همه رسانه های مختلف و وسایل ارتباطی را داشته باشد. یک لوگو باید این قابلیت را داشته باشد که بر روی یک کارت ویزیت، سربرگ، نامه نگاری و پاکت نامه، شبکه های اجتماعی، نامه ها حتی در کف خودکار تا بیلیبوردها چاپ شود. در صورتی که لوگوها در بزرگ و کوچک شدن های مکرر در اصطلاح دفورمه شه یا دچار بهم ریختگی و ناخوانایی شود امکان دارد برند مورد نظر با شکست بزرگی روبرو شود.

یک لوگوی به یاد ماندنی طراحی کنید

در انتخاب لوگو باید اصول برندیندگ را رعایت کرده تا بتوانید یک لوگوی ماندگار داشته باشید. اصول این کار به این شکل است که لوگوی شما پس از چند بار دیده شدن و شناخته شدن در ذهن مخاطبان اثر ماندگاری داشته باشد. در صورتی که لوگو در ذهن مخاطبان تداعی شده یادآوری آن ها و حس وفاداریشان را جلب کند.

لوگو باید ساده و گویا باشد

بهتر است که در از یک طرح ساده ، مختصر و روان استفاده کنید که در نگاه اول تکلیف خود را با مخاطب مشخص نماید. یکی از اشتباهات رایج استفاده از ابهام و پیچیدگی در طرح های لوگو است، تجربه نشان داده است که قوی ترین لوگو ها همیشه ساده ترین و گویا ترین آن ها است. در برخی مواقع طرح مورد نظر بسیار جذاب و شیک است اما در رساندن پیام به مخاطب زمان زیادی را تقاضا می کند. فراموش نکنید که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در اصول برندینگ زمان است. کارشناسان و طراحان لوگو اعتقاد دارند یک لوگوی برتر در زمان کمتری با مشریان ارتباط بصری برقرار می کند. فراموش نکنید که عنصر رنگ نیز بسیار حائز اهمیت است. نکته مهمی که در رابطه با انتخاب رنگ لوگو وجود دارد این بوده که هر اندازه که تعداد رنگ ها در لوگو کمتر باشد امکان برقراری ارتباط با مخاطبان ساده تر انجام می گیرد. فراموش نکنید که یک لوگوی مناسب باید امکان چاپ تک رنگ داشته باشد.

ماندگاری

یک لوگو باید این توانایی را داشته باشد که از مرزهای زمانی و مکانی رد بشود. در صورتی که یک لوگو تحت تاثیر یک فاصله ی زمانی قرار بگیرد اثرات جبران ناپذیری برای برند شما به وجود خواهد آورد. هنگام ایده پردازی برای آرم یا لوگو باید برای یک یازه زمانی طولانی مدت برنامه ریزی کنید. این امر باعث می شود که مشتریان شما نسبت به برندتان حس وفاداری بیشتری داشته باشد.

اصول انتخاب لوگو برای سایت

توجه داشته باشید که لوگویی را طراحی کنید که متناسب با تجارت یا کسب و کارتان باشد. اگر شما یک سایت فروش لوازم الکترونیکی دارید باید لوگویی را طراحی کنید که متناسب با فعالیت شما باشد.

درباره انتخاب لوگو شرکت

یکی از اساسی ترین اصول راه اندازی کسب و کار طراحی متناسب لوگو است. این فرایند نشانگر هویت شرکت شماست. در حال حاضر انتخاب لوگو برای شرکت جزو موثر ترین موارد در برندینگ تجارت و شرکت ها محسوب می شود لازم به ذکر است بدانید که طراحی لوگو شرکت به 3 روش متفاوت به شکل کاملا حرفه ای انجام می گیرد که این روش ها شامل: لوگو بدون متن، لوگو تایپ، و ترکیبی از لوگو و تایپ است. معمولا کسب و کارهای بزرگ ترجیح می دهند از یک لوگو کاملا یونیک برخوردار باشند و علت این امر نیز ماندگاری لوگو آن ها در طی سالیان متمادی است.

طراحی لوگو رایگان

با توجه به اینکه طراحی لوگو نیاز به نیرو های متخصص و خبره دارد از سال 2018 تاکنون تعداد زیادی سایت های لوگو ساز در سطح اینترنت به وجود آمده است. اگر قصد دارید برای کسب و کار کوچک و نوپای خود یک لوگو منحصر به فرد طراحی کنید می توانید از سایت های انتخاب لوگو رایگان بهره بگیرید. در ادامه قصد داریم اسامی چند سایت انتخاب لوگو رایگان برتر را به شما معرفی کنیم که عبارتند از:

( یکی از قدیمی ترین عرضه کننده طراحی در وب به شمار می رود)

انتخاب رنگ لوگو بر چه مبنایی صورت می گیرد

سبز: این رنگ کاملا متعادل است و نشان دهنده ی طراوت، ورزش و یک زندگی سالم باشد. این رنگ در عین اینکه آرامشبخش است می تواند در تصمیم گیری سریع نیز تاثیر گذار باشد.

اشتباهات رایج در انتخاب لوگو

ایجاد شلوغی و هرج ومرج در طراحی لوگو

ادامه خواندن در سایت منبع