سئو

محتوای مناسب برای صفحات شرح محصول

یکی از مهمترین کارهای بازاریابان محتوا نوشتن شرح محصولات است. در شرح محصولاتی که به دقت و با رعایت اصول نوشته شده باشند ارزش زیادی دارند. گوگل امتیاز خوبی را به صفحات معرفی محصولاتی که به راحتی فهمیده شوند اختصاص می‌دهد. برای نوشتن شرح و معرفی محصولات در قالب یک محتوای بازاریابی که مورد علاقه ی گوگل و مشتریان باشد باید بدانیم چه کلمات و عباراتی را به کار بریم و کدام را استفاده نکنیم. همچنین باید روانشناسی مخاطب را هنگام معرفی محصولات در نظر داشته باشیم.

اصول تولید محتوای بازاریابی برای معرفی محصولات

همه مصرف کنندگان پیش از خرید یک محصول از نوعی عذاب وجدان رنج می‌برند. مصرف کنندگان برای صرف پول خود به منظور خرید محصول مخصوصا اگر برای استفاده شخصی باشد دچار عذاب وجدان می‌شوند. در بازاریابی محتوا باید به این احساس مشتری آگاه بود و برای رفع آن تلاش کرد. اگر محتوای بازاریابی شما بتواند عذاب وجدان خرید را در مشتری از بین ببرد خواهید توانست فروش خود را انجام دهید.

همچنین با ایجاد حس خوب در مخاطب موجب رضایت و خرید مجدد او خواهید شد. محتوای صفحات معرفی و شرح محصولات باید به بهترین نحو عذاب وجدان مشتری را برطرف کنند. برای تولید محتوای مناسب این صفحات می توان با رعایت اصول روانشناسی به نتایج خوبی دست یافت. در ادامه بایدها و نبایدهای محتوای صفحات معرفی و شرح محصول آورده شده است:

  • مشتری باید بداند که این یک پیشنهاد ویژه وتنها یک برای یک مرتبه است

  • به اطلاع مشتری برسانید که پایین ترین قیمت به صورت مقطوع به او پیشنهاد شده است

  • محصول را منحصر به فرد جلوه دهید

  • ضروری بودن محصول را برای کاربرد یا موقعیتی خاص ذکر کنید (در سفر شمال حتماً به این کفش ها نیاز خواهید داشت)

  • به مشتری القا کنید که با خرید محصول از نظر مالی به صرفه است (با خریدن این کفش در طول تابستان نیاز به خرید کفش دیگری نخواهید داشت)

  • بر کاربردهای مختلف محصول تاکید کنید (این شلوار اسپرت را می توانید با استفاده از یک کمربند و عوض کردن مدل کفش به عنوان شلوار رسمی استفاده کنید)

  • از کلمه ی «گران» به هیچ وجه استفاده نکنید.

  • از افعال امری مثل «بخرید» استفاده نکنید. خرید محصول را پیشنهاد کنید.

  • از کلمات «شاید»، «تقریباً»، «حدوداً» استفاده نکنید.

  • از لغات «فوق العاده» و «خارق العاده» استفاده نکنید. این لغات به دلیل استفاده زیاد مناسب نیستند.

  • از لغات «در واقع»، «واقعاً»، «در حقیقت» استفاده نکنید.

بدانید مخاطب هدف شما کیست

این کار با درک شخصیت خریدار شما، تجزیه و تحلیل ویژگی های مشتریان بالقوه شما آغاز می شود. شخصیت خریدار به شما کمک می کند بفهمید کدام ویژگی برای مشتریان شما بیشترین ارزش را دارد.

همانطور که در حال نوشتن توضیحات محصول خود هستید ، این سوالات را در ذهن داشته باشید:

  • چگونه این شخص به صفحه شما رسید؟

  • علائق او به طور کلی چیست؟

  • چرا این شخص به طور خاص به فروشگاه Shopify شما علاقه مند است؟

  • این شخص چگونه محصول را برای یک دوست توصیف می کند؟

  • چه ویژگی ها یا مزایایی بیشتر به این شخص علاقه مند است؟

با در ذهن داشتن این سوالات هنگام نوشتن نسخه محصول خود، بهتر می توانید توصیف کالایی را که به فروش می رسد، بنویسید. شخصیت خریدار فقط هر شخصی نیست که در حال خرید چراغ است.

بانوی نمکی به جای تمرکز بر ویژگی های تزئینی لامپ، مانند بسیاری دیگر از توضیحات محصول برای لامپ ها، بر ویژگی هایی تمرکز دارد که بیشتر مورد توجه خریدار شخص وی قرار می گیرند.

این امر کاملاً به قانون شماره 2 برای نوشتن توضیحات محصول منجر می شود.

بر مزایای محصول تمرکز کنید

شما به عنوان یک صاحب مشاغل، از به اشتراک گذاشتن همه کیفیت محصولات خود بسیار هیجان زده هستید. شما می خواهید نشان دهید که محصول شما بهترین ویژگی ها و منحصر به فردترین مشخصات را دارد.

خریدار اما لزوماً به ویژگیهای پیش پا افتاده محصول علاقه ای ندارد. در عوض، آنها می خواهند بدانند که چگونه می تواند برای آنها سودمند باشد.

ویژگی محصول بیان واقعی در مورد اطلاعات فنی محصول است. از طرف دیگر، یک مزیت محصول بیان می کند که چگونه محصول می تواند زندگی خریدار را بهبود بخشد.

اگر نگاهی دقیق به توضیحات محصول بسیار منحصر به فرد از بالا بیندازیم، می توانیم از ویژگی های اصلی محصول و همچنین از مزایای آن مطلع شویم.

داستان کامل را بگویید

احساسات بر رفتار خریدار تأثیر می گذارد ، بنابراین توضیحات محصول شما مکان مناسبی برای ایجاد احساسات است.

چگونه این کار را انجام می دهید؟

با پر کردن هرگونه خلا خریداران بالقوه در مورد محصول.

در توصیف محصول خود برای حلقه طبیعی آمتیست خود این کار را بسیار عالی انجام می دهد. توضیحات محصول شامل ویژگی هایی است، اما بیشتر به داستان ویژگی اصلی می‌پردازد: آمتیست. این کار را با تمرکز بر مزایای معنوی سنتی آمتیست انجام می دهد. این امر به ویژه بر روی روشهای استفاده از آن تمرکز دارد و تصور داشتن این انگشتر در زندگی را برای مشتری آسان می کند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید