سئو

معرفی نکات کلیدی در خصوص انتخاب کلمات فارسی برای برند!

تعیین نام برای یک برند یا کسب و کار نوپا، می تواند چالشی زمان بر باشد. این امر می تواند بسیاری از صاحبان مشاغل و کمپین های بازاریابی را کلافه کند و حتی در طراحی مسیر کلی و طرح کسب و کار نیز مشکلاتی را ایجاد کند. نام برند شما، هویت مجموعه شماست. بسیاری نام برند را به جرقه ای در ذهن مخاطب تشبیه می کنند که به آنها کمک می کند

در دریای بی کران کسب و کارهای مختلف، شما را شناسایی کرده و با شما ارتباط برقرار کند. نام برند باید خط مشی مجموعه شما را مشخص کند و ریشه در هسته استراتژی برند شما داشته باشد. حال ممکن است این پرسش پیش بیاید که چگونه می توان کلمات فارسی برای برند انتخاب کرد؟

انتخاب کلمات فارسی برای برند، به ویژه اگر جامعه مخاطب شما در داخل ایران ساکن هستند، ایده بسیار منطقی است. این نام باید به تمایز کسب و کار شما از سایر رقیبانتان کمک کند، الهام بخش تیمتان باشد و به افزایش بازدهی برند شما کمک کند. نام برند، اولین برهمکنش شما با مشتری است و به همین خاطر اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله به شکل مختصر، نکات تکنیکی را در خصوص انتخاب نام برند مرور خواهیم کرد.

انتخاب کلمات فارسی برای برند: انواع نام برند

نام های برندها را می توان به پنج دسته کلی تقسیم کرد. شما نیز باید با توجه به خط مشی برند، خدمات و جامعه مخاطب خود و با درک این دسته بندی، اقدام به انتخاب کلمات فارسی برای برندتان کنید.

نام های توصیفی:

این نام ها در واقع نوع کالا یا خدمات ارائه شده توسط یک برند را توصیف می کنند. به عنوان مثال: آنتیک فروشی یا شرکت خدمات نظافتی منزل. با کمک این نام ها، شما خیلی راحت می توانید به مخاطب خود وصل شوید و در کسری از ثانیه محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. این دسته از کلمات فارسی برای برند هایی که محصولات و خدمات ارزان قیمت و رایج را ارائه می دهند، مناسب هستند.

نام های پیشنهادی:

این دسته از کلمات نیز بسیار شبیه به نام های توصیفی هستند اما در خصوص مزایا و خدمات ارائه شده برند توضیح کاملی ارائه نمی کنند. به عنوان مثال، ‘فیت مکس’ عبارتی است که از کلماتی حاوی مضمون پرورش اندام تشکیل شده است اما به صورت مستقیم به این امر اشاره نمی کند. در مواجه با نام های پیشنهادی، مخاطب می تواند نوع کالا یا خدمات شما را حدس بزند.

نام های مجلل:

این نام ها هیچ ارتباطی با برند و نوع کالا یا خدمات ارائه شده ندارند. این کلمات، مانند گوگل یا کوداک، به صورت بداهه ساخته شده اند. استفاده از این کلمات می تواند ساختی تجاری را آسان تر کند و به متمایز شدن هویت برندتان کمک کند. با این حال، به دلیل غیر عادی بودن و نا آشنا بودن این نامها، شما باید سرمایه گذاری بیشتری را در حوزه بازاریابی انجام دهید تا برند را به شکل گسترده ای به مخاطب خود معرفی کنید.

نام هایی با الهام از زبان های مختلف:

برای ایجاد یک نوای متفاوت، می توانید از نام هایی که در سایر گویش ها یا زبان ها رایج هستند، استفاده کنید.

نام های اختصاری:

کلمات اختصاری در واقع واژه هایی هستند که به صورت یک کلمه مستقل تلفظ می شوند و هر حرف از این نام، در واقع حرف اول کلمه ای از یک عبارت کلی بزرگ تر است. به عنوان مثال، ناجا کلمه اختصاری عبارت ‘نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران’ است.

اگرچه به طور کلی استفاده از کلمات اختصاری برای برندها توصیه نمی شود، اما در مواردی ممکن است انتخاب این نام به واسطه راحتی در تلفظ، موفق عمل کند. کلمات اختصاری ممکن است مخاطبان شما را گیج کنند و به همین خاطر است که توصیه می شود یا از آنها خودداری کنید و یا در صورت انتخاب، مطمئن شوید که مخاطب شما هویت برندتان را به خوبی درک خواهد کرد.

انتخاب کلمات فارسی برای برند: مهم ترین عناصر یک نام تجاری موفق که باید به آنها پایبند باشید!

در این بخش چند المان بسیار مهم و کلیدی را معرفی خواهیم کرد که در تمامی نام های تجاری موفق جهان مشترک هستند. پایبندی به این عناصر در انتخاب کلمات فارسی برای برند نیز اهمیت دارد:

تخیل:

نام برند تخیل مشتری احتمالی شما را درگیر می کند و می تواند جرقه هایی از ایده ها و احساسات را در وی به وجود آورد. برای پایبندی به این عنصر، به دنبال نام های سرگرم کننده و فانتزی باشید.

تمایز:

نامی که برای برند خود انتخاب می کنید باید سبب تمایز کسب و کار شما در بازار هدف باشد. هزاران کسب و کار مشابه شما در بازار وجود دارند و در وهله اول این نام شما است که مشتری را ترغیب می کند از برند شما دیدن کند. بنابراین نامی را انتخاب کنید که شما را از سایر رقیبانتان متمایز کند.

تناسب با کسب و کار:

نامی که برای برند خود انتخاب می کنید باید با کالا، محصولات و هسته اصلی برند شما تناسب داشته باشد. بهترین نام های تجاری جوهره برند شما را به رخ می کشند و مانند یک آهنربا مشتریان را به سمت شما جذب می کنند.

مختصر و کوتاه:

هرچقدر نامی که برای برندتان انتخاب می کنید مختصر و کوتاه تر باشد، راحت تر به خاطر سپرده می شود و بیان آن نیز برای افراد آسان تر می باشد. به عنوان مثال، نام برند اپل را با برند مشابهی تحت عنوان International Co مقایسه کنید!

ماندگار:

برند شما رشد می کند، گسترش پیدا می کند و برای مدت زمان طولانی در بازار باقی می ماند. اگر این آینده ای است که برای برند خود متصور هستید، باید نامی ماندگار انتخاب کنید.

خوش آوا:

نامی که برای برند خود انتخاب می کنید، باید از نظر ریتم و آوا زیبا باشد. این کار به ماندگاری و همچنین جلب توجه مخاطبان کمک می کند.

در دسترس بودن:

نامی را برای برند خود انتخاب کنید که در حوزه دیجیتال و بازاریابی نیز بتوانید بر اساس آن فعالیت داشته باشید. اگر دامنه های مرتبط یا آدرس های مشابه با نام برند شما از قبل واگذار شده باشند و نتوانید مطابق با نام برند خود، دامنه یا صفحه ای در فضای مجازی داشته باشید، از نظر بازاریابی بسیار ضرر خواهید کرد و سرعت رشد شما افت چشمگیری خواهد داشت.

بررسی همه جانبه:

مطمئن شوید نامی که برای برند خود انتخاب می کنید در دیگر گویش ها و زبان ها بار معنایی منفی نداشته باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید