سئو

مقایسه بازاریابی موبایلی و تلویزیونی


بازاریابی برونگرا


بازاریابی درونگرا


فریلنسر چیست و چگونه می توانیم فریلنسر شویم

بازاریابی موبایلی و بازاریابی تلویزیونی به دلیل فراگیر بودن از اعتبار بالایی در بین مخاطبان برخوردار هستند. تحقیقاتی درباره روش های تبلیغات در سال 2018 انجام شده و با اعتبارترین و با نفوذترین نوع تبلیغات بررسی شده است. این تحقیقات در انتخاب یک روش تبلیغاتی با توجه به برند و محصول یا خدمات شما بسیار مهم است. در زمان تعیین بودجه برای تبلیغات باید عوامل متعددی را مورد بررسی قرار دهید. اگر نکته کوچکی را فراموش کرده باشید تمام برنامه‌ریزی‌های شما به هم می‌ریزد. انتخاب موثرترین و هدفمندترین نوع بازاریابی برای شما بسیار مهم است، ولی آیا بازاریابی موبایلی می‌تواند با تبلیغات گران‌قیمت و فراگیر تلویزیونی رقابت کند؟ برای پاسخ این سوال با ادامه مطلب، با ما همراه باشید.

1- بازاریابی موبایلی

تلفن همراه در اقتصاد اینترنتی، مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان به طور متوسط، ​​5 ساعت از روز را با موبایل‌های خود صرف می‌کنند. صبح با زنگ موبایل از خواب بیدار شده و شب با بررسی شبکه های اجتماعی و پیام های خود به خواب می روند. بیشتر انسان‌ها قبل از یک خرید، از طریق آنلاین، قیمت‌ها را بررسی می‌کنند، به عبارتی می توان گفت مصرف‌کنندگان فرآیند خرید را در دست خود مدیریت می کنند.

تبلیغات از طریق تلفن همراه شرکت‌ها را قادر می سازد که مشتریان را در زمان و مکان مناسب مورد توجه قرار دهند. به گفته دفتر تبلیغات اینترنتی (IAB)، تبلیغات تلفن همراه در سال 2016 بیش از 50 درصد درآمد آگهی های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

براساس این روند صعودی راندال روتنبرگ، رییس موسسه IAB می گوید: برای هماهنگی با نگاه مصرف کنندگان به بازار، قبلا شرکت ها می گفتند: “اول بازاریابی موبایلی بعد سایر روش‌های بازاریابی”، ولی اکنون می گویند: “بازاریابی! فقط بازاریابی موبایلی“.

برای دستیابی به مخاطب مناسب با تبلیغ مناسب، می توانید از انواع مختلف بازاریابی موبایلی استفاده کنید:

  • آگهی های بنری

  • تبلیغات محتوایی

  • تبلیغات ویدئویی

  • پاپ آپ (pop-up)

  • تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

2- بازاریابی تلویزیونی

در حالی که مردم به طور روزافزون، از موبایل و شبکه های اجتماعی حمایت می کنند، ولی هنور تبلیغات تلویزیونی جایگاه و محبوبیت خود را بین مردم دارد. گروه مشاوره UI/UX Nielsen Norman گزارش می دهد که به طور میانگین مردم آمریکا در سال 2018، روزانه پنج ساعت تلویزیون تماشا کرده‌اند. این وسیله تبلیغاتی قدیمی دارای بیشترین میزان دسترسی به مخاطب و درگیرنمودن مخاطب با تبلیغ است.

تلویزیون به سادگی می تواند، بینندگان را در مورد محصولات خود راهنمایی کند چون که سیستم های بصری و شنوایی را تحریک می کند. فعال کردن هر دو حس باعث می شود که تاثیر آگهی افزایش یابد و باعث ماندگاری در حافظه شود.

راب آلبرتسون مشاور خلاقیت در بازاریابی پویا از شیکاگو می گوید: “تلوزیون روش تبلیفاتی قابل اعتمادتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی” است. مصرف‌کنندگان احساس می‌کنند که یک شرکت با بازاریابی تلویزیونی، بازاریابی خود را به اندازه کافی جدی می گیرد که تصمیم می گیرد پول را در این وسیله نقلیه گران قیمت صرف کند.”

دلیل اعتماد به تلویزیون:

مخاطبان بسیار و تنوع در اقشار مختلفی که!با تلویزیون درگیر هستند، باعث می شود بازاریابی تلویزیونی یک!مسیر قابل اعتماد برای کسب درآمد باشد.!ولی به دلیل استقبال زیاد شرکت ها از این رسانه فراگیر مخصوصا در!ایران هزینه های بالایی باید برای تبلیغات در رسانه صرف کرد.!ولی آیا فراگیر و تاثیرگذار مخصوصا برای استارت آپ ها و!شرکت های نوپا وجود دارد؟!در مطلب ارزان ترین روش تبلیغ می توانید ارزان ترین روش تبلیغ برای استارت آپ ها را مطالعه کنید.

پیشنهاد ایران تبلیغ به شما این است که اگر بازاریابی تلویزیونی دارید آن را!با تبلیغات شبکه های اجتماعی ادغام کنید.!همراهی این دو نوع تبلیغ می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را برای شما داشته باشد.

جمع بندی:

تبلیغات در سال 2018 تغییرات زیادی داشته است.!تلویزیون یک ابزار قوی و پرنفوذ در بین مردم است ولی تبلیغات در!این رسانه هزینه‌های بسیار بالایی دارد که ممکن است!برای یک کسب و کار نوپا یا استارت آپ بسیار دشوار باشد،!هزینه پایین برای بازاریابی تلویزیونی شاید تضمینی برای موفقیت نداشته باشد،!با توجه به بودجه کم، بازاریابی موبایلی یک روش موثر و کارآمد!برای کسب و کارهای نوپا است.!موبایل یا تلفن همراه به یک همدم دائمی برای انسان‌ها تبدیل شده است،!این ابزار کوچک قدرت بالایی دارد که شدیدا ما را به خود وابسته کرده است.

ایران تبلیغ، و!شرکت‌های بزرگ با توجه به محصول و برند شما ارائه می‌دهد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید