سئو

بازاریابی تبلیغات چگونه است؟

برای موفقیت در کارمان باید ایده‌های متنوع و مختلف در جذب مشتری داشته باشیم. هر برندی که ایده و نبوغ داشته باشد قطعا از رقیبان خود پیشی می‌گیرد. یکی از روش‌های معرفی کار و جذب مشتری بازاریابی تبلیغات می‌باشد. در اینجا می‌خواهیم راجب بازاریابی تبلیغات صحبت کنیم.

بازاریابی تبلیغات عبارت است از به وسیله بازاریابی کارمان را به درستی تبلیغ کنیم و مشتری و مخاطبانمان را جذب کنیم. روزانه با بسیاری از برندها رو به رو می‌شویم. هر کدام از آن‌ها به نحوی خود را در معرض دید قرار می‌دهند. هر روز شاهد تبلیغات بسیاری در تلویزیون هستیم، اما تنها برخی از آ‌ن‌ها در ذهنمان باقی می‌ماند. برخی از این تبلیغات روی بیلبورد و تلویزیون در حافظه ما تا مدت‌ها هست دلیل آن بسیار ساده است، این نوع از بازاریابی تبلیغات از اصول درست تبلیغات و بازاریابی استفاده کرده‌اند.

برخی از این اصول بازاریابی تبلیغات انتخاب گویش درست، انتخاب آهنگ‌ها و شعری که ملکه ذهن بشوند، برخی دیگر از سوال و پاسخ استفاده می‌کنند که هم یکی از نکات بسیار مهم می‌باشد و استفاده از طراحی و ترکیب رنگ خاص برای معرفی محصول و کارمان هستند. مهمترین نکته راجب بازاریابی تبلیغات این است که مخاطب با دیدن تیزر تبلیغاتی ما به آن فکر کند و در ذهنش تحلیل کند.

7 نکته برای داشتن بازاریابی تبلیغات موفق

1. در بازاریابی تبلیغ برای جذب مخاطب باید اصل درون مایه‌ای ذاتی را رعایت کرده باشد.

2. یک بازاریاب تبلیغ باید سعی کند افرادی که تبلیغ را می‌بینند به فعالیت باز دارد. منظور از فعالیت این است که مخاطب را به فکر و یا خندیدن و… وادار کند.

3. اگر از یک بازاریابی تبلیغ قصد فروش بیشتر را داشته باشیم باید سعی کنیم احساسات مخاطبانمان را برانگیزیم.

4. بازاریاب تبلیغ موفق باید مخاطب خود را به بررسی بیشتر راجب موضوع و برند خود وادار کند، به نحوی کنجکاو شود.

5. یک بازاریاب تبلیغ هر بار از ایده و نکاتی جدید باید استفاده کند و شگفتی مخاطب را برانگیزد. برای این کار می‌توان از تصاویر و یا عناوین جالب استفاده کنیم

6. بازاریاب تبلیغات باید اطلاعات تکراری به مخاطبان خود ندهد. به گونه‌ای خلاقانه و جالب بیان شود که خود مخاطب منتظر ادامه بیان ما باشد نه اینکه ما به زور بخواهیم مخاطب به ما گوش دهد.

7. برای بازاریابی تبلیغات خود سعی کنید از یک قانون و قواعد پیروی نکنید و از چارچوپی که تاکنون برای خود به وجود آوردید فراتر روید تا بتوانید بسیاری از افراد را به خود جذب کنید. سعی کنید برای تولید بازاریابی تبلیغ خود از داستان استفاده کنید. همیشه در هر زمینه و فعالیتی افرادی موفق می‌شوند که دارای برنامه ریزی مشخص و برنامه و هدف گذاری طولانی دارند، برای مثال اگر ما یک بیلبورد برای یک روز بگذاریم یا یک بیلبورد به مدت یک هفته در ماه بگذاریم و یا مرتب در طول سال هر چند روز بازاریابی تبلیغات‌مان را تمدید کنیم و مداوم انجام دهیم نتیجه متفاوتی خواهیم گرفت.

برای موفقیت در بازاریابی تبلیغات همانطور که در بالا گفتیم باید به نکات و اصول بسیاری توجه کنیم. یکی دیگر از این موارد داشتن تبلیغات و ایده جدید برای معرفی کارمان است. اگر همیشه با یک ریتم تبلیغ‌مان را انجام دهیم بعضی وقتا دیگر آن اثر جذب خود را از دست می‌دهد و به گونه‌ای به یک روتین تکراری تبدیل می‌شود که اثری دیگر بر مخاطب ندارد.

یکی دیگر از نکاتی که در بازاریابی تبلیغات به آن خوب است توجه کنیم و اثر بسیار خوب و مثبتی بر کارمان می‌تواند بگذارد، نحوه تبلیغ ما است که حتی با تغییر متن تبلیغ و یا ریتم و…. در تبلیغ باز مخاطب ما از خود تبلیغ بفهمد که این تیزر می‌خواهد چه برندی را معرفی کند.

یکی از نکاتی که در بازاریابی تبلیغات می‌تواند اثر به سزایی در معرفی و ترند کردن برند و کار ما عمل کند. تکرار است. در اینجا منظور از تکرار شامل خیلی از معانی می‌شود. می‌تواند منظورمان تداوم و تکرار در تبلیغ محصولمان باشد و یا در یک تیزر تبلیغاتی مدام نام برند به آن اشاره شود.

برای انجام یک بازاریابی تبلیغات موفق باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

1. شناخت بازار

2. شناسایی مشتریان هدف

3. تعیین استراتژی فروش

4. خدمات پشتیبانی

5. ارتباطات کاری

6. قیمت گذاری محصولات و خدمات

7. تبلیغات

8. نحوه تبلیغات

9. روش تبلیغات

10. و…..

روش‌های بازاریابی تبلیغات می‌تواند بسیار مختلف باشد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

روش سنتی

1. تبلیغات تلویزیونی

2. تبلیغات رادیویی

3. تبلیغات در بیلبوردها

4. تبلیغ در روزنامه، مجلات

5. و……

روش مدرن و یا اینترنتی

2. موتورهای جستجو مانند گوگل و کروم و…

3. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و….

4. فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی در یوتیوب و آپارات

5. تبلیغات بنری و کلیکی

6. ایمیل مارکتینگ

7. و…..

اثرات بازاریابی تبلیغات:

1. نیازمندی را برای مخاطبان به وجود می‌آورد.

2. میزان فروش ما بالا می‌رود.

3. باعث بزرگ شدن خط تولید می‌شود.

4. باعث افزایش نیروی کار و اشتغال‌زایی می‌شود.

5. به نسبت هزینه کردن برای بازاریابی تبلیغات سود ما نیز افزایش پیدا می‌کند.

6. با افزایش فروش انگیزه برای تولید کننده به وجود می‌آید که خدمات خود را افزایش دهد.

7. با افزایش مخاطبان و مشتری باعث می‌شود دنبال ایده‌های متنوع و جدید برای کار و محصول خود باشیم.

البته تمام این موارد در صورتی که بازاریابی تبلیغات ما موثر گردد پیش خواهد آمد.. تبلیغات بسیار متنوع و با قیمت‌های متفاوت وجود دارد. در ابتدا باید زمینه کار خود را در نظر بگیریم بعد مخاطبانی که قرار است جذب کنیم چه افراد، قشر و سنی خواهند بود و باتوجه به بودجه‌ای که قرار است برای بازاریابی تبلیغات هزینه کنیم و سپس یکی از روش‌ها را انتخاب کنیم.

فاکتورهای که برای انتخاب نوع بازاریابی تبلیغ در نظر بگیریم:

1. بررسی بازار

2. با توجه به محصول و یا خدمات ما شروع به تهیه و طراحی بازاریابی تبلیغات کنیم

3. انتخاب نوع بازاریابی تبلیغات در چه سطحی باشد منطقه ای، کشوری و…

4.انتخاب کنیم که تبلیغات خود را به چه رسانه و یا کسی بسپاریم.

5. توجه به سلیقه و نیاز مشتریان خود بسیار مهم است.

6. رقیبان ما در این زمینه چه روش هایی برای بازاریابی تبلیغات در نظر گرفتند؟ توجه به این نکته می‌تواند ایده‌های جالبی در ذهنمان به وجود بیاید.

7 هر برند و محصولی خوب است شعار مخصوص به خود را داشته باشد.

تفاوت بازاریابی تبلیغات و روابط عمومی

بازاریابی تبلیغات و روابط عمومی هر دو برای جذب مشتری عمل می‌کند ولی این دو مورد تفاوت‌های باهم دارند. روابط عمومی یک ارتباط دو طرفه و مستقیم با مخاطب و یا مشتری‌مان است در حالیکه بازاریابی تبلیغات یک رابطه یک طرفه است و نمی‌توانیم به طور مستقیم با مخاطب تبادل نظر و… کنیم. برخی اوقات تبلیغات می‌تواند مبالغه داشته باشد و تمام واقعیت یک محصول را نشان نمی‌دهد درحالیکه در روابط عمومی تمام چیزی که وجود دارد بر اساس واقعیت محصول است. در تبلیغات نتیجه‌دهی بسیار سریعتر و حتی ممکن است پربازده‌تر باشد در حالیکه روابط عمومی بازدهی آن برای مدت طولانی مشخص می‌شود.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید