سئو

منظور از ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیو چیست؟

ویدیو مارکتینگ و یا بازاریابی ویدیو چیست

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی ویدیویی و یا همان ویدیو مارکتینگ می‌باشد، که می‌توانید با استفاده از تصاویر، منظور خود را به دیگران منتقل کنید، به همین علت امروزه بازاریابی ویدیویی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است، شما می‌توانید برای سایت خود، اقدام به تهیه و تولید ویدیو کنید، که به آن ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) می‌گویند و برای برند سازی، بسیار مفید و موثر می‌باشد.

شما برای انتشار ویدیو های خود، فضای نامحدودی را در اختیار دارید، مانند: یوتیوب، تبلیغات تلویزیونی و شبکه های اجتماعی، امروزه با پیشرفت تلفن های هوشمند، مخاطبان می‌توانند، در هر زمان و مکانی به ویدیو های شما دسترسی داشته باشند، پس امکاناتی که در اختیار دارید، نامحدود است.

اهمیت ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ از این جهت اهمیت دارد، که کمک می‌کند، بازدید سایت شما، افزایش یابد و رتبه‌ی سایت شما نیز بهبود یابد، بنابراین، تاثیر ویدیو مارکتینگ نسبت به محتوای متنی و نوشتاری، چندین برابر است.

مطالعات نشان داده است، که تبلیغات دیداری، نسبت به شنیداری و نوشتاری، موثر‌تر است. شما می‌توانید، به وسیله موسیقی، بر ذهن مخاطبانتان تاثیر گذاشته و با استفاده از تصاویر، منظور خود را به مخاطبانتان، منتقل کنید.

مزایای ویدیو مارکتینگ

با استفاده از ویدیو مارکتینگ، مشتریان شما، بصورت دقیق، با خدماتتان آشنا می‌شوند، همچنین، ویدیو مارکتینگ، بر سئو وب سایت شما نیز تاثیر گذار است.

استفاده از ویدیو مارکتینگ، شما را نسبت به دیگر رقبایتان، متمایز کرده و بر کلاس کاری شما می‌افزاید. همچین مشتریانتان، از طریق شبکه های اجتماعی که در آن، ویدیو های خود را منتشر کرده اید، به وب سایت شما هدایت می‌شوند.

نکاتی برای ساخت ویدیو و بازاریابی ویدیویی

شما می‌توانید، برای بازاریابی ویدیویی، ویدیو های خود را در شبکه های اجتماعی پر بازدید، انتشار دهید و در نظر داشته باشید که از یک عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید، عنوان جذاب بر روی مخاطبانتان تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. فراموش نکنید لوگوی برند خود را، در ویدیو گذاشته، تا در ذهن مخاطبانتان باقی بماند .ویدیوی خود را مفید و مختصر درست کنید و سعی کنید با ویدیوهای طولانی و بی محتوا کاربر خود را خسته نکنید.

به مخاطبان خود بیاموزید

شما می‌توانید با تولید ویدیو های خوب، به مخاطبانتان چیز‌های زیادی را بیاموزید، بهترین ویدیو ها، ویدیو هایی هستند، که مطلبی را به مردم بیاموزند، مانند، تهیه فایل‌های آموزشی، برای انجام کاری، که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

احساسات مخاطبانتان را برانگیزید

یکی از استراتژی‌های بازاریابی ویدیویی، این است که احساسات مخاطبانتان را در بر گیرید، زمانی که احساسات برانگیخته می‌شود، ویدیو های شما، به دفعات به اشتراک می‌گذارند و مورد بررسی قرار می‌دهند.

چه چیزی باعث موفقیت در استراتژی بازاریابی ویدیویی می‌شود

شما می‌توانید برای بازاریابی ویدیویی، از هر موضوعی برای ساخت، ویدیو های خود استفاده کنید، هرچه این ویدیو ها، آموزشی تر و جهت آگاهی مردم باشد، می‌تواند نقش مهمی در موفقیت داشته باشند، این را در نظر داشته باشید، در ساخت، ویدیو ها‌، هر چقدر خلاقانه تر عمل کنید، تاثیر بیشتری خواهد گذاشت، پس سلیقه مشتریان خود را، مورد ارزیابی قرار دهید و بدانید، به چه موضوعاتی، علاقه دارند، پس در هنگام ساخت ویدیو، سلیقه مشتریانتان را مدنظر قرار دهید. امروزه نیز، روش‌های جذابی، برای ساخت ویدیو، استفاده می‌شود، مانند موشن گرافیک و تولید فیلم های جذاب، تا تاثیر زیادی بر روی مخاطبان خود داشته باشند.

تاثیر ویدیو مارکتینگ بر بهبود کسب و کار

مطالعات نشان داده است، ویدیو مارکتینگ، درصد بالای را ترافیک اینترنتی را به خود اختصاص می‌دهد، همچنین پست‌های ویدیویی، یکی از ابزار‌های مهم در بازاریابی ویدیویی هستند، اگر تا به حال از پست‌های ویدیویی، استفاده نکرده اید، پیشنهاد می‌شود، ادامه مقاله را از دست ندهید.

فروش بیشتر

مشتریان با دیدن محصولات، راحت‌تر تصمیم می‌گیرند و خریداری می‌کنند، شما با تولید ویدیویی، در مورد محصولات خود و ارائه توضیحات مناسب در ویدیو، این حس را در مشتری ایجاد می‌کنید که به محصول شما اعتماد کرده و تصمیم بر خریداری آن کند.

تاثیر ویدیو بر افراد

وجود صدا و تصویر در ویدیو ها، تاثیری مستقیمی بر ذهن افراد دارد، بطوری که در ذهن مخاطبین خود باقی می‌مانید. همچنین با استفاده از ویدیو، می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی را جذب نمایید.

افزایش اعتماد

با توجه به این که بسیاری از افراد، خرید اینترنتی را نمی‌پذیرند و به آن اعتماد ندارند، شما می‌توانید با استفاده از ویدیو مارکتینگ، فضایی امن برای مشتری ایجاد کنید، تا با این حس اعتماد، محصول شما را خریداری کند.

ترافیک بیشتر

اغلب در انتهای ویدیو ها، لینکی قرار داده می‌شود، تا با کلیک بر روی آن وارد سایت شما شوند، که این کار بر روی ترافیک سایت شما، تاثیر گذار خواهد بود.

بازگشت سرمایه

با این که ساخت ویدیو، هم هزینه ای را به همراه دارد، اما ویدیو، نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با اندازه گیزی نرخ فروش خود، ببینید آیا سرمایه ای را که هزینه کرده اید، به صرفه بوده یا خیر.

دسترسی سریع

با وجود تلفن‌های هوشمند، دسترسی برای اکثر افراد وجود دارد، تا به ویدیو های شما راحت دسترسی داشته باشند و ویدیو های شما را به اشتراک گذارند.

انتخاب پیش نمایش مناسب برای ویدیو

جمله ی معروف نویسنده ای به نام، ماریا جوز که گفته است ‘پیش نمایش در یوتیوب، مانند جلد کتاب، در قرن 21 است’، زمانی که شما تصمیم بر خرید کتابی دارید، تصویر چاپ شده بر جلد کتاب، بر تصمیم شما برای خریدن یا نخریدن کتاب، تاثیر می‌گذارد، بنابراین بر پیش نمایش‌های ویدیو های خود حتما دقت کنید.

خود را جای مشتری قرار دهید، که چه عواملی شما را برای خرید تشویق می‌کند. بنابراین هیچ گاه نقش موثر بازاریابی ویدیویی را بر کسب و کار خود فراموش نکنید.

معایب بازاریابی ویدیویی

یکی از معایب بازاریابی ویدیویی در تولید و ساخت ویدیو است، که زمان بر خواهد بود و وقت و انرژی زیادی را می‌خواهد، همچنین در نمایش ویدیو، مشکلاتی وجود دارد، مانند سرعت اینترنت مشتریان، و حتی ممکن است در تمامی دستگاه ها به خوبی نمایش ندهند. از عومال دیگر، هزینه‌های تولید آن، نسبت به دیگر ابزار‌های بازاریابی است، که بیشتر مدیران کسب و کار ها، بر استفاده از دیگر ابزار ها مشتاق تر می‌باشند.

اهمیت موتور‌های جستجو به ویدیو مارکتینگ

اهمیت ویدیو مارکتینگ از آن جایی مشخص می‌شود، که موتور های جستجو، به صفحاتی که دارای ویدیو هستند، اهمیت بیشتری می‌دهند تا نسبت به صفحاتی که دارای متن وتصویر می‌باشند، که این نشان دهنده‌ی اهمیت، ویدیو مارکتینگ می‌باشد. بنابراین، سایت هایی که از ویدیو، در صفحات خود استفاده می‌کنند، در نتایج موتورهای جستجو، در رتبه ی بالاتری قرار می‌گیرند.

ویدئو ساخته شده خود را می توانم در چه مکان هایی اکران کنم؟

  • وب سایت‌های اشتراک گذاری ویدیو (آپارات، تماشا، یوتیوب و…)
  • نمایش ویدیو در نمایشگاه ها
  • تبلیغات در سایت های ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات ویدیو در برنامه های اینترنتی
  • تبلیغات ویدئو در تلویزیون

فراتر از یوتیوب بروید

ویدیو هایی که تولید کرده اید را، علاوه بر اینکه در یوتیوب به اشتراک می‌گذارید، حتما به سایت خود متصل کنید، که باعث مراجعه بازدید کنندگان به سایت شما می‌شود و ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد.

تفاوت بازاریابی ویدیویی با تبلیغات ویدیویی

بازاریابی ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ با تبلیغات ویدئویی (Video Advertising) متفاوت است، اما متاسفانه در بسیاری از مواقع، مفهوم و کاربرد تبلیغات ویدیویی و بازاریابی ویدیویی، نادرست استفاده می شوند، ویا نیز این دو را، یکسان در نظر گرفته می‌شود.

ویدیو مارکتینگ، یکی از بهترین روش های ، می‌باشد، که به وسیله آن، می‌توانید خدمات و محصولات خود را به مشتریان، معرفی نمایید و آنان را جذب کنید، بنابراین، برای برند خود حتما وقت گذاشته و یک ویدیو خوب تولید کرده و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، که دیگران آن را ببینند، این بهترین روش برای بازاریابی اینترنتی، می‌باشد.

مقاله سایت، blog.hubspot، در مورد، را حتما مطالعه کنید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید