سئو

موفق ترین کمپین‌های بازاریابی دیجیتال در طول همه گیری کرونا!

حالا که سال دوم دست و پنجه نرم کردن با پاندمی را شروع کرده‌ایم، کسب و کارعای زیادی دچار خسارات بزرگ و تاثیرات مادام العمر شدند. و دسته‌ای دیگر در محدودیت ستاره شدند و خوش درخشیدند. اما چطور این اتفاق افتاد؟ برترین کمپین‌های بازاریابی در طول این مدت کدام‌ها بودند و چطور موفق شدند؟ تا انتهای مطلب با آژانس دجیتیال مارکتینگ تاس همراه باشید و بهترین و موفق ترین کمپین‌ های بازاریابی یک سال و نیم گذشته را بخوانید و ببینید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:

بیایید به برخی از این نمونه ها بپردازیم و از آن ها نکته هایی برداشت کنیم:

بهترین کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر

برند مایکروسافت، کمپین “برای هر مادری که بهترین تلاش خود را می کند.”

این کمپین خیلی به موقع و برای روز مادر سال 2020 اجرا شد. در این کمپین مادران حین کار در قرنطینه، ویدیویی‌هایی از چالش‌ها و همچنین لحظات زیبایی که با فرزندانش داشتند را برای مایکروسافت ضبط و ارسال می کردند. و در روز مادر مایکروسافت یک کلیپ کوتاه و تاثرگذار از مجموع این تجربه ها منتشر کرد که با استقبال زیادی رو به رو شد.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

بهترین کمپین ضد بازاریابی

جهانگردی در نیوزیلند: “سفر با درنظر گرفتن پروتکل‌های اجتماعی”

کمپین بامزه NZ Tourism هم از بهترین و پر مخاطب ترین ویدیوهای یوتیوب درباره کرونا بود. در این ویدیوی دو و نیم دقیقه ای داستان پلیسی را می‌بینیم که با پیگیری شبکه های اجتماعی افراد می فهمد که چه کسانی به سفر رفته اند و دنبالشان می‌کند. در این ویدیوی طنز آمیز ان زی توریسم از روش بازاریابی معکوس استفاده کرده است. یعنی فعالیت اصلی خود و یفر کردن را منع می‌کند. به این روش ارتباط و اعتماد مخاطبان با برند را افزایش داده است. در ظاهر ما یک ویدیوی خنده دار درباره کرونا می‌بینیم و تمام می‌شود. اما این ویدیو به مخاطبان یادآوری می‌کند که گرچه در آمد ما از راه سفر کردن شماست اما سلامتی شما برای ما مهم تر است.

بهترین کمپین شبکه های اجتماعی

برند لوازم آرایشی e.l.f : ویدیوهای تیک تاک با موزیک Eyes, Lips, Faces

برند زیبایی e.l.f موفق ترین کمپین شبکه های اجتماعی این دوسال را در توییتر برگزار کرد. موزیک Eyes, Lips, Faces را ساخته و در کنار آن چالشی با هشتگ نام آهنگ در تیک تاک راه انداختند. در این موزیک درباره زیبایی لب و چشم و صورت صحبت می‌شود و در این چالش جوانان حین آرایش کردن با لوازم آرایشی این برند روی این موزیک کلیپ می‌ساختند. چیزی نزدیک به ۱۸ هزار ویدیوی تیک تیک برای این چالش ساخته شد و هشتگ eyeslipsface نزدیک به ۱.۲ میلیارد بار مشاهده شده است.

بهترین کمپین داستان سرایی

Xpedia و ویدیوی سفر در خانه!

یکی از مهلک ترین ضربات کرونا به توریسم وارد شد اما می‌بینید که همچنان برای تبلیغات هزینه می‌کنند. مثلا شرکت اکسپریا یک ویدیوی استاپ موشن جذاب از ابتدا تا انتهای یک سفر در خانه را ضبط و منتشر کرد که برای کاربرانی که در حوالی تعطیلات شوق سفر را حس می‌کردند بسیار خوش آیند بود. این ویدیو به کارگردانی ویکتور هاگلین و با همکاری TeamOne ساخته شده است. و زوجی را نشان می‌دهد که با استفاده از ملحفه، کتاب، کوسن و سایر وسایل خانگی به یک سفر جاده ای می روند، از کوه بالا می روند، در استخر شنا می کنند و از خدمات اتاق لذت می برند – همه چیزهایی ومردم به دلیل Covid از دست داده اند ـ!

این ویدیو با وجود پیامی که برای به سفر نرفتن تا عادی شدن شرایط منتقل می‌کرد، شوق سفر را در مخاطبانش تحریک کرده و زنده نگه می‌داشت تا به محض بهبود اوضاع کارش را با قدرت بیشتری پیگیری کند.

گرچه که این هدف محقق نشد و هنوز دنیا با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند اما به جذاب ترین داستان سرایی سال معروف شد!

بهترین کمپین اینفلوئنسری

برند اپل: “خلاقیت ادامه دارد”

در این ویدیوی بسیار احساسی که با موزیک بسیار ملایمی ساخته شده است تصاویری از سپری کردن اوقات در قرنطینه با حضور افراد مشهوری مثل اپرا وینفری پخش می‌شود که نشان می‌دهد چطور فعالیت های بیرون از خانه مثل موج سواری و سینما رفتن را در قرنطینه و با خلاقیت و با استفاده از دستگاه های مک و آیفون شبیه سازی می‌کند. گرچه ویدیوهایی احساسی زیادی توسط برندهای زیادی ساخته شده بود اما هیچ یک چنین بازخوردی نگرفت.

بهترین کمپین معرفی-بازاریابی

برند مستر کلاس تبلیغات اجتماعی یکی را بخر یکی را به رایگان به اشتراک بگذار در فیسبوک راه اندازی کرد و به این ترتیب با یک بازاریابی بلند مدت توانست مشتریانش را به دوبرابر افزایش دهد.

در این تبلیغ مشتریان می‌توانستند با یک خرید هدیه ای به دیگری بدهند و هزینه آن را بعدها پرداخت کنند. ویدیوهای تقدیم هدیه در فیسبوک به معنای واقعی ترکاند و عده زیادی را احساساتی کرد.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

بهترین کمپین همکاری

سریال کودکانه مشترک Roald Dahlو x Taika Waititi: “جیمز و هلو غول پیکر” از طریق YouTube

در سال ۲۰۲۰ بسیاری از برندها بایکدیگر همکاری کردند و دلیل بسیار خوبی هم برای این کار داشتند. در این نوع همکاری ها بازدهی و مخاطبان هر محصول دوبرابر شده و هزینه ها نصف می‌شود. یعنی سود ۴ برابر برای همان فعالیت! و چه چیزی بهتر از این. یک همکاری بی‌نظیر کرونایی، همکاری رولد دال نویسنده و داستان سرای کودکان با تایکاواتیتی کارگردان بود. در این دوران این دو یک سریال ده قسمتی به نام «جیمز و هلوی سحرآمیز» در یوتیوب منتشر کردند.

این سریال که بچه مدرسه ای ها را میخکوب و والدین را کمی آسوده کرد، در طول فعالیت خود مبلغ هنگفتی را به نفع Partners in Health نیز جمع آوری کرد.

بهترین کمپین تقدیر از مشتری

برند اسپری اوشن: Nathan Apodaca x Fleetwood Mac

تا همین چند وقت پیش کسی نام ناتان آپوداکا را هم نشنیده بود چه برسد به این که فکر کند این فرد می‌تواند در فروش و بازاریابی یک برند مثل اوشن اسپری اینقدر تاثیرگذار باشد. در واقع او هیچ کار عجیب و غریبی نکرد اما خودش و برند را یک شبه ثروتمند کرد.

ناتان در حالی که در حالی که با مهارت در یک جاده خلوت اسکیت بورد می‌راند و نوشیدنی زغال اخته شرکت اوشن اسپری را می‌نوشید از خود ویدئوی کوتاهی ضبط کرد و آن را در تیک تاک منتشر کرد. این ویدیو به سرعت وایرال شد و صاحبان برند به محض مطلع شدن از آن استقبال کردند. و به او یک کامیون قرمز پر از آب زغال اخته هدیه دادند و تصاویر او با همین آبمیوه ها بار دیگر حجم زیادی از توجهات در شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرد. بهتر است از این برند درس احترام به طرفداران را بیاموزیم!

جمع‌بندی

پیشنهاد می‌کنیم تمام کمپین هایی که درباره آن ها صحبت کردیم را پیگیری کنید و محتوای آن را ببینید. نکات مثبتی و هوشمندی‌هایی که باعث موفقیت آن ها شده را به خاطر بسپرید و در کمپین‌های بعدی خود استفاده کنید. اگر سوالی درباره هر مبحثی از دیجیتال مارکتینگ دارید می‌توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید. فراموش نکنید که همواره و برای تمام خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌توانید روی کمک تاس حساب کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید