سئو

چرا وایرال مارکتینگ محبوب‌ترین روش تبلیغات دیجیتال است؟

در سال ۱۹۹۹، دنیل مایریک و ادواردو سانچز با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه ای از فرهنگ نسبتا جدید اینترنت استفاده کردند و وایرال مارکتینگ را به وجود آوردند. محتوای وایرال معمولا یک استراتژی ویروسی خوب طراحی‌شده دارد، اما مورد توجه واقع شدن آن نیز به شانس، خلاقیت و آماده‌سازی وابسته است. برای تجزیه و تحلیل این مفهوم، باید با وایرال مارکتینگ و ایجاد کمپین تبلیغاتی مرتبط با آن آشنا شوید. جهت آشنایی بیشتر می توانید این مطلب را دنبال نمایید.

وایرال مارکتینگ چیست؟

وایرال مارکتینگ یا همان بازاریابی ویروسی یک تکنیک بازاریابی است که وب سایت‌ها و کاربران را تحریک می‌کند تا از طریق یک پیام بازاریابی را به دیگر سایت‌ها و یا کاربران ارسال کنند تا به شکل نامحسوس یک رشد بالقوه نمایی را در حوزه های «دیده شدن» و «اثر گذاری پیام» ایجاد کنند. یک نمونه محبوب از بازاریابی ویروسی موفق هات میل (Hotmail) است، شرکتی که اکنون متعلق به مایکروسافت است، که خدمات خود را تبلیغ کرده و پیام‌های تبلیغاتی‌اش را در یادداشت‌های ایمیل هر کاربر تبلیغ می کرد.

انواع تکنیک ‌های وایرال مارکتینگ

برخی از تکنیک ها برای بازاریابی موثر شامل هدف قرار دادن مخاطبان و کانال های مناسب ، ساخت ویدئو، ارائه خدمات یا کالای ارزشمند به صورت رایگان، ایجاد جذابیت عاطفی، دسترسی اجتماعی و امکان سهولت و بارگیری آسان است. اما آیا همه چیز به همین سادگی است؟

چه کسی از وایرال مارکتینگ استفاده می‌کند؟

وایرال مارکتینگ می‌تواند به عنوان یک ابزار مستقل و یا به عنوان بخشی از یک فعالیت بازاریابی بزرگ‌تر موثر باشد. این تکنیک می‌تواند توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گیرد، اما از جنبه های دیگر می‌تواند برای شرکت‌های کوچک جذاب باشد چون می‌تواند مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از تلاش‌های بازاریابی سنتی باشد. از گذشته تا به امروز وایرال مارکتینگ توسط شرکت‌ های نوشیدنی انرژی ‌زا، فیلم‌ ها و حتی فعالیت‌ های سیاسی برای ایجاد همهمه و جلب توجه عمومی بیشتر استفاده شده ‌است.

مثال هایی از وایرال مارکتینگ

اکثر مارک های تبلیغاتی با تمرکز خود آگاهانه و ارائه جذابیت های کلیدی در طی سالهای متمادی توسط تعدادی وسیعی از مخاطبان پذیرفته شده اند. ارائه این جذابیت ها به کاربرانی که در بازه های زمانی مشخص روی یک موضوع خاص متمرکز می شوند به برندها و کسب و کارها اجازه می دهد تا از این موضوع هم به نفع خود استفاده کنند. مانند این برند که از موز معروف 120 هزار دلاری وایرال شده به نفع خود تبلیغ کرده است.

ویژگی ‌های وایرال مارکتینگ

همه نمونه ‌های وایرال مارکتینگ (عمدی یا تصادفی) با سه جزء مهم خود (که در بخش انواع تکنیک های آن اشاره کردیم) باید برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق، مانند اهرم عمل کنند. فعالیت‌های وایرال مارکتینگ ممکن است به واسطه هر کسب‌ و کار ایجاد شود و تنها می‌تواند کلیت یا جزئی از یک کمپین بزرگ سنتی باشد. این کمپین ها ممکن است از تعدادی ابزار مانند فیلم، بازی، تصاویر، پیام های الکترونیکی و متنی، محصولات رایگان، بکارگیری احساسات کاربران یا مخاطبان، بالا بردن آگاهی نسبت به یک امر ارزشمند و طراحی محصولات جدید، ایده ها یا رسانه ها استفاده کنند. وایرال مارکتینگ، اغلب نیازمند تاثیر گذاری بیشتر است.

فواید وایرال مارکتینگ چیست؟

• به ساخت برند شما کمک می‌کند: کاربران به این واسطه یک ارتباط شخصی با برند مذکور ایجاد می کنند. این مسئله درست زمانی که به نام تجاری و آگاهی از برند می رسد بدون شک یک ابزار بسیار قدرتمند خواهد بود.

یک کمپین وایرال مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا با کیفیت

هزینه تولید محتوا

هزینه تولید محتوا تخصصی

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید