سئو

نحوه برخورد با سوال معروف: یک حقیقت جالب در مورد خودتان بگویید!

مصاحبه‌کنندگان با پرسیدن این سوال قصد دارند هم یخ گفتگو را بشکنند و هم اینکه شما را در موقعیتی چالشی قرار می‌دهند و اگر شما زیرک باشید، می‌توانید در عرض چند ثانیه تبدیل به جالب‌ترین فردی شوید که احتمالا تا به حال با او روبرو شده‌اند. معمولا وقت نوشتن حقایق جالب درباره خود، می‌توان مدتی فکر کرد، افکار خود را مرتب کرد و نحوه نوشتن از حقایق خاص خود را تنظیم کرد و نوشت. اما اگر سوال در هنگام مصاحبه مطرح شود، بازی کاملا متفاوت می‌شود. معمولا آنقدر تحت تاثیر این امر هستید که باید دانش و توانایی خود را به رخ بکشید که چنین سوالی به راحتی می‌تواند شما را از پا بیندازد. اگر دوست دارید بتوانید با خونسردی به چنین سوالی پاسخ بدهید با ما همراه باشید.

آماده شدن برای موارد احتمالی

نکته دیگر اینکه کمی وقت بگذارید و در مورد شرکت مورد نظر خود فکر کنید. اگر این شرکت کاملا رسمی است، از شما پاسخ رسمی‌تر می‌خواهد و بهتر آن است که در مورد کسب و کارهای کوچک یا موسسات خیریه صحبت کنید. بنابراین درست آن است که به مخاطبان خود توجه کنید و لحن خود را مناسب با ایشان تغییر دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله را بخوانید.

به سرگرمی‌های خود فکر کنید

راحت‌ترین بخش گفتن و نوشتن حقایق جالب درباره خود، بخش سرگرمی‌هاست. یادتان باشد، سرگرمی که ممکن است برای شما جالب نباشد، برای شخص دیگری ممکن است کاملا منحصر به فرد باشد. به هرحال چه اهل هنرهای نمایشی باشید، اسب سواری کنید، کمربند سیاه جودو داشته باشید یا قهرمان شطرنج باشید، مشخص است که خارج از محیط آکادمیک و شغل خود علاقه و سرگرمی خاصی دارید و این شما را تبدیل به فردی سرزنده و شاداب می‌کند.

سعی کنید موقع گفتن و نوشتن درباره سرگرمی‌های خود، این کار را چنان انجام دهید که همزمان چند مهارت شما را به نمایش بگذارد. برای مثال اگر تیم کوئیدیچی که در آن بازی می‌کنید (این بازی واقعا وجود دارد) به مرحله نهایی مسابقات جام کوئیدیچ رسید (بله چنین مسابقاتی هم واقعا وجود دارند)، سعی کنید به صورت همزمان درباره برنامه‌ریزی‌های تیمی و استراتژی‌هایی که درگیرشان بودید، بگویید. شرکت در یک نمایش یا برنامه‌ریزی برای اجرای یک کمپین، هم برای کارفرما جالب خواهد بود هم به چگونگی بیان مهارت‌های خود کمک می‌کند.

مقاله و را نیز بخوانید.

داستان‌های سفر

قرار نیست درباره تعطیلات خانوادگی شما به اسپانیا صحبت کنیم، ولی اگر سفرهای جالبی انجام داده‌اید، می‌تواند مورد جذابی برای گفتن و نوشتن از آن باشد؛ مثل رفتن به یک مقصد غیرمعمول یا انجام یک کار داوطلبانه خارج از کشور. اینها چیزهایی است که باید درباره آنها حرف بزنید. گفتن اینکه در فلان مهمانی از هوش رفته‌اید و صبح کنار ساحل بیدار شده‌اید، هیچ جذابیتی ندارد، ولی صحبت درباره اقامت در میان قبیله‌ای از بربرها در صحرا و آشنایی با فرهنگ و غذای سنتی و موسیقی آنان، بی‌اندازه جذاب و جالب است. البته یادتان باشد که اگر اغراق کنید، مصاحبه کننده ممکن است از لحن شما برداشت اشتباهی داشته باشد و فکر کند شما در حال بلوف زدن هستید. بنابراین بدون اغراق کردن و به صورت دقیق و صادقانه به سوال پاسخ دهید.

دستاوردهای کوچک و بزرگ

با این حال، اگر بنشینید و به خوبی درباره این موضوع فکر کنید، حتما می‌توانید موفقیتی را پیدا کنید که درباره آن بنویسید؛ برنده شدن در مسابقات ورزشی، نوشتن برای مجله دانشجویی، کسب امتیاز عالی برای برای روزنامه محلی و غیره. اگر دستاوردهای بزرگی دارید که خیلی هم عالی است. اما اگر به نظر می‌رسد دستاوردتان چندان هم بزرگ نیست، باید نحوه استفاده از کلمات مناسب برای نوشتن درباره موفقیت را یاد بگیرید.

امور خیرخواهانه

پس موقع گفتن یا نوشتن حقایق جالب درباره خود به خوبی درباره آن حقایق و نحوه بیان آنها دقت کنید. خونسردی خود را حفظ کنید و به آرامی پیش بروید و مطمئن باشید که همه چیز در نهایت به نفع شما خواهد بود.

منبع:


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

نوشتن حقایق جالب درباره خود

نحوه نوشتن از حقایق خاص خود

چگونگی بیان مهارت‌های خود

تولید محتوا برای روزنامه محلی

استفاده از کلمات مناسب برای نوشتن درباره موفقیت

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید